میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار 3ds Max 2018 منتشر شد
چهارشنبه 23 فروردین 1396
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار 3ds Max 2018 منتشر شد

چهارشنبه 23 فروردین 1396
خب بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی اتودسک رسما از نسخه 2018 نرم افزار محبوب 3ds Max رونمایی و این نسخه رو برای کاربران اشتراکی این نرم افزار عرضه کرد. از بین ویژگی های جدید این نسخه شاید بشه بعنوان مهمترین و برجسته ترین ویژگی به اضافه شدن موتور رندر Arnold و البته حذف موتور رندر منتال ری از داخل نرم افزار اشاره کرد. البته میشه به ویژگی هایی مثل امکان ویرایش path های انیمیشن بصورت مستقیم در Viewport نرم افزار و همینطور توسعه بخش Max Creation Graph و یا همون MCG معروف و بعنوان آخرین ویژگی هم میشه به آپدیت هایی در UI نرم افزار اشاره کرد.
 

آرنولد اومد ... منتال ری رفت ...

بعنوان مهمترین اتفاق 3ds Max 2018 میشه به اضافه شدن موتور رندر Arnold بر روی این نرم افزار و البته حذف انجین NVIDIA Mental Ray بصورت پیشفرض از روی تری دی مکس اشاره کرد. همونطوری که در جریان هستید سال گذشته این انجین توسط کمپانی اتودسک از شرکت Solid Angle خریداری و در اولین اقدام این شرکت بر روی نرم افزار مایا 2017 اضافه شد. پس از اون شاهد ارائه پلاگین رابط برای نرم افزار تری دی مکس بودیم. امسال هم در نهایت این انجین بصورت پیشفرض بر روی نرم افزار 3ds Max 2018 اضافه شد.
 
01-arnold-for-3ds-max-maxtoa
 
البته ناگفته هم نماند که تا پیش از این شایع شده بود که منتال ری بصورت کامل حذف و نسخه 3ds Max رسما Discontinue خواهد شد. اما بالاخره مشخص شد که اینطور نیست و NVIDIA Mental Ray نه بعنوان انجین پیشفرض، بلکه بصورت یک پلاگین مجزا به کار خودش ادامه خواهد داد.
 

ویرایش مسیر انیمیشن مستقیما در ویوپرت

02-3ds-max-2018-motion-path
 
یکی از ویژگی هایی که در این نسخه بهش اشاره شده امکان ویرایش motion paths و یا همون مسیر حرکت ها بصورت مستقیم در Viewport نرم افزار هست که شما میتونید بسادگی از این پس مسیر انیمیشن های خودتون رو بصورت دلخواه تغییر بدید. شاید یکی از مثال های خوبی که برای این ویژگی میشه بیان کرد، مشابه اینکار در نرم افزار After Effects باشه که اینکار در افتر به همین صورت امکانپذیر بود و حالا در مکس نیز میسر شده.
 

توسعه بخش Max Creation Graph

03-3ds-max-2018-mcg
 
همونطوری که انتظارش هم میرفت بازهم بخش کدنویسی ویژال نرم افزار 3ds Max با نام MCG که از مکس 2016 اضافه شد، شاهد توسعه و بروزرسانی هایی بوده. حدود 78 نود operator جدید به این بخش اضافه شده و البته توسعه ها و بروزرسانی های دیگه که در Help نرم افزار بصورت دقیق و کامل به این ویژگی ها اشاره شده و میتونید اونو از طریق این لینک دانلود کنید.
 

نقد و بررسی برای 3ds Max 2018 در سایت نخواهیم داشت !!!

خب ویژگی هایی که رسما برای 3ds Max 2018 از طرف Autodesk معرفی شده همیناس ... خواستم در انتهای این مطلب به این موضوع هم اشاره کنم که مطلب نقد و بررسی برای مکس 2018 نخواهیم داشت چراکه واقعا چیزی هم برای گفتن درباره این توسعه ها وجود نداره.
 

 
دیگه صحبتی درباره 3ds Max 2018 نیست ... شاید بتونیم امسال نقد و بررسی مایا 2018 رو در سایت داشته باشم.
اظهارنظر درباره 3ds Max 2018 رو به شما میسپارم ...
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 76 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید