میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
after-effects-cinema4d-interaction
سه‌شنبه 20 فروردین 1392
در
اخبار دنیای CG

تعامل بین After Effects و Cinema 4D در آینده ای نزدیک

سه‌شنبه 20 فروردین 1392
سلام
 
کم کم داره زمزمه انتشار نسخه جدید محصولات Adobe هم به گوش میرسه و بزودی شاهد انتشار سری جدید این محصولات خواهیم بود .
در این مطلب قصد دارم یه نگاهی به ویژگی جدید و منحصر به فرد افترافکت آینده داشته باشیم یعنی دو تکنولوژی به نامهای Cineware و Cinema 4D Lite
شرکت Adobe به تازگی همکاری و تعاملی رو با شرکت Maxon شروع کرده و ما در افترافکت نسخه CS7 شاهد این تعامل خواهیم بود .
 
کار کردن با فایلهای C4D بصورت مستقیم در افترافکتنگاهی به دو تکنولوژی جدید به نامهای Cineware و Cinema 4D Lite در افترافکت CS7
در نسخه جدید افترافکت این قابلیت وجود داره که شما بتونید بصورت مستقیم یک فایل سه بعدی با پسوند c4d رو وارد افترافکت کنید اما نه به عنوان یک افکت ( مثل Element3D ) بلکه بصورت یک لایه مجزا از طریق منوی Layer این امکان برای شما فراهم میشه .
در ابتدا ما به دو تکنولوژی جدید اشاره کردیم یعنی Cineware و Cinema 4D Lite . خب بعد از اینکه شما لایه ای بصورت c4d ایجاد کردید پنجره ای برای شما باز میشه به نام Cinema 4D Lite که در واقع یک نسخه محدود و کوچکی از همون Cinema 4D معروفه .
در این نسخه از Cinema 4D امکانات زیادی وجود نداره ، شما فقط میتونید آبجکت ها رو ویرایش کنید ، متریال بدید و ... ( برای آشنایی بیشتر با نسخه Lite این فایل PDF رو دانلود کنید ) در نهایت بعد از ذخیره کردن بلافاصله تغییرات در افتر افکت اعمال میشه . حالا در این میان یک پل ارتباطی وجود داره به نام Cineware که After Effects رو به Cinema 4D Lite متصل میکنه و درواقع پارامتر های آبجکت سه بعدی c4d شما در افترافکت به این قسمت مربوط میشه .
 
 
 
برای اینکه بیشتر با تمام این جزئیات آشنا بشید ویدئویی رو براتون آماده کردم که تماشای اون خالی از لطف نیست :
 
 
بعد از انتشار پلاگین Element 3D خیلی از مشکلات افترافکت با آبجکت و محیط های سه بعدی مشخص شد و این انتظار میرفت که در نسخه جدید شاهد توسعه این قسمت باشیم .
اما الان در اینجا دو سوال وجود داره .
اول : آینده Element 3D این وسط چی میشه ؟
دوم : آیا واقعا این حرکت ادوب یعنی Cineware و Cinema 4D Lite یک قابلیت خوب برای افترافکت محسوب میشه ؟
 
درباره سوال اول خب وقتی که به قابلیت های جدید افتر CS7 نگاه میکنم و اینکه یه چنین برنامه گسترده ای رو برای کار با آبجکت های سه بعدی در افترافکت ریخته ، دیگه المنت تری دی این وسط چه جایگاهی میتونه داشته باشه ؟ و این درحالیه که شرکت کوپایلت داره بشارت انتشار نسخه Element 3D v2 با پشتیبانی از سایه های طبیعی رو میده !!!
چند روز پیش شرکت کوپایلت مطلبی رو منتشر کرد و در بخشی از مطلب خودش به این موضوع هم اشاره داشت : ( “But Andrew, how does this compare with Element 3D?” )
اندرو در اینباره نوشته که درباره این قابلیت ها خیلی هیجانزده است و تمام تمرکز خودش رو روی Element 3D v2 گذاشته . همینطور از Cineware و Cinema 4D Lite بصورت رایگان برای همه به عنوان یه نوشیدنی خوشمزه یاد کرده :) و در ادامه هم از Element 3D به عنوان یه ابزار خاص برای افکت های ویژه نام برده که کاربران از این پس میتونن بسته به نیازشون اون رو انتخاب کنن !!!
من واقعا متوجه منظور اندرو نشدم !!! یعنی چی ؟ اینطوری که به نظر میرسه شرکت کوپایلت با پلاگین Element 3D این وسط دور خورده ! البته نمیشه زود قضاوت کرد و باید منتظر اخبار تکمیلی در اینباره باشیم .
 
اما درباره سوال دوم یعنی اینکه آیا واقعا این یک قابلیت خوب برای افترافکت محسوب میشه ؟! خب ببینید کمپانی های بزرگ همیشه در سدد حفظ استقلال نرم افزارهای خودشون هستن و دائما تلاش میکنند که وابستگی نرم افزار هاشون به سایر نرم افزارها به حداقل برسه .
به عنوان مثال شرکت Autodesk رو درنظر بگیرید ، این شرکت برای بخش کامپوزیت Autodesk Composite رو ارائه میکنه ، برای بخش ترکینگ Autodesk MatchMover رو ارائه میکنه ، برای بخش Sculpting نرم افزار Autodesk Mudbox رو ارائه میکنه و در کل تمام تلاشش اینه که نیازهای نرم افزارهای خودش رو به سایر نرم افزارها به حداقل برسونه .
ولی در این نسخه از افترافکت ما میبینیم که دقیقا اتفاقی معکوس داره میوفته و افترافکت کاملا به نرم افزار Cinema 4D وابستگی پیدا میکنه که به عقیده من این اصلا حرکت خوبی نیست ! من همیشه این نکته رو گفتم که افترافکت در کارهای سه بعدی اصلا مناسب نبوده و بطور کل میشه گفت که افتر برای این کارها ساخته نشده ! شاید بهتر بود که سازندگان در نسخه جدید فقط به بهبود و گسترش فضا و محیط سه بعدی در افترافکت می پرداختن تا اضافه کردن سینمافوردی لایت و ... البته این رو هم بگم وقتی که توی فروم های خارجی چرخ میزدم و هرجا صحبت از این قابلیت جدید افتر میشد همه کاربرا ابراز خوشحالی میکردن و خیلی راضی بودن .
 
باز هم تاکید میکنم که باید تا انتشار نهایی از طرف شرکت Adobe صبر کنیم چون هنوز نمیشه برای همه موارد صد در صد مطمئن بود ، حتی معلوم نیست که این نسخه اسمش CS7 باشه ! یعنی اکثر سایتها این ویژگی ها رو با عنوان CS7 نام بردند ولی هنوز هیچ خبری از خود شرکت ادوبی نشده چون قبلا صحبتهایی شده بود که قراره CS6.5 باشه .
و خبر تایید نشده دیگه ای هم وجود داره مبنی بر اینکه محصولات Adobe CS7 دیگه از ویندوز XP پشتیبانی نمیکنه ! ( این خبر هم هنوز تایید نشده است و احتمال زیادی وجود داره که شایعه باشه )
 
به هر حال بعد از انتشار نهایی مطلبی رو بصورت کامل در اینباره منتشر خواهم کرد .

منتظر نظرات و دیدگاه های شما در اینباره هستم ...
مطالب سایت رو هم بدون ذکر منبع ( www.Mostafa3D.com ) کپی نکنید !

یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 8 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید