میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
auto-rig-basic-info
چهارشنبه 25 دی 1392
در
مقالات

ریگینگ خودکار در 3ds Max

چهارشنبه 25 دی 1392
این مساله بدیهی است که هیچوقت از 3ds Max بعنوان یک نرم افزار کامل در زمینه ریگینگ و انیمیشن کاراکتر نام برده نمیشه. خب میدونیم که کاربران مایا همیشه انتخابهای متنوعی رو در این زمینه داشتن و این بحث شاید کمی چالش برانگیز باشه و ممکنه عده ای الان جبهه بگیرن که اینطور نیست و همون داستان تکراری تعصب روی نرم افزار و... ولی باید قبول کنیم که مکس در این زمینه کمبودهایی داره. البته طی گذشت زمان شاهد اضافه شدن امکانات خوبی روی 3ds Max بودیم مثل Character Animation Toolkit که ما اون رو با نام CAT میشناسیم و از نسخه 2011 روی نرم افزار 3ds Max اضافه شد و در زمینه ریگ و انیمیت کاراکتر تونست جایگاه ویژه‌ای رو بین انیماتورها پیدا کنه. اما CAT هم محدودیت هایی داره. یکی از گزینه های ریگینگ که همیشه در بین همه انیماتورها محبوب بوده ریگ دستی است ولی خب ریگ دستی هم مشکلات خودش رو داره مثل نیاز مهارت کامل به تمامی ابزارهای مکس، پیچیدگی، زمانبر بودن و... اما امروز میخوایم خبر انتشار ابزاری رو بدیم که قراره بزودی منتشر بشه و تاکنون سروصدای زیادی رو در بین کاربران 3ds Max بپا کرده.
 
خبر انتشار بزودی Auto Rig ابزاری جهت ریگینگ خودکار در نرم افزار Autodesk 3ds Max
 
این ابزار Auto Rig نام داره که هنوز منتشر نشده و درحال ساخته و از توضیحات و ویدئویی که ازش منتشر شده مشخصه که بسیار کاربری و مفید در زمینه ریگینگ و انیمیشن کاراکتر در نرم افزار 3ds Max خواهد بود. ابزار Auto Rig این امکان رو به شما میده که حتی بدون داشتن هیچگونه دانش فنی در زمینه ریگینگ بتونید کاراکتر های دوپا، چهارپا و ... رو ریگ و انیمیت کنید.
 
خبر انتشار بزودی Auto Rig ابزاری جهت ریگینگ خودکار در نرم افزار Autodesk 3ds Max
 
از ویژگی های برجسته این ابزار میشه به رابط کاربری و یا همون UI اون اشاره کرد که بسیار کاربر پسند و جذاب طراحی شده.
 
خبر انتشار بزودی Auto Rig ابزاری جهت ریگینگ خودکار در نرم افزار Autodesk 3ds Max
 
همچنین Auto Rig این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا پس از ریگ، فایلهای موشن کپچر با پسوند bip رو فراخوانی کنید و انیمیشن مورد نظرتون رو بسازید.
 
صحبت رو بیشتر از این طولانی نمیکنم چرا که این مطلب صرفا جنبه خبری داره و پس از انتشار رسمی Auto Rig به نقد و بررسی کامل اون خواهیم پرداخت. اما در اینجا ازتون دعوت میکنم که ویدئوی منتشر شده درباره شیوه کارکرد این ابزار رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 56 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 12 مگابایت

 
بنظرم 3ds Max به یک چنین ابزاری نیاز داشت و واقعا امیدوارم که این پروژه با موفقیت به سرانجام برسه. جالبه که بدونید سرمایه گزاری برای ساخت Auto Rig بصورت داوطلبانه توسط هنرمندان این عرصه داره صورت میگیره و اگه شما هم دوست داشتید در این کار شریک باشید میتونید به این لینک مراجعه کنید.
 
این ابزار هنوز منتشر نشده ولی با اینحال سروصدای زیادی بپا کرده و من که خیلی دوست دارم که ببینم نتیجه این پروژه چی میشه.
 
بدون تردید دیدگاههای شما در اینباره خواندنی خواهد بود. پس بی‌صبرانه منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 69 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید