میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-dey95-03
یکشنبه 19 دی 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (اهدای جوایز به سازندگان آرنولد و V-Ray و...)

یکشنبه 19 دی 1395
سلام، این هفته هم در گلچین به سراغ اخبار و مقالات دنیای بزرگ CG رفته ایم. طی هفته ی گذشته اخبار زیادی منتشر شد که مهم ترین آنها را برای شما آورده ایم. جشنواره ی سالیانه ی دانش و فناوری را داشتیم که از میان تمام اخبار آن خبر جایزه بردن دو موتور رندر آرنولد و V-ray برایمان جذاب بود. نگاهی پیش از موعد به Corona 1.6 خواهیم داشت و باز هم طبق معمول شاهد استفاده ی بیشتر GPU ها در پردازش های کامپیوتری هستیم و اینبار نوبت V-ray است که ویژگی های بیشتری را با GPU همراه سازد.
 

سازندگان آرنولد و V-ray برنده ی جایزه ی آکادمی دانش و فناوری شدند

01
 
جشنواره ی آکادمی دانش و فناوری (Sci-Tech Academy Awards) که با نام مراسم اسکار دنیای تکنولوژی نیز شناخته می شود در هفته ی پیش برگزار شد. Vladimir Koylazov سازنده ی اصلی موتور وی ری در کنار Marcos Fajardo که سازنده ی موتور رندر آرنولد است برنده ی جایزه ی آکادمی دانش و فناوری شدند. سازندگان آرنولد و وی ری این جایزه را به دلیل محبوب ساختن موتور های Raytracing در صنعت VFX دریافت کرده اند.
 
هر دو شخص مذکور بیست سال پیش شروع به کار بر روی موتور های رندری کردند که امروزه مورد احترام بسیاری از فعالان CG است. پس از گذشت دو دهه، هر دوی این موتور ها به یکی از بازیگران اصلی صنعت CG تبدیل شده اند. موتور رندر آرنولد که در VFX و انیمیشن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اولین بار توسط Sony Pictures مورد اقبال واقع شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 8 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت
 
در آن سو موتور رندر وی ری حالا جزء اصلی صنعت معماری به شمار می رود و در لیستی که توسط سایت Cgarchitect منتشر شده است نام این موتور در صدر لیست مورد استفاده ترین موتور های رندر دنیا قرار گرفته است. در اینجا می توانید لیست پر استفاده ترین موتور های رندر سال 2016 را ببینید، البته ذکر این نکته لازم است که این نتایج بر اساس یک نظر سنجی سطحی به دست آمده است و نمیتوان به آن اعتماد کرد.
 
این دو موتور رندر به کمک یکدیگر توانسته اند موتور های رندر ray tracing را در مقابل متدهای غیر واقعی تر و در عین حال دارای محاسبات کامپیوتری کمتر (مانند معماری منسوخی که در موتور رندر RenderMan استفاده می شود) گسترش دهند.
 
این آکادمی هر دوی این موتور های رندر را با عنوان "ابزار هایی سودمند برای گسترده تر کردن رندر های Ray-traced برای تصاویر متحرک" نامیده است.
 

نگاهی به قابلیت های جدید موتور رندر Corona 1.6

مشخصات
مدت زمان : 10 دقیقه و 19 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 56 مگابایت
 
Render Legion با انتشار ویدئویی قایلیت های جدیدی که قرار است به زودی به نسخه ی 3ds Max این موتور رندر اضافه شود را به تصویر کشیده است. به طور خلاصه این قابلیت ها شامل بهبود در Sampling تصاویر HDR، پشتیبانی از تکسچر های triplanar که در واقع روشی است برای فایق آمدن بر مشکل تکسچر انداختن بر روی terrain ها. قابیلت دیگر هم اضافه شدن پنجره ی رندر intractive به پلاگین می باشد.
 
در این بروزرسانی سعی شده است تا عملیات سمپلینگ در تصاویر HDR با نسبت کنتراست بالا مانند تصاویری که خورشید در آنها پیدا است بهبود داده شود. با این بهبود در صحنه هایی که توسط تصاویرHDR نور پردازی شده اند شاهد رندر هایی با نویز های به مراتب کمتر خواهیم بود که در ابتدای ویدئوی بالا نیز نشان داده شده است.
 

بهبود های GPU در نسخه ی 3.5 موتور رندر V-Ray

02-vray35-gpu-improvements
 
در طول هفته های گذشته در مطلبی که در سایت منتشر شد موتور رندر V-ray 3.5 با تمام قابلیت های جدیدی که به آن اضافه خواهد شد معرفی گشت. حالا Chaos در پستی جداگانه توضیح داده است که یکی از اهداف اصلی آنها به کار گیری بیشتر GPU در V-ray  می باشد. Chaos اینطور عنوان کرده است که "رندرینگ بر اساس GPU همواره مورد توجه ما قرار داشته است و ما تلاش خود برای توسعه ی این بخش ادامه خواهیم داد و V-ray 3.5 که به زودی ابتدا برای 3ds Max و سپس نرم افزار های دیگر منتشر خواهد شد از این قاعده مستثنی نیست."
 
در ادامه لیست بلند بالایی از بهبود هایی که به واسطه ی GPU در ورژن 3.5 اضافه شده است آورده شده که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
 
نور های انطباقی
نور های انطباقی (Adaptive Lights) که قبلا در موردشان صحبت کردیم در وهله ی اول برای Gpu rendering طراحی شده اند و می توانند با بهینه سازی هایی که انجام می دهند به طور چشمگیری از زمان رندر بکاهند.
 
استفاده ی کمتر از رم
ویژگی دیگر استفاده ی کمتر از رم می باشد که در واقع به کمک رم gpu و تقسیم شدن بار صحنه بین رم gpu و سیستم اتفاق می افتد.
 
پشتیبانی از مپ های procedural به عنوان بامپ مپ
Chaos توضیح می دهد که یکی سخت ترین بخش های gpu rendering پشتیبانی از تمام مپ های رویه ای می باشد که حالا با کمک نود VrayColortoBump می توان تمام مپ های رویه ای را لود کرد و در بخش های مختلف از آنها استفاده نمود.
 
همچنین حالا بسیاری از قابلیت های V-ray CPU توسط نسخه ی Gpu بیس این موتور رندر پشتیبانی می شوند که در ادامه این قابلیت ها هم آورده شده اند:
  • Render Mask
  • Clipper with planes
  • Aerial Perspective
  • Matte Shadow Catcher
  • V-Ray Rect Light Directionality
  • MDL materials
  • Faster feedback
  • Low GPU thread priority
  • Ability to load and use Irradiance Maps
 و این بود پیشرفت هایی که V-ray 3.5 در بخش Gpu rendering خواهد داشت.
 

ویدئوی هفته

نایکی همواره برای تبلیغات خود با بهترین استودیو های ساخت موشن گرافیک همکاری کرده است. در این بریک دان که از مراحل ساخت یکی از همین موشن ها ساخته شده است از نرم افزار های مختلفی همچون World Machine برای ساخت سیاره ی فضایی استفاده شده. بقیه ی المنت های سه بعدی و مباحث مربوط به رندرینگ در Cinema 4d و موتور رندر اکتین انجام شده اند.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 35 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 51 مگابایت
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 29 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید