میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
element3d-15-new-features
چهارشنبه 4 بهمن 1391
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید Element 3D نسخه 1.5

چهارشنبه 4 بهمن 1391
سلام

شرکت ویدئو کوپایلت پلاگین پرطرفدار خودش یعنی Element 3D رو بروزرسانی کرده و من در این مقاله قصد دارم شما رو با ویژگی های جدید این نسخه آشنا کنم .
در این نسخه از پلاگین یعنی Element 3D 1.5 دو ویژگی مهم بهش اضافه شده .
  1. پشتیبانی از Obj Sequence برای وارد کردن انیمیشن به همراه آبجکت
  2. افزوده شدن درخشندگی ( Glow ) بصورت ریل تایم در پلاگین
البته ویژگی های زیاد دیگه ای هم بهش اضافه شده که من فرصت ندارم همشونو براتون توضیح بدم ولی خود اندرو ( مدیر شرکت ویدئو کوپایلت ) ویدئویی رو منتشر کرده که تک تک این ویژگی های رو توضیح میده .
 
اما درباره Obj Sequence :
 
بررسی ویژگی های جدید پلاگین Element 3D نسخه 1.5

زمانی که المنت تری دی منتشر شد اولین سوالی که توی ذهن خیلی از کاربران بوجود اومد این بود که آیا میشه آبجکت انیمیت شده رو هم وارد افترافکت کرد یا خیر ، که خب جواب خیر بود . در واقع پسوند Obj به هیچ عنوان از KeyFrame ها پشتیبانی نمیکنه و فقط برای آبجکته .
ولی در این نسخه جدید شرکت کوپایلت اعلام کرده که در المنت تری دی 1.5 قابلیت Obj Sequence اضافه شده و دیگه میتونید آبجکت های متحرک خودتون رو هم وارد افترافکت کنید . خب این مساله در ظاهر خیلی عالی به نظر میاد ولی حالا ما بیایم بررسی بکنیم که این Obj Sequence چی هست .
ببینید Obj Sequence در واقع خروجی گرفتن فریم به فریم از انیمیشن شما در قالب فایل تری دی obj هستش . بزار یک مثال بزنم : شما یک انیمیشنی به تعداد 100 فریم رو با تری دی مکس میسازید و سپس با فرمت tga یا مثلا jpg از اون رندر میگیرید . حالا شما 100 عدد فایل jpg دارید که با کنار هم قرار دادان اونها انیمیشن شما شکل میگیره . خب پس توی این مثال ما 100 عکس jpg داشتیم + یک ابزار ( Loader ) برای کنارهم قرار دادن این تصاویر تا یک انیمیشن به دست بیاد . حالا توی تکنیک Obj Sequence فایل obj جای تصاویر ( jpg ) مثال ما رو میگیره و اون ابزار ( Loader ) هم میشه همین قابلیت جدید المنت تری دی خودمون . :) متوجه شدید ؟
یعنی به اصطلاحی میشه گفت که شرکت کوپایلت فعلا این خلاء عدم پشتیبانی المنت از KeyFrame رو با یه لدر Obj Sequence برطرف کرده و یه جورایی دور زده ! اما این روش اصلا ایده آل نیست و شرکت باید در آینده یه فکر اساسی براش بکنه !
 
درباره RealTime Glow :
 
بررسی ویژگی های جدید پلاگین Element 3D نسخه 1.5

خب این یه قابلیت خیلی خوبیه که نمیشه ازش ایرادی گرفت :) . Glow یا همون درخشندگی در نسخه قبل بوسیله illumination در متریال متریال ادیتور المنت تری دی انجام میشد و اصلا جالب نبود . یعنی درواقع کل سیستم Glow مختصر میشد به شیدر و این باعث بوجود اومدن خیلی محدودیت ها توی این زمینه میشد .
حالا خوشبختانه این بخش جدید در پلاگین اضافه شده و میتونیم بصورت ریل تایم به آبجکت های خودمون حالت درخشندگی بدیم .
 
برای اینکه بیشتر با تمامی این بخش ها آشنا بشید پیشنهاد میکنم که ویدئو زیر رو ببینید :
 

ویدئو حدود 30 دقیقه بود . اندرو برای توضیح این قابلیت ها اینقدر حرف زد که سرم درد گرفت ! :)) . شما چطور ؟ خداییش شرکت Autodesk بعد از یکسال که نسخه جدید نرم افزار هاشو میده بیرون برای ویژگی های جدیدش اینقدر توضیح نمیده که اندرو برای یه آپدیت 0.5 پلاگینش اینقدر پیاز داغش رو زیاد میکنه . به هر حال روش جالبی رو در پیش گرفته :)
 

دوستان پکیج Metropolitan دارای سه قسمت میشه :
1. مدلهای سه بعدی با کیفیت بالا برای نرم افزار های سه بعدی سازی با فرمت های رایج مثل c4d, fbx, 3ds max, obj و...
2. پکیج نصبی برای پلاگین Element 3D مخصوص سیستم عامل ویندوز
3. پکیج نصبی برای پلاگین Element 3D مخصوص سیستم عامل مک
 
ویرایش 1 : قرار گرفتن لینک دانلود فایلهای نصبی Element 3D 1.5
ویرایش 2 : قرار گرفتن لینکهای دانلود پکیج Metropolitan Pack
ویرایش 3 : قرار گرفتن لینک دانلود فایل کرک معتبر برای Element 3D 1.5
 
امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید

منتظر نظرات زیبای شما عزیزان هم هستم

و در ضمن کپی برداری از مطالب سایت بدون ذکر منبع ( www.Mostafa3D.com ) پیگیری رو به همراه خواهد داشت !
 
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 61 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید