میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
epic-games-siren-overview
شنبه 4 فروردین 1397
در
مقالات

Epic Games از Siren پرده برداشت؛ CGI به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود !

شنبه 4 فروردین 1397
Epic Games در رویداد GDC 2018 پروژه جدید خود به نام Siren را معرفی کرد. Epic از گذشته برنامه‌هایی برای ساخت انسان‌های مجازی ریل‌تایم داشته است و این انسان‌ها هر سال به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند. جدیدترین نمونه از این برنامه پیشرو Siren نام دارد که با همکاری شرکت های Epic Games، Cubic Motion، 3Lateral، Vicon و Tencent ساخته شده است.
 
تاریخچه نمایش انسان‌های دیجیتال شرکت Epic از دموی بازی Hellblade آغاز می‌گردد که توانست جایزه RealTime Live را در سیگراف از آن خود کند. در سیگراف 2017، اپیک یک نمونه دیجیتالی به نام MIKE را به نمایش گذاشت که بر اساس چهره Mike Seymour ساخته شده بود. اکنون شاهد پروژه جدیدی به نام Siren هستیم که Alexa Lee (بازیگر) هدایت آن را بر عهده دارد آن هم بصورت کاملا ریل‌تایم در UE4 که در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به این پروژه را مشاهده کنید. انیمیت و رندر این کار بصورت کاملا ریل‌تایم انجام گرفته است.
 


 
01
 
بین این مورد با کارهای قبلی یک تفاوت قابل توجه وجود دارد. نمونه‌های Hellblade و MIKE هر دو یک بازنمایی دیجیتال از فردی بودند که هدایت ریگ را بر عهده داشت اما در رابطه با مورد Alexa، حرکات او بر روی یک کارکتر دیجیتالی متفاوت پیاده‌سازی می‌شود. این کارکتر، یک هنرپیشه چینی به نام Bingjie Jiang می‌باشد که سال گذشته اسکن و مدلسازی شده است.
 
02
 
برای ساخت این اثر تعاملی، Alexa Lee از کلاه دوربین‌دار مخصوص و لباس تمام موشن‌کپچر استفاده کرده است. ریگ صورت توسط 3Lateral، انیمیت آن توسط سیستم ترکینگ بدون مارکر Cubic Motion، ضبط حرکات بدن و انگشتان با نرم‌افزار Shōgun 1.2 شرکت Vicon و انتقال آنها به موتور آنریل به کمک پلاگین جدید این شرکت با نام Live Link انجام گرفته است. Siren با خروجی 60 فریم در ثانیه حرکات را به نمایش می‌گذارد.


 
Siren برای ترکینگ حرکات صورت که بدون مارکر انجام می‌گیرد، از یک کلاه مخصوص استفاده می‌کند که توسط Cubic Motion ارتقا داده شده است. در این نسخه جدید به جای قرار داشتن یک جفت دوربین در جلوی صورت، دوربین‌هایی در جلو و کنار قرار داده شده است. این تصاویر کامپیوتری تبدیل به فرمتی خاص برای هدایت ریگ 3Lateral می‌شوند. این روش یکی از دقیق‌ترین lyp-sync هایی که تا به حال وجود داشته را ارائه می‌دهد، حتی برای پروژه‌های ریل‌تایم بسیار چالشی که در مدت 15 میلی‌ثانیه بایستی صورت، مسیریابی (track) و انیمیت شده و پس از ترکیب با حرکات بدن رندر شود.
 
صورت با شصت FPS در ریل‌تایم رندر می‌شود و شامل موهای ظریف و شیدرهای جدید و پیشرفته پوست می‌باشد که توسط تیم UE4 ساخته شده است.
 
03
 
Kim Liberi مسئول تکنولوژی Epic Games در رابطه با Siren این گونه اظهار نظر می‌کند: "وقتی کار روی Siren را شروع کردیم از ابتدا می‌دانستیم که این کار قرار است مرزهای این عرصه را جابه‌جا کند. برای جامه عمل پوشاندن به این هدف به بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار موشن‌کپچر نیاز داشتیم. وقتی به سراغ سیستم‌های Vicon رفتیم، دریافتیم که این بهترین انتخاب برای پروژه است."
 
04
 
در پایان شما را به دیدن ویدئویی در رابطه با چگونگی مسیریابی صورت توسط سیستم‌های Cubic Motion دعوت می‌کنم:
 


اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 14 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید