میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
furryball4-irayformaya-facewarelive-at-siggraph2013
پنج‌شنبه 27 تیر 1392
در
اخبار دنیای CG

از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013

پنج‌شنبه 27 تیر 1392
در آخر این هفته میخواهیم مروری داشته باشیم بر جدیدترین اخبار SIGGRAPH 2013 که سعی میکنم خیلی کوتاه ، مختصر و مفید برخی از اونها رو براتون شرح بدم . حدود یک یا دو روز بیشتر تا بازگشایی کنفرانس سیگراف 2013 باقی نمونده و خب طبیعیه که مهمترین خبرهای دنیای CG در همین زمینه است .
خبر های ریز و درشت درباره SIGGRAPH 2013 زیاده که من سعی کردن در این مطلب 3 تا از مهمترین ها رو براتون شرح بدم .
 

 از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
رونمایی از FurryBall 4
 
استودیو انیمیشن سازی AAA Studio بزودی در SIGGRAPH 2013 از موتور رندرینگ خودش یعنی FurryBall نسخه 4 رونمایی خواهد کرد . همونطوری که احتمالا اطلاع دارید این موتور رندر بر اساس GPU کار میکنه و به موتور رندر Real Time معروفه که بزودی شاهد نسخه جدید اون با قابلیتهای جدید خواهیم بود .
این نسخه از FurryBall چند ویژگی جدید داره که از مهمترین اونها میشه به انتشار نسخه مخصوص 3ds Max اشاره کرد . تاکنون این موتور رندر فقط برای مایا منتشر میشد که طبق گفته های AAA Studio از این پس برای مکس نیز منتشر خواهد شد .
همچنین یکی از نقاط ضعف این موتور رندر عدم پشتیبانی از Raytraced Shadows و Raytraced Refractions, Reflections and AO بود که در این نسخه این دو مورد بصورت کامل پشتیبانی میشه .
رندرینگ شبکه ای ، پشتیبانی از سیستم هایی با چند کارت گرافیک Multi-GPU ، ارائه نسخه Standalone برای سیستم عامل های دیگر و نامحدود بودن در تعداد تکسچر ها از دیگر قابلیتهای این نسخه میباشد .
 
همچنین AAA Studio ویدئویی رو با عنوان Customers Showreel for Siggraph 2013 منتشر کرده که دیدنش خالی از لطف نیست :
 

از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
 
رونمایی از موتور رندر Iray برای مایا
 
گروهی از توسعه دهندگان آلمانی با عنوان [0x1] قراره در این دوره نمایشگاه SIGGRAPH از موتور رندرینگ Iray مخصوص نرم افزار مایا رونمایی کنن . همونطوری که میدونید Iray هم یک موتور رندر بر پایه GPU هستش که تاکنون کاربران مکس ازش استفاده میکردند و بزودی این موتور رندر Real Time در نرم افزار مایا نیز در دسترس خواهد بود .
هنوز اخبار دقیقی دراینباره منتشر نشده و فقط تعدادی تصویر موجوده که پیشنهاد میکنم ببینید :
 
از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
 

از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
 
حضور Faceware Technologies و رونمایی از Faceware Live
 
کمپانی Faceware Technologies هم در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و قصد داره از ابزار جدید خودش با عنوان Faceware Live رونمایی کنه . درباره Faceware تاکنون چند تا مطلب توی سایت داشتیم و اگه اون مطالب رو مطالعه کرده باشید با کلیات کار این تکنولوژی آشنایی دارید .
کار کلی این تکنولوژی اینه که با حذف مارکرها برای کپچر صورت و با استفاده از ویدئو و آنالیز کردن ، این قابلیت رو به کاربران میده تا بتونن حرکات چهره رو به مدل سه بعدی انتقال بدن و اینکار در یک پروسه سه مرحله ای انجام میشد . ابتدا ضبط ویدئو و بعد آنالیز اون توسط Faceware Analazer و سپس انتقال داده ها به مدل سه بعدی توسط Faceware Retargeter
اما در این تکنولوژی جدید یعنی Faceware Live قراره این پروسه بصورت همزمان و در یک مرحله انجام بشه و شما در حالت Real Time بتونید حرکات چهره رو تبدیل به دیتا و اون رو به مدل سه بعدی خودتون انتقال بدید .
 
از FurryBall 4 تا حضور Faceware در SIGGRAPH 2013
 

 
نکته جالب در خبر ها این بود که هر سه یه جورایی در زمینه Real Time بودن و کاملا مشخصه که دنیای CG داره به این سمت کشیده میشه .
 
امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه
منتظر گفتگو ها و نظرات شما عزیزان در اینباره هستم
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 56 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید