میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
heat-distortion-overview
جمعه 22 خرداد 1394
در
مقالات

اثرات گرما در نرم افزار After Effects

جمعه 22 خرداد 1394
امروز سری بزنیم به نرم افزار محبوب After Effects. در این مطلب قصد دارم پلاگینی رو خدمت شما معرفی کنم که توسط یکی از محبوب ترین و موفق ترین گروه های فعال در این زمینه ساخته شده. حتما اندروکرامر با شرکت Video Copilot رو بخوبی میشناسید. شخصی که همیشه با سورپرایزهای خاص خودش که قبلا در شکل آموزشهای ویدئویی بود، کاربرای نرم افزار افترافکتز رو به وجد میاره. اخیرا این شخص سعی کرده با انتشار پلاگین های خیلی ویژه جایگاه خودش رو بعنوان یکی از شرکت های تاثیرگذار در این زمینه محکم کنه و شاید بعنوان اولین و موفق ترین پلاگین میشه به Element 3D اشاره داشت. البته Video Copilot پیش از المنت هم تجربه پلاگین هایی مثل Twitch و همینطور Optical Flares رو داشت که شاید بشه نقطه شروع موفقیت اندرو در ساخت و انتشار پلاگین رو از همین Optical Flares دونست ولی بدون تردید موفقیت VC با Element 3D به اوج خودش رسید.
 
معرفی پلاگین Heat Distortion ابزاری جهت ایجاد آثار گرما در نرم افزار افترافکتز
 
اما کار این گروه موفق و خلاق همینجا به پایان نرسید. اندرو پس از ارائه المنت سعی کرد با انتشار پکیج های متنوع برای این پلاگین، بسیاری از کاربرانش رو برای همیشه به خودش وابسته کنه. حدود 2 سال پیش Video Copilot دو پکیج جدید به نام های JetStrike و Flight Kit رو منتشر کرد که در همون زمان توی مطلب (رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit) بخش های مختلف این پکیج ها رو مورد بررسی قرار دادیم. اما در این بین نام یک پلاگین کوچک اما کاربردی هم به گوش میرسید و اون چیزی نبود جز Heat Distortion که بخوبی میتونیم از نامش نوع و کاربردش رو نیز درک کنیم.
 

کاربرد پلاگین Heat Distortion

دوستان یکی از چالش ها و مسائل مهمی که همیشه هنرمندان خلاق VFX درگیر اون هستن بوجود آوردن کوچکترین جزئیات در تصاویری که اونها خلقشون میکنن. وقتی قراره بر روی تصاویری افکت هایی کار بشه اولین و شاید اساسی ترین ویژگی اون باید غیرقابل تشخیص بودن اون افکت باشه و مساله اصلی از همین نقطه شروع میشه. اینکه ببینیم برای تک تک جزئیات و افکت ها از چه ابزارهایی میشه استفاده کرد.
 
اما بگذارید موضوع مورد بحث امروزمون رو کمی دقیقتر و مشخص تر عنوان کنم. آیا تا کنون به یک تصویر آتش دقت کردید؟ خب در ساخت یک Fire در دنیای VFX شاید اولین و پایه ای ترین نکته اون ایجادش توسط یک سیستم شبیه ساز سیالات باشه اما در بخش FX موضوع دیگری نیز مطرح میشه و اونم ایجاد یکسری موج و نویز در تصاویری هست که در اونها اثر آتش و گرما دیده میشه. اجازه بدید صحبت رو با چند مثال دیگه پیش ببرم. حتما براتون پیش اومده که در یک روز گرم تابستونی با خودرو خودتون توی اتوبان درحال حرکت باشید و یک موضوعی حتما توجه شما رو جلب کرده و اونم ایجاد یکسری موج در امتداد جاده است. بدون تردید این موضوع رو هم میدونید که تنها یک عامل باعث بوجود آمدن این پدیده میشه و اونم چیزی نیست جز گرما و حرارت. در تصاویر زیر نمونه های مختلفی از این پدیده رو میتونید در دنیای واقعی مشاهده کنید.
 
معرفی پلاگین Heat Distortion ابزاری جهت ایجاد آثار گرما در نرم افزار افترافکتز
 
اما در دنیای جلوه های ویژه قطعا این پدیده جایگاه خاصی رو خواهد داشت و شاید در بعضی موارد بعنوان یک چالش برای هنرمندان این عرصه بحساب بیاد. البته راه حل های مختلفی برای ایجاد این افکت در نرم افزارهای کامپوزیت و حتی نرم افزارهای 3D پیشنهاد شده ولی قطعا هرکدوم از اونها محدودیت های خاص خودشون رو دارن.
 
معرفی پلاگین Heat Distortion ابزاری جهت ایجاد آثار گرما در نرم افزار افترافکتز
 
در اینجا بود که بازهم ویدئوکوپایلت بعنوان فعالترین و خلاقترین گروه در این عرصه دست بکار شد و یک محصول جدیدی و جالبی رو برای این موضوع ارائه کرد. سال گذشته اندروکرامر برای اولینبار از دو پکیج جدید برای المنت به نامهای JetStrike و Flight Kit رونمایی کرد. این دو پکیج با محتوای ناوگان هوایی ارائه شدن و در کنار این پکیج ها نام یک پلاگین کوچک اما کاربردی نیز به چشم میخورد که ازش با عنوان Heat Distortion یاد میشه. این پلاگین دقیقا برای ایجاد افکتی که در ابتدا دربارش صحبت کردیم، ساخته و منتشر شد تا بازهم نام این گروه بعنوان اولین ارائه کننده راه حل ایجاد افکت Heat Distortion در تاریخ این عرصه ثبت بشه.
 
معرفی پلاگین Heat Distortion ابزاری جهت ایجاد آثار گرما در نرم افزار افترافکتز
 
این پلاگین با دو ویژگی کلیدی در نرم افزار After Effect در اختیار شما قرار میگیره که با تنظیم اونها میتونید به طبیعی ترین حالت ممکن در خلق این افکت دست پیدا کنید. گزینه اول Distortion Amount نام داره که با کم و زیاد کردن اون تنظیم میزان موج های روی تصویر امکانپذیر خواهد بود. گزینه دوم نیز با عنوان Heat Amount شناخته میشه که امکان ایجاد آثار حرارت و گرما بر روی تصویر با کمک این گزینه بوجود میاد.
 

ویدئوی آشنایی اولیه با Heat Distortion

معرفی پلاگین Heat Distortion ابزاری جهت ایجاد آثار گرما در نرم افزار افترافکتز
 
اندرو کرامر بعنوان موسس Video Copilot همونطوری که انتظارش هم میرفت برای این پلاگین خودش نیز ویدئوهای آموزشی جذابی رو ارائه کرده که اطمینان دارم بسیاری از شما دوستان در همون زمان انتشار اونها رو تماشا کردید. اما در کنار این ویدئوها میشه به یکی از مهمترینشون اشاره ای داشته باشم که اندرو در اون 2 موضوع مهم رو پیش میگیره. ابتدا یک معرفی بسیار خوبی رو برای این پلاگین انجام میده و در کنار اون شما میتونید شیوه کارکردن با این پلاگین رو نیز یاد بگیرید.
 
این ویدئوی مفید و البته کوتاه در ادامه تقدیم حضورتون میشه و امیدوارم که بتونید ازش نهایت استفاده رو ببرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 38 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 20 مگابایت

 
و بازهم میرسیم به بخش آخر یکی دیگه از مطالب معرفی ابزار که میدونم خیلی از شما این بخش رو دوست دارید :) اونم چیزی نیست جز دانلود ابزار مورد نظر که در بخش زیر میتونید نسبت به دانلود و نصب جدیدترین نسخه این پلاگین اقدام کنید.
 
 
دوستان واقعا امیدوارم که بتونید به بهترین شکل ممکن از این پلاگین کاربردی نهایت استفاده رو ببرید و در جهت حرفه ای تر شدن آثار خودتون ازش استفاده کنید.
 
درضمن خیلی مشتاقم تا دیدگاهها، نظرات و تجربیات شما رو در اینباره بدونم. پس حتما در بخش نظرات دیدگاهتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 31 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید