میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-2015-extension-1-released
شنبه 8 شهریور 1393
در
مقالات

ویژگی های پکیج Extension 1 مایا 2015

شنبه 8 شهریور 1393
در سیگراف 2014 کمپانی اتودسک پکیج Extension 1 نرم افزار Maya 2015 را منتشر کرد. پس از رونمایی نسخه 2015 این نرم افزار، شاهد افزوده شدن امکانات جدیدی از جمله Bifrost ،XGen و... بودیم که رضایت کاربران این نرم افزار را به دنبال داشت و حال در پکیج Extension 1 نسخه 2015 مایا، ویژگی هایی افزوده شده است که به سراغ بررسی آنها می رویم.
 

Modeling and Workflow Productivity enhancements

در بخش Modeling شاهد تغییراتی در قسمت Modeling Toolkit هستیم. تغییراتی در ابزار Multi_cut Tool بوجود آمده است که باعث تسریع در امر مدلسازی می شود. از مزایای تغییرات در این قسمت می توان به یکپارچگی بیشتر ابزارهای Modeling Toolkit اشاره کرد. آپدیت های جدید مایا در بخش Workflow باعث پیشرفت گردش کار و آسان و کارآمدتر در کارهای روزانه شده است. این گسترش شامل:
 
Wireframe Color Choices
بخش جدیدی بنام Wireframe Color افزوده شده که می توانیم رنگ های مجزا و متنوعی به هر بخش از مدل در حالت Wireframe اعمال کنیم.
 
Edit Pivot
ابزار جدیدی در پنجره Tool Setting بنام Edit Pivot افزوده شده است که یک راه دیگری برای تغییر نقطه Pivot به روش های جدید در اختیار گذاشته است.
 
end to Unity & Unreal
شاهد افزوده شدن این ویژگی در نرم افزار Maya LT بودیم و حال در پکیج Extension 1 مایا 2015 این ویژگی ها افزوده شده است و می توانیم ارتباط با موتورهای بازی سازی از جمله Unity و Unreal داشته باشیم.
 
تغییرات زیادی در این پکیج در بخش Workflow نرم افزار انجام شده  که از قبیل: میانبر صفحه کلید در منو به تکرار آخرین فرمان Object visibility toggling و Color Coding در Channel Box و Cloud Import & Export و پشتیبانی از multi-UV tiling در تکنولوژی OpenSubDiv. برای اینکه با این ویژگی ها در بخش Modeling & Workflow آشنا شوید، دعوت میکنم ویدیو زیر را تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 12 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 12 مگابایت

Color Management

ابزار جدید Color Management در مایا اجازه سفارشی کردن سیستم ها برای مطابقت با خود color workflow می دهد، در حالیکه کاربران به کار در سراسر برنامه های کاربردی دیگر و همچنین برای سازگاری رنگ از آغاز تا پایان اجازه می دهند. سیستم Color Management کاملا با MentalRay سازگاری دارد. با استفاده از این ویژگی، شما می توانید کنترل Color Profile مرتبط با ورودی ها و خروجی ها از فرایند پردازش را داشته باشید. می توانید در عناصر صحنه خاص، اطلاعات color Profile را به آنها متصل کنید. برای مثال File Texture و render passes و mentalRay Texture و mentalRay file output passes. علاوه بر این شما می توانید color profile مورد استفاده برای محاسبات رنگ رندر مشخص نمائید.
 
نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 نرم افزار Maya 2015
 

Performance Profiler

پکیج Extension 1 نسخه 2015 همچنین شامل برخی از ویژگی های بزرگ دیگر در سراسر Workflow مایا از جمله قابلیت جدیدی بنام Performance Profiler است. کاربران می توانند عمل مانیتورینگ، اندازه گیری و اشکال زدایی عملکرد nodeها، rigs و صحنه ها در مایا را انجام دهند. ارائه آسان برای خواندن رابط گرافیکی، Performance Profiler برای اندازه گیری و نمودار از هر چیزی را به شما اجازه می دهد. این می تواند شامل انتشار Dirt، سنجش، Deformations، رندرینگ، QT even XGen و شبیه سازی Bifrost.
 
بطور ساده بخواهد بیان شود این ابزار دقیقا در قسمت هایی که نام برده شد می تواند تمامی کارهایی که کاربر در صحنه انجام می دد به اصطلاح Record نماید و تمامی کارهای انجام شده در هر بخش را می تواند در همان پنجره مشاهده کند. برای اینکه با ویژگی های جدید در این بخش آشنا شوید، پیشنهاد میکنم که حتما ویدیوی زیر را ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 10 دقیقه و 1 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 26 مگابایت

 
XGen Performance
XGen با ساخت بهبود سرعت به XGen Arbitrary primitive Generator بطور کلی سریعتر شده است. شما  می توانید هم اکنون از ابزارهای XGen برای خلق مو، شاخ و برگ، درختان و... که بسیار سریعتر و کارآمدتر شده است، استفاده کنید.
 
New Python API for viewport 2.0
پکیج Extension 1 مایا 2015 ویژگی جدیدی بنام Python API برای نمای viewport 2.0 که اجازه انعطاف پذیری و سفارشی سازی viewport با استفاده از زبان اسکریپت Python را ارائه داده است.
 
بطور کلی می توان ویژگی های جدید در پکیج Extension 1 مایا 2015 را خوب تلقی کرد. عذرخواهی میکنم از همه دوستان جهت تاخیر در انتشار مقاله. امیدوارم لذت برده باشید
 
سپاس
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 28 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید