Mixamo، تولدی دوباره در خانواده آدوبی !

در تاریخ جمعه, 15 خرداد 1394 در بخش اخبار دنیای CG - ویدئو بلاگ توسط رضوان پورمرتضی

خبر خریده شدن Mixamo توسط کمپانی Adobe و بررسی حواشی مربوط به این موضوع

Mixamo، تولدی دوباره در خانواده آدوبی !
سر تیتر چند روز پیش اخبار سایت های CG حاکی از به پا شدن گرد و خاکی دوباره از سوی آدوبی بود. انگار در صدر اخبار بودن آدوبی و فاندری این روزها تمامی ندارد.
 
پس از ارائه آپدیت های جدید CC 2015 برای خانواده آدوبی، این بار خبرها حاکی از آن است که کمپانی آدوبی در اقدامی بسیار امیدوار کننده و مورد استقبال، دست به خرید کمپانی Mixamo زده است و این نرم افزار را به عضویت خانواده Creative Cloud در آورده است، آن هم در بهترین مکانی که می توانست قرار بگیرد، بخشی از نرم افزار محبوب Photoshop. کمپانی Mixamo یک کمپانی 7 ساله است که با استفاده از نرم افزار آنلاین این کمپانی می توانید دست به ساخت کاراکترهای خود، ریگینگ و همچنین به حرکت در آوردن آن در غالب انیمیشن های بسیار قابل قبول نمایید. اوایل این هفته بود که آدوبی و میکسامو دست به انتشار این خبر زدند اما هیچ کدام جزییاتی در رابطه با معامله صورت گرفته و زمان دقیق پیوستن میکسامو به فتوشاپ منتشر نکرده اند.
 
خبر خریده شدن Mixamo توسط کمپانی Adobe و بررسی حواشی مربوط به این موضوع
 
یکی از مطالب قابل توجه در بلاگ وبسایت آدوبی در این رابطه می نویسد :
"نرم افزارهای سه بعدی راه سخت و طولانی را در این سال ها طی کرده اند . اما یادگیری و دسترسی به آنها برای اکثر طراحان در قبال آموزش های گران قیمت و دوره های یادگیری گسترده و عمیق برای یادگیری تکنیک ها امکان پذیر است. از روی دیگر نیز استفاده همزمان مباحث دوبعدی و سه بعدی در کنار هم قدرت بیشتری به طراح برای ارائه طرح هایش در رابطه با طراحی وبسایت، بازی سازی، ساخت ویدیو و پرینت سه بعدی می دهد."
 
ویدیویی که در ادامه می بینید خیلی مختصر به امکانات ساخت و اصلاح کاراکتر ها در Mixamo  می پردازد :
 
مشخصات
مدت زمان : 14 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت

 
حتما می دونین که این قبیل اتفاقات همیشه جرقه ای برای شروع یک جریان تازه در نرم افزارها هستند و قطعا آدوبی با اضافه کردن سطح جدیدی از امکانات سه بعدی به فتوشاپ ، استراتژی های خاص خودش رو دنبال می کنه . روی دیگه سکه همیشه کاربران هستن که هیچ وقت قابل پیش بینی نیستن و معلوم نیست خلاقیت بی همتای کاربران خاص فتوشاپ، چه محصولات و تولیداتی رو در آینده با استفاده از این تکنولوژی ها به نمایش بگذاره. این امکان بسیار فوق العاده ای هست که یک کاربر فتوشاپ بدون اینکه مجبور باشه وقت و هزینه فراوانی صرف یادگیری نرم افزارهای سه بعدی سازی کنه به یکی از خاص ترین و عمیق ترین تاپیک های سه بعدی سازی یعنی ساخت کاراکتر موردنظر، ریگینگ و انیمیت، اون هم به سادگی و با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن دست پیدا کنه.
 
در ویدیو زیر می تونین امکان ریگینگ در Mixamo رو مشاهده کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 14 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت

 
با کمی تعمق در این رابطه می تونیم بفهمیم که در آدوبی در پنج سال گذشته قدم های خوبی برای اضافه کردن امکانات 3D در نرم افزارهاش کرده. از اضافه شدن امکانات سه بعدی سازی و پرینت سه بعدی در فتوشاپ تا اضافه کردن رندرانجین Raytraced 3D در افترافکتز، برخی امکانات در Illustrator و همچنین همکاری Mixamo و آدوبی در اکتبر گذشته، نویدبخش امکانات هرچه بیشتر برای پیاده سازی خلاقیت کاربران در این نرم افزارهاست و علاقه بالای آدوبی برای نزدیک شدن به این امر رو بیش از پیش نشون میده.
 
اما نکته ای که در برخی محافل بهش اشاره میشه اینه که آیا خرید این کمپانی و اضافه شدنش به Unity و Unreal نمی تونست توجیه بهتر و واضح تری داشته باشه ؟ یکی از امکانات اساسی و لازمی که می تونست کار رو برای بازی سازان بسیار راحت تر و سریع تر کنه و توجیه پذیری زیادی رو هم براشون به همراه می آورد ... شاید هم آدوبی در آینده ای نه چندان دور به فکر ساخت گیم انجین قدرتمند خودش باشه ...
 
نظر شما در رابطه با خرید Mixamo توسط Adobe چیه ؟ فکر می کنین این امکان تا چه حد می تونه سودمند واقع بشه و دست طراحان رو بازتر و قوی تر کنه ؟ فکر می کنین اگر این امکان به Unity یا Unreal اضافه می شد تا چه حد می تونست سودمند واقع بشه ؟
 
منتظر نظرات شما دوستان هستیم.
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

رضوان پورمرتضی

رضوان پورمرتضی

رضوان پورمرتضی هستم از دیار مقدس مشهد. هشت سال در زمینه تولیدات تصویری از جمله انیمیشن های سه بعدی، جلوه های ویژه سینمایی، تیزرهای تبلیغاتی و مستند سابقه دارم. از چهار سال پیش با شراکت و همکاری تنگاتنگ یکی از دوستان، استودیو انیمیشن و جلوه های البرز ...

نظرات (46)

  • مصطفی رضایی

    مصطفی رضایی

    15 خرداد 1394 ساعت 00:17 |
    درود بر شما رضوان جان
    خیلی ممنون بابت این مطلب عالی. فوق العاده بود. ممنون

    قبل از هرچیز اینو بگم که کلا Adobe سابقه خیلی خوبی توی خرید نرم افزار داره. قبلا هم مثال زدم که نمونه بارزش Flash که دیگه یه مورد مثال زدنیه. بصورت کلی اگه از این زاویه نگاه کنیم میشه یه آینده خوبی رو برای Mixamo تصور کرد.

    اما یه سوال بزرگ ! ادوبی وقتی هنوز حتی یک نرم افزار 3D کامل در زمینه انیمیشن سازی نداره حالا Mixamo دقیقا چه جایگاهی میتونه توی CC داشته باشه ؟ راستش وقتی اسم ادوبی رو کنار Mixamo دیدم واقعا تعجب کردم. اگه اتودسک بود (فارق از تمامی حاشیه ها) میشد براش یه توضیح خوبی رو پیدا کرد و اونم چیزی نبود جز گیم انجین جدیدش یعنی Stingray

    همونطوری که گفتی شاید اگه شرکت هایی مثل Epic Games و ... برای خرید Mixamo اقدام میکردن منطقی تر بنظر میرسید اما ادوبی یخورده جای سوال داره.

    درهرصورت امیدوارم هر اتفاقی که قراره بیوفته در نهایت به نفع این عرصه باشه
    منم خیلی دوست دارم دیدگاه بقیه رو در اینباره بدونم.

    رضوان جان بازم ممنون بابت این مطلب عالیت
    امیدوارم که همیشه موفق باشی
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 00:35 |
      درود مصطفی جان .
      بله آدوبی نماد يک کمپانی استوار با عزمی راسخ هست که هيچ نرم افزار شکست خورده يا کم استفاده ای نداره و هر کدوم از نرم افزارهای توليديش به پراستفاده ترين در اون شاخه تبديل شدن .
      من هم وقتی خبر رو خوندم کمی متعجب شدم . اين امکان جديد در کنار يک 3D Application نمود بسيار منطقی پيدا می کنه و يک مکمل فوق العاده محسوب ميشه . تنها توضيحی که از ميان سايت های مختلف در يک منبع خبری ديدم اين بود که امکانات خوبی رو برای طراحان در جهت ترکيب دو بعدی و سه بعدی فراهم می کنه و بخش سه بعدی رو با امکاناتی گسترده تر از گذشته به کاربران هديه ميده . اما در اين بين هم ديدم جايی نوشته بود اين امکان هديه ای ارزشمند به سازندگان بازی خواهد بود . حالا نکته اينجاست : اگر اين امکان به عنوان يک هديه برای سازندگان بازی محسوب ميشه پس سياست های دقيقی پشت قضيه هست که تا رونمايی کاملش در نرم افزار فتوشاپ ازش بی اطلاع خواهيم بود و فقط وقتی مشخص بشه نوع تعامل اين ابزار با فتوشاپ و خروجی و ورودی هاش چيه ميشه بهتر و دقيق تر در موردش قضاوت کرد .
      در هر صورت من آدوبی رو به عنوان يک کمپانی قابل اعتماد و کاربرمحور دوست دارم و می دونم دلايل بسيار منطقی و خاصی در پشت پرده هست که به زودی ازش خبردار خواهيم شد .
      خيلی دوست دارم نظر دوستان فعال و صاحب نظر رو هم بدونم .
      ممنون از نظر و حضورت مصطفی جان .
  • جواد

    جواد

    15 خرداد 1394 ساعت 00:33 |
    اقا من نمی فهمم اینا دارن چی کار میکنن
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 01:07 |
      بله جواد جان سرعت پيشرفت و توسعه ابزارها و کمپانی ها فعلا اونقدر بالا رفته که هیچ چيزی قابل پيش بينی نيست و خيلی اتفاقات جای تعجب ، تامل و شگفتی دارن .
      با اضافه شدن اين ابزار و سياست های هوشمندانه آدوبی قطعا جای پيشرفت و گسترش خوبی برای اين ابزار باز خواهد بود .
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    15 خرداد 1394 ساعت 00:45 |
    مبارک باشه :)
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 01:08 |
      مبارک شما Game Developer های عزيز هم باشه (:
      ببينيم چه می کنيد ...
  • mohammad

    mohammad

    15 خرداد 1394 ساعت 00:53 |
    ببینم میکسامو به فتوشاپ بپیونده که چی بشه !!!! طبق این قسمت از متنتون عرض میکنم (با معامله صورت گرفته و زمان دقیق پیوستن میکسامو به فتوشاپ منتشر نکرده اند.) - مطمئنی قرار نیست به صورت یه سویس آنلاین زیر نظر شرکت آدوبی یا یه نرم افزار در بیاد ! قرار واقعا به فتوشاپ بپیونده !
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 01:14 |
      درود محمد جان .
      تا به حال که اخبار منتشره از سايت های موثق خبری اينطور مطلب رو رسوندن و اين موضوع در بلاگ خبری آدوبی هم مورد تاييد بوده . بايد فقط صبر کنيم ببينيم اين نرم افزار چطور و به چه شکل قراره به فتوشاپ اضافه بشه .
      تا قبل از منتشر شدن اخبار و جزييات دقيق تر ممکنه برای خيليا اين موضوع غيرقابل هضم باشه و طبيعی هم هست چون اين زمينه کمی از فعاليت های فتوشاپ به دوره . اما اين فعاليت ها داره باعث ميشه بتونيم به طور احتمالی بعضی نقشه های آدوبی رو حدس بزنيم ...
  • هاشم

    هاشم

    15 خرداد 1394 ساعت 07:56 |
    منم فقط میتونم بگم مبارک باشه
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 19:32 |
      برای کاربران فتوشاپ که نیازمند این قابلیت باشن واقعا جای تبریک هم داره .
      بازم ممنونم مرسی از حضورت هاشم عزیز .
  • نبی سروی

    نبی سروی

    15 خرداد 1394 ساعت 09:59 |
    سلام رضوان جان . ممنون بابت اطلاع رسانی ...

    هیچ دیگه ادوبی زورش به مکسون نرسید ! فاندری هم نمیدونم چرا ولی خوب نخرید ! دید خیلی ضایع ست گفت یه چیز بخریم دیگه تا نیم فصل نقل و انتقالات تموم نشده و اتودسک همه چی رو نبرده ! والا !

    آخه یکی نیست به اینا بگه مرد مومن شما 3 دی اپلیکیشن ندارین این سوسول بازی ها چیه دیگه ! یه 3 دی اپلیکیشن استاندارد به راحتی میتونه تمامی محصولات ادبی رو به هم وصل کنه و یکپارچه بشن !

    این تکنولوژی هم واسه دوستا دارانش من که به دردم نمیخوره و سمتش نمیرم ....
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 19:36 |
      درود نبی جان .
      والا یک کمی این موضوعات پیچیدست و سخته در موردش نقد و بررسی مشخصی داشت . این کمپانی ها در پشت پرده اونقدر برنامه و نقشه های مشخص برای آینده دارن که واقعا نمیشه به راحتی اظهار نظر درستی کرد ...
      اما در مورد آدوبی ، این کمپانی قدیمی و موفق ، همین بس که بی گدار به آب نمی زنه . امیدوارم سراغ یک 3D Application نره و همین نرم افزار های قدرتمندی که داره رو قوی تر و گسترده تر کنه .
      بازم ممنون نبی جان بابت حضورت گرم و همیشگیت . این همراهی قابل تقدیر و ستایشه .
      موفق باشی .
  • متین برزگر

    متین برزگر

    15 خرداد 1394 ساعت 10:52 |
    یعنی شرکت Adobe یک نرم افزار سه بعدی ساخته
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 18:13 |
      متین جان منظورت رو متوجه نشدم ؟
      توی خود مقاله اشاره شده که این امکان قراره به فتوشاپ اضافه بشه و کاربری های فتوشاپ رو تغییر نمیده .
      • متین برزگر

        متین برزگر

        16 خرداد 1394 ساعت 15:18 |
        عجب !!!!!!!
        فکر کردم یک نرم افزار جدا ساخته
        باز اگر این قابلیت به افترافکت اضافه میشد یک چیزی !!!!
        به Photoshop خیلی جالبه
  • علی

    علی

    15 خرداد 1394 ساعت 11:07 |
    از عجیب ترین اتفاقهای که فکرشم کسی نمیتونست بکنه
    اگر یه نظر سنجی میزاشتند و میگفتند بلفرظ از صتا برنامه برنامه موجود این برنامه بهتره در کدوم برنامه ترکیب بشه شاید بگم هر برنامه ای اسم برده میشد بجز فتوشاپ
    ولی به هر حال فکر کنم این حرکت ربطی به اینده نگری این کمپانی در زمینه ای که گفته شده نداره فقط این کمپانی با خرید این خواسنه کارایی فتوشاپو افزاش بده
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 18:25 |
      درود بر علی عزیز .
      طبق گفته خودت این موضوع خیلی غیرقابل پیش بینی بود اما به هر صورت ابزار بسیار کارآ و مثبتی محسوب میشه و قطعا پیشرفت های زیادی رو با خودش به همراه میاره .
      البته که بر خلاف گفته شما نظر من اینه که این موضوع ارتباط زیادی به آینده نگری آدوبی داره . اگر نگاه کنین توی چند سال گذشته آدوبی از هر گوشه و کناری یا لینکی با نرم افزارهای سه بعدی برقرار کرده یا یک امکان سه بعدی روی هر قسمتی از این نرم افزارها پیاده سازی کرده . بعید می دونم این موضوعات در یک راستا نباشن و هر چیزی از هر جایی برای افزایش کارآیی نرم افزار بهش اضافه کنن .
      البته حرف و حدیث زیاده و آینده غیر قابل پیش بینی . باید دید چی پیش میاد .
  • محمد بودات

    محمد بودات

    15 خرداد 1394 ساعت 11:08 |
    این خبر خیلی خوبی هست. ولی به نظرم اگه به افتر افکت اضافه می شد بهتر بود چون افتر بیشتر به فیلم مرتبطه تا فتوشاپ . می تونست تو صنعت انیمیشن سه بعدی و پست پروداکشن یه قدم عالی باشه. شاید هم نخواسته رقیبی واسه المنت تری دی باشه . تا ویدیو کوپالت رو یه وقت از دست نده. ولی در کل من موافق نیستم فتوشاپ همچین رویه رو بخواد بره. توی همون زمینه عکس بمونه و تخصصی تر باشه بهتره.
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 18:20 |
      درود محمد جان .
      البته برای بار چندم میگم تا اضافه نشدن کامل این ابزار بر روی فتوشاپ نمیشه خیلی در مورد خوب یا بد بودن این انتخاب نظری داد . آدوبی معمولا با هدف های خاص دست به حرکت هایی می زنه و بعید می دونم در این مورد اشتباهی مرتکب شده باشه .
      اما چون کاربر افترافکتز هستم هر چیزی روی افترافکتز سوار بشه خوشجال هم میشم ... (:
      ممنون از حضور گرم و صمیمانه ات محمدجان .
  • محمود شوار

    محمود شوار

    15 خرداد 1394 ساعت 11:17 |
    شاید داره زمینه برای ورود به دنیای طراحی سه بعدی باز میکنه و در آینده یک نرم افزار مدلسازی رو کنه
    شاید خواب برای maxon دیده :)
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 15:37 |
      البته که Maxon و پیوستنش به آدوبی بسیار وسوسه انگیزه اما همین الان هم توی فتوشاپ امکانات جدیدی برای مدلینگ در زمینه پرینت سه بعدی اضافه شده که در آینده نه چندان دور پیشرفت بالایی خواهد داشت .
      من هم مثل بقیه مشتاق اضافه شدن امکانات سه بعدی هر چه بیشتر به نرم افزارهای آدوبی خواهم بود .
      ممنون بابت حضورتون .
    • حمید رضا طرقی

      حمید رضا طرقی

      15 خرداد 1394 ساعت 16:16 |
      جالبه هر اتفاقی رخ می ده همه می گن کاش مکسون رو کسی بخره !! بابا این شرکت خودش داره بزرگ می شه شاید چیزهای دیگه رو بخره ! البته در مورد ورود دنیای سه بعدی به محصولات ادوبی همین پلاگین cineware و ورود به افترافکت که خیلی وقته شروع شده و ادوبی و مکسون هنوز باهاش کار دارن ، ولی احتمال شنیدن خبرهای همکاری بزرگ مکسون و ادوبی دور از انتظار نیست ! همون زمان هم همه می گفتن ادوبی مکسون رو می خره ولی همون جا هم مکسون اعلام کرد هیچ شرکتی نمی تونه مکسون رو بخره و اخبار همه شایعه هستن ... و ما راه خودمون رو داریم .
      • رضوان پورمرتضی

        رضوان پورمرتضی

        15 خرداد 1394 ساعت 18:11 |
        درود بر شما .
        درست میگین این موضوع زمانی شایعه بود اما به هر صورت کاربران هر نرم افزاری دوستدار اضافه شدن امکانات خاصی به نرم افزارهاشون هستن که به جهت نزدیکی زیاد آدوبی و Maxon این گزینه زیاد توی ذهن بچه ها میاد و فقط نوعی بیان علاقه مندی هست .
        بارها هم توی نظرات گفتم بعید می دونم آدوبی سمت 3D Software بره و دست به خریدش بزنه اما این روزها هیچی دور از ذهن نیست .
        ممنون از حضورتون .
  • علی میرنعمتی

    علی میرنعمتی

    15 خرداد 1394 ساعت 12:11 |
    عجب تفکری . دمشون گرم میدونن دارن چیکار میکنن . میدونید این یعنی چی . تصورش رو کنید که در آینده در کنار امکانات رندرینگ همزمان از امکانات فتوشاپ هم بتونید استفاده کنید . پس خود فتوشاپ قراره با حفظ سمت 3d software ادوبی باشه . احتمالا در قدم بعدی نرم افزاری مثل keyshot هم به لیست این خریدها اضافه خواهد شد
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 15:34 |
      هر چیزی امکان پذیره علی جان و حتی این نظر شما هم دور از ذهن نخواهد بود .
      البته که خیلی بعیده نرم افزاری مثل فتوشاپ به سمت 3D شدن کامل بره اما در هر صورت آدوبی داره نرم افزارهاش رو از لحاظ ابزاری بسیار تکمیل می کنه و این خبری خوشحال کنندست .
      امیدوارم هر چه زودتر اخبار دقیق تری از این امکان جدید به دستمون برسه .
      ممنون بابت نظری که دادین .
      موفق باشین .
  • عرشیا

    عرشیا

    15 خرداد 1394 ساعت 12:14 |
    ممنون رضوان جان زحمت کشیدی :) . خسته نباشی :) .
    والا به نظر من ادوبی داره کم کم ابزار های 3D رو جم میکنه و باهاشون درگیر میشه تا یهو یه نرم افزار 3D بده بیرون . حالا یا اونم میخره ، یا یهو دیدی جو گرفت خودش ساخت . ولی اگه چنین کاری بکنه و بتونه به خوبی توسعه بده ، با وجود افتر و فتوشاپ و دیگر محصولات قدرتمند ادوب حتما میترکونه .
    بازم ممنون از زحمتت :) . موفق باشی :) .
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 15:28 |
      درود عرشیا جان ممنونم .
      با نظرت موافقم و فعلا آدوبی داره به هر کدوم از نرم افزاراش ابزارهای بسیار خوبی اضافه می کنه . آپدیت های امسال افترافکتز و دیگر نرم افزاراش رو ببین ... به نظر من هم در آینده ای نه چندان دور آدوبی سورپرایزهای زیادی در راه داره .
      البته از نظر من کمی بعید به نظر می رسه که آدوبی نرم افزار سه بعدی بیرون بده اما هر چیزی امکان پذیره در هر صورت .
  • سیامک سازگار

    سیامک سازگار

    15 خرداد 1394 ساعت 12:36 |
    خیلی ممنون.
    منم فکر میکنم اگه به یه گیم انجین اضافه میشد بهتر بود.
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 15:31 |
      درسته سیامک جان .
      نظر خیلی از متخصصان هم تا به حال همین بوده اما باید دید دقیقا چطور به فتوشاپ اضافه میشه و تعاملش با دیگر نرم افزارها چگونه خواهد بود .
      ممنون از حضور گرمتون .
  • مجتبی فرخی

    مجتبی فرخی

    15 خرداد 1394 ساعت 15:37 |
    ببین رضوان ادوب باید بیاد اتودسک رو بخره یکم بخندیم :)))
    ادوب خوبه

    تشکر رضوان جان
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 18:16 |
      مجتبی یعنی اگر بلندر به این تک و تنهایی آدوبی مفته برداره بذاره توی خانوادش که عالی میشه D:
      ولی اگر بخوایم جدی صحبت کنم آدوبی کمپانی خوش سابقه ای هستش که به هر رو بلده با نرم افزارهایی که می خره چه کار کنه .
      امیدوارم هر چه زودتر شاهد افزوده شدن امکانات تازه فتوشاپ باشیم .
      مرسی مجتبی جان .
  • houdinian

    houdinian

    15 خرداد 1394 ساعت 16:15 |
    باریکلا ادوب، مرسی رضوان جان...
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 18:13 |
      ممنون دوست عریرم .
      من هم به دوستداران فتوشاپ تبریک میگم .
      موفق باشید .
  • پژمان رجبی

    پژمان رجبی

    15 خرداد 1394 ساعت 19:09 |
    مطلب و خبر خوبی بود رضوان جان
    هنوز مشخص نیست جایگاه تکنولوژی Miamo در شرکت Adobe کجاست
    به نظرم Adobe باید بحث 3D رو قوی کنه مخصوصا در نرم افزار After که دست به دامن Elment 3D دیگه نشیم
    *****
    یه سوال این نسخه جدید Adobe با آپدیت هاش منتشر شده؟ اگه نشده تارخی دقیقش مشخص نیست؟
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 22:25 |
      درود پژمان جان .
      بله همون طور که گفتم تا زمانی که اين تکنولوژی روی فتوشاپ اضافه نشه نميشه در موردش نظر قطعی داد و همچنين طبق سياست ادامه دار توسعه بخش سه بعدی در نرم افزارهای آدوبی ، شاهد آپديت های جديدی هستيم .
      در رابطه با آپديت ها هنوز من خبری دريافت نکردم و چيزی منتشر نشده و چيزی که می دونم تا به حال در حد خبر آپديت بوده . به محض انتشار حتما خبرش رو منتشر می کنيم .
      ممنون از حضورت .
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    15 خرداد 1394 ساعت 19:12 |
    درود به رضوان عزیز
    نکات مفید و کوتاه و رسا
    معرفی خیلی خوب
    تشکر و بازهم تشکر
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      15 خرداد 1394 ساعت 22:18 |
      درود بر عبدالجليل عزيز .
      متشکرم بابت همراهی و حضورت .
      لطف کردی .
  • حسین فرد

    حسین فرد

    16 خرداد 1394 ساعت 07:35 |
    سلام
    بسیار مفید و کاربردی ممنونم
    • رضوان پورمرتضی

      رضوان پورمرتضی

      16 خرداد 1394 ساعت 11:19 |
      درود بر شما .
      ممنون از همراهی و نظرتون .
  • صادق علوی

    صادق علوی

    17 خرداد 1394 ساعت 13:33 |
    ممنون.
    مطلب بسیار جالب و امیدوار کننده ای بود.
    آدوبی با سابقه خوبی که داره همیشه طرفدارانش رو سورپرایز میکنه.
    البته در زمینه سه بعدی هنوز خیلی جای کار داره.
    مثلا قابلیت سه بعدی که در فتوشاپ از چند سال پیش اضاف کردن هنوز خیلی کمبود و مشکل داره.
    و حتی پلاگین cinware در افتر......چون المنت تریدی بهتر و راحت تر کار میکنه.
    در کل امیدوارم در زمینه تریدی هر کاری ک انجام میدن واقعا کارربر پسند،راحت وکاربردی باشه و نیازمند سیستمهای خیلی قوی نباشه.
  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    18 خرداد 1394 ساعت 07:26 |
    مرسی رضوان جان. کلا ادوبی جایی نمیخوابه که آب زیرش بره :) . هرجایی هم دست میذاره گلستون میشه.

    ادوبی رسما داره به کمپانی هایی مثه اتودسک اعلام جنگ میکنه! یه جنگ نابرابر!!!
  • امیر شاهرخیان

    امیر شاهرخیان

    18 خرداد 1394 ساعت 23:22 |
    عاشق ادوبی ام ..همه نرم افزار هاش بر مبنای imagine هستند و نیاز کاربر رو به آسونی فراهم میکنند
    - با توجه به این که نرم افزار مادرش فتوشاپه و Mixamo میخواد بهش بپیونده نشون دهنده اینه که
    ادوبی رسما میخواد به دنیای 3D وارد بشه و با رقباش مبارزه کنه .اما به مرور زمان و آهسته آهسته
    چرا که در زمینه تری دی اگر بخواد یک باره یک نرم افزار 3D بزنه زود شکست میخوره و آبروش میره ..
    خیلی خوشحال شدم چون دنیای تری دی با ادوب خیلی آسون تر میشه .
  • golden

    golden

    21 خرداد 1394 ساعت 08:16 |
    سلام به همه مطلب جالبی بود امیدوارم mixamo در کنار adobe قدرت خودشو نشون بده به نظر بنده mixamo یه یک rig sender انلاین فوق العادس با این که پک های موجود در سایتش رایگان نیست تقریبا و لی میشه کاراکتر رو بن کرد و راضی کنندس طبق خبر که منتشر شده این امکان که به فتوشاپ اضافه میشه دقیقا چه کاری رو انجام میده ایا همون ریگ انلاین رو در فتوشاپ خواهسم داشت با پرست های مختلف؟به چه دلیل فتوشاپ برنامه 2d هست و پینتینگ دلیلی برای ریگ کاراکتر سه بعدی وجود نداره و اما شاید ادبی در فکر آینده نه چندان دور هست و یک برنامه تکامل یافته با نام شرکت ادبی برای دنیای سه بعدی منتشر خواهد شد تا همرو شگفت زده کنه این روزها با اومدن پلاگین های ریگ خودکار برای تمامی نرم افزارهای سه بعدی فقط mixamo هست که با این علم برترش میتونه با ساده ترین امکانات شما رو از ریگ کردن پر دردسر یک کاراکتر نجات بده من هم مثل همه هم خوشحال هستم هم ناراحت خوشحالی من از اعتماد من نسبت به ادبی هست. که شرکتی با صابقه مطمعن و کاربر مدار هست و کاربرا شو از دست نمیده و هر از چند مدت انقلابی خوب در نرم افزار هاش شاهد هستیم و یقینا mixamo در کنار فتوشاپ جایگاهش مشخص شده و باید منتظر یک اپدیت فوق العاده از این شرکت بود و اما ناراحتی بنده همون جور که مطرح شد اگر mixamo در کنار نرم افزار های مثل مکس و مایا و انریل یا یونیتی منتشر میشد موفق تر بود باید بگم که همین الان هم در کنار این گیم انجین ها داره فعللیت خودشو ادامه میده و فراموششون نکرده
    بازم ممنون بابت خبر رسانی
  • مصطفی

    مصطفی

    26 خرداد 1394 ساعت 16:32 |
    سلام. خسته نباشید ببخشید می تونم از مطالبتون توی وبلاگم استفاده کنم؟
  • مصطفی

    مصطفی

    26 خرداد 1394 ساعت 16:33 |
    سلام. خسته نباشید ببخشید می تونم از مطالبتون توی وبلاگم استفاده کنم؟
  • alirakhshani

    alirakhshani

    30 خرداد 1394 ساعت 22:51 |
    سلام
    عالی بود
    دستتون دردنکند
    ممنون از آقای رضوان

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

با سلام
فیلمها دانلود نمی شوند لطفا بررسی بفرمایید از سایت خوبتون کمال تشکر را دامو

ghasem ghasem 25. آذر, 1396 |

واقعا کلیپ معرفی خیلی جالبی داشت!

مرتضی مرتضی 25. آذر, 1396 |

راستی ۶ سالگی سایت رو هم تبریک می‌گم

مرتضی مرتضی 25. آذر, 1396 |

دقیقا من با همین سر زدن اتفاقی آشنا شدم و بعدش یه جورایی همه‌ی مطالب سایت رو...

مرتضی مرتضی 25. آذر, 1396 |