میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
modo-901-released
پنج‌شنبه 7 خرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

Modo 901 نرم افزاری که شاید جای خالی Softimage را پر کند

پنج‌شنبه 7 خرداد 1394
در ابتدا این رو بگم که عنوان انتخاب شده برای این مطلب نظر شخصی من نیست و بصورت مشخص میتونم بگم که این جمله دقیقا حرف The Foundry قبل از انتشار نسخه 901 نرم افزار Modo بود. اما بریم به سراغ اصل موضوع و اونم چیزی نیست جز خبری درباره Modo که نسخه 901 این نرم افزار امروز بالاخره توسط The Foundry منتشر شد. اگه یادتون باشه چندی پیش برخی از ویژگی های جدید Modo 901 در یک ویدئوی Sneak Peek اعلام شده بود که در مطلب (کمپانی The Foundry از نرم افزار Modo 901 رونمایی کرد) تقدیمتون شد و نهایتا امروز این نسخه بصورت رسمی توسط فاندری در اختیار کاربران این نرم افزار قرار گرفت.
 
با ویدئویی که بعنوان Sneak Peek این نسخه ارائه شده بود انتظار میرفت که ویژگی ها و توسعه های این نسخه به بخش های مدلینگ و تکسچرینگ خلاصه میشه اما اکنون با اعلام کامل ویژگی های جدید این نسخه مشخص شد که مودو بازهم توسعه های نرم افزار خودش رو برای تمامی بخش ها در نظر گرفته تا بار دیگر گامی بلند در جهت پیشرفت این نرم افزار برداره.
 
اما درهرصورت همچنان ویژگی هایی مثل افزوده شدن پلاگین MeshFusion، ابزارهای مدلسازی جدید و توسعه بخش UV بخشی از ویژگی های جدید این نسخه محسوب میشه اما ویژگی که تا قبل از این بهش اشاره ای نشده بود Physically based materials & rendering نام داره که مشخصه این نرم افزار هم مسیر مستقیمی رو به سمت فیزیکال شدن خروجی خودش در پیش گرفته.
 
بازهم مثل همیشه ویدئوی کاملی از تمامی ویژگی ها، قابلیت ها و توسعه های این نسخه رو براتون آماده کردم که اطمینان دارم از تماشای اون لذت خواهید برد. ازتون دعوت میکنم این ویدئوی کامل رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 29 دقیقه و 45 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 227 مگابایت

 
حتما کنجکاو هستید که بدونید چرا این عنوان برای مطلب انتخاب شده. خب راستش دیروز کمپانی The Foundry مطلب جالبی رو در Page رسمی خودش قرار داد. عنوان پست این بود: Can ‎Modo‬ fill the hole left by ‎softimage? Yes! به معنی : آیا مودو میتواند جای خالی softimage را پر کند؟ بله!
 
انتشار Modo 901 از طرف The Foundry و ویدئوی کامل ویژگی های جدید این نسخه
 
این پست اشاره ای داشت به مقاله اخیر Rogerwilco درباره همین موضوع که این مقاله بررسی کلی رو بر روی Modo انجام داده و نگاهی داشته به حواشی موضوع مهم بازنشستگی نرم افزار softimage و در یک نتیجه گیری کلی قصد داره این دو نرم افزار رو بهم ربط بده. البته این مقایسه منتقدانی رو هم به همراه داشت و برخی ها بر این باورند که مودو با وجود توسعه ها و پیشرفت های بسیار خوبی که در این چند سال اخیر داشته همچنان فاصله زیادی با سافت ایمیج داره.
 
خب دوستان نظر شما چیه ؟ به نظر شما آیا این مقایسه و اساسا میتونه کار درستی باشه ؟ آیا مودو با پشتیبانی خوبی که از طرف The Foundry دریافت میکنه، اکنون خودش رو در جایگاهی ببینه که بتونه کاربران نرم افزار سافت ایمیج رو جذب کنه ؟ حتما دیدگاهتون رو برای ما بنویسید ...
 
امیدوارم که از تماشای ویدئو لذت برده باشید
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 35 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید