میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انیمیشن های دوبعدی با چه نرم افزاری ساخته میشن ؟!
یکشنبه 13 فروردین 1396
در
معرفی ابزار

انیمیشن های دوبعدی با چه نرم افزاری ساخته میشن ؟!

یکشنبه 13 فروردین 1396
امروز قصد دارم یه نرم افزاری در زمینه ساخت انیمیشن رو بهتون معرفی کنم. اول این موضوع رو بگم مساله ای که سال گذشته در مطلب (ورود به عرصه انیمیشن سازی) مطرح کرده بودیم رو فراموش نکردیم و این سری مطالب هم در راستای همین مساله است. قصد داریم با معرفی و البته انتشار آموزش در این زمینه گام مثبتی رو برداریم.
 
شاید برای شما هم این سوال بوجود اومده باشه که انیمیشن های دوبعدی که امروزه در دنیا ساخته میشن و البته از طرفداران بی شماری هم برخوردار هستن رو چطور و با کمک چه نرم افزاری میسازن. البته این انیمیشن های دوبعدی امروزه در کشورمون ایران هم خیلی محبوب شدن و خوشبختانه شاهد آثار خیلی خوبی همچون دیرین دیرین، روبی و جوجه ها، استریپی، گیگول و ... هستیم. حالا برمیگردیم به سوال اصلی، این انیمیشن ها به چه نرم افزاری ساخته میشن و تخصصی ترین نرم افزارهای موجود برای ساخت اینگونه آثار دوبعدی چیست ؟
 
01-dirin-ojoobe-ha
 
نمیدونم ولی شاید اسم نرم افزار Anime Studio به گوش شما هم خورده باشه. بله ابزاری که امروز قصد معرفی اون رو داریم انیمه استودیو نام داره ولی نکته قابل توجه اینه که دیگه از این پس این نرم افزار رو با این نام نخواهیم دید. چندی پیش نام این نرم افزار فوق العاده به Moho تغییر کرد و در نسخه 12 به همراه ویژگی های فوق العاده ای که سازندگان بر روی اون اضافه کرده بودن، نام این نرم افزار رو با عنوان Moho 12 عرضه کردن. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ویژگی های اصلی نرم افزار Moho تا ببینیم پروسه کاری اون به چه صورتی هست. با ما همراه باشید.
 

استودیوی کامل انیمیشن سازی دو بعدی

02-moho
 
برای ساخت انیمیشن دوبعدی نرم افزارها و البته پلاگین های مختلفی وجود داره. شاید یکی از راه حل ها استفاده از نرم افزارهای سه بعدی برای ساخت انیمیشن دو بعدی باشه. اما به جرات میشه گفت که Moho و یا همون Anime Studio قدیم، یک استودیوی کامل برای ساخت انیمیشن دو بعدی بحساب میاد. شما توی این نرم افزار میتونید به سادگی و البته به سرعت انیمیشن دلخواه خودتون رو بسازید.
 
Moho در بخش طراحی و انیمیت شخصیت و کاراکتر از ابزارهای فوق العاده حرفه ای در زمینه Rigging برخورداره. شما میتونید کاراکترهای خودتون رو بر اساس قابلیت هایی که در انیمیشنتون نیاز دارید، اونو ریگ کنید.
 
03-moho-rigging
 
همچنین این نرم افزار از شبیه سازهای داینامیکی، فیزیک و البته سیستم ذرات نیز برخوردار هست. پس بازهم برمیگردیم به همون صحبت اول که این نرم افزار بعنوان یک استودیوی کامل ساخت انیمیشن های دو بعدی پاسخگوی تمام نیازهای شما در این زمینه  خواهد بود. در نسخه جدید این نرم افزار امکان پردازش موشن بلر بصورت حرفه ای و هوشمند نیز میسر شده که این موضوع به واقعگرایانه شدن انیمیشن های شما کمک بسیار زیادی میکنه.
 
شاید بهتر باشه صحبتم رو کوتاه کنم و در ابتدا ازتون دعوت میکنم ویدئوی کوتاه معرفی ویژگی های جدید نسخه 12 نرم افزار Moho رو در قسمت زیر تماشا کنید.


برخی نمونه کارهای انجام شده با Anime Studio

در اینجا چند ویدئو رو براتون آماده کردم که مربوط میشه به نمونه کارهای انجام شده با این نرم افزار که تماشای اونها خالی از لطف نیست. با تماشای این ویدئوها بخوبی میشه با قدرت و کارایی نرم افزار آشنا شد.


نگاهی به ویژگی های جدید Moho 12

04-moho
 
اما حالا که به اینجا رسیدیم و با کاربردهای اصلی این نرم افزار آشنا شدیم، شاید بد نباشه نگاهی هم به ویژگی های جدید نسخه 12 اون داشته باشیم. پیش تر هم گفتم که نرم افزار Anime Studio دیگه از این پس با نام Moho منتشر میشه و در Moho 12 ویژگی های جدید منحصر به فرد زیادی به چشم میخوره که من سعی کردم مهمترینشون رو در یک ویدئو تقدیم حضورتون کنم. امیدوارم که از تماشای ویدئو لذت ببرید.
 


توجه داشته باشید که نرم افزار Moho درحال حاضر در 2 نسخه Pro و Debut ارائه میشه و شما میتونید در تصاویر زیر مقایسه بین این دو نسخه و البته مقایسه Moho با سایر نرم افزارهای مرتبط در این زمینه رو مشاهده کنید.
 
05-moho12-comparison-chart
 

دانلود نرم افزار

در انتها هم مثل سایر مقالات معرفی ابزارهایی که تاکنون در سایت داشتیم، میرسیم به بخش دانلود نرم افزار و در ادامه لینک دانلود Moho 12 تقدیم حضورتون میشه.
 
جهت دانلود نرم افزار Moho اینجا کلیک کنید (لینک دانلود از سایت حذف شد)
 
البته فراموش نکنید که خیلی خیلی بهتر و زیباتر خواهد بود اگه ما از این نرم افزارها در جهت منافع تجاری استفاده میکنیم، نسخه اصلی رو از سایت سازنده خریداری کنیم. استفاده از این نسخه های غیرقانون شاید فقط برای تمرین و آشنایی با نرم افزار توجیه داشته باشه و در غیر اینصورت بهتره که نسخه اصلی رو خریداری کنیم.
 

یه مجموعه آموزشی هم از این نرم افزار منتشر شده. هم از طرف سازنده و هم از طرف آموزشگاههایی که بصورت مستقل فعالیت میکنن. نمیدونم این نرم افزار که میشه گفت یکی از اولین نرم افزارهایی هست که در زمینه دو بعدی داره در سایت معرفی میشه، آیا مورد استقبال شما قرار میگیره یا نه ... اگه براتون جالب بود حتما نظر و دیدگاهتون رو در بخش نظرات برامون بنویسید ... اگه استقبال و بازخوردها در بخش نظرات قابل توجه باشه انتشار آموزشهای این نرم افزار رو هم در سایت شروع میکنم ...
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 44 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید