میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
new-site-open
یکشنبه 29 مرداد 1391
در
اخبار سایت

بازگشایی سایت با نمایی تازه

یکشنبه 29 مرداد 1391
سلام

قبل از هر چیز باید به همه هموطنان عزیز یه تبریک و یه تسلیت عرض کنم .

تسلیت به تمامی هموطنان عزیز آذربایجانیمون به خاطر زلزله اخیر ...

تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر ، انشاالله که طاعات و عبادات همه مورد قبول درگاه حق قرار گرفته باشه .

دوستان بابت آفلاین بودن چند روزه سایت عذرخواهی میکنم . اول فکر میکردم زود تر تموم بشه ولی به دلیل اینکه این پروسه رو باید به تنهایی انجام میدادم بیشتر طول کشید .

بروزرسانی سایت با موفقیت انجام شد و امیدوارم که از ظاهر جدید سایت خوشتون اومده باشه . توی این مطلب میخوام به امکانات جدید بپردازیم و کلا درباره سایت صحبت کنیم .

این بروزرسانی دارای چند شاخه بود که به من به شکل زیر دسته بندیشون کردم :

1.  تغییر قالب و ظاهر سایت و تالار گفتگو
2.  ایجاد سطح کاربری "نویسندگان" برای اعضای داوطلب
3.  امکان ارسال مقاله و یا آموزش توسط نویسندگان در بخش بلاگ و آموزشها
4.  ایجاد صفحه اختصاصی برای هر نویسنده
5.  راه اندازی فید بلاگ و تالار گفتگو
6.  نمایش مستقیم ویدئوهای آموزش در صفحه در بخش آموزشها
7.  امکان دانلود مستقیم ویدئو های آموزشی در بخش آموزشها


خب حالا به شرح کامل تک تک این بخش ها میپردازم :

1. تغییر قالب و ظاهر سایت و تالار گفتگو
قالب و ظاهر قبلی یه مقداری تکراری شده بود و یه سری امکاناتی رو که من میخواستم رو نمیشد روش پیاده سازی کرد به همین خاطر از چند ماه گذشته درحال تحقیق بر روی قالب ها هستم و بالاخره به همین مورد رسیدم که به نظرم خوبه و فعلا اون قابلیت هایی رو که میخواستم رو داره و قالب تالار گفتگو هم با قالب سایت ست شده و توی یه کلاس هستن .

2.  ایجاد سطح کاربری "نویسندگان" برای اعضای داوطلب
اول لازم میدونم این نکته رو بگم که این سایت هیچ گونه سیاستی برای جذب یوزر و کاربر نداره و اگه تا الان هم دقت کرده باشید تمامی امکانات از جمله مطالب و مقالات قسمت بلاگ ، فایلهای قسمت دانلود ، آموزشها ، کتابها و مجلات و در کل تمامی امکانات سایت برای همه عموم آزاده و هیچگونه محدودیتی برای اعضای میهمان در سایت وجود نداره و عضویت در سایت صرفا برای کسانی هستش که میخوان در تالار گفتگو مطلبی رو بنویسن و یا سوالی دارن و در غیر اینصورت بدون داشتن به حساب کاربری در سایت میتونن از همه امکانات سایت استفاده کنن .
و این حالت یعنی آزاد بودن تمامی امکانات از این به بعد هم ادامه خواهد داشت اما امکانی که جدیدا به سایت اضافه شده این قابلیت رو داره تا کاربرانی که بصورت داوطلبانه دوست داشتن بتونن مطالب و مقالات و یا حتی آموزش خودشون رو با نام خودشون در سایت منتشر کنن و برای این بخش یه سطحی در نظر گرفته شده که اسم اون سطح "نویسندگان" هستش .

3. امکان ارسال مقاله و یا آموزش توسط نویسندگان در بخش بلاگ و آموزشها
همونطوری که در بالا هم گفتم کاربران داوطلب بعد از اینکه سطح کاربریشون به نویسنده تغییر کرد در سایت به یه منویی دسترسی دارن به نام "منوی نویسندگان" که از طریق اون منو میتونن مقالات و آموزشهای خودشون رو ارسال کنند . البته ارسال مقاله و یا آموزش داری یه سری قوانین هست که در منوی نویسندگان به اون قوانین اشاره شده . همچنین یه راهنمای جامع برای ارسال مطلب و آموزش در اختیار نویسندگان قرار داره .

4.  ایجاد صفحه اختصاصی برای هر نویسنده
هر نویسنده در سایت دارای یه صفحه اختصاصی خواهد بود و توی اون صفحه میتونه درباره خودش مطلب بنویسه همینطور میتونه گالری از نمونه کارهاش ،ایمیل ، شماره تلفن ، همراه و اگه وبسایت یا وبلاگی داره اونو در صفحه خودش قرار بده و در قسمت بلاگ بازدیدکنندگان میتونن به صفحه شخصی نویسنده مطلب مراجعه کنن .

5.  راه اندازی فید بلاگ و تالار گفتگو
به درخواست یه سری از دوستان و همونطوری که قولش رو داده بودم قسمت فید و یا همون خوراک (RSS) بخش های بلاگ و تالار گفتگو هم راه اندازی شد .

6.  نمایش مستقیم ویدئوهای آموزش در صفحه در بخش آموزشها
قسمت آموزشها یه مقداری گنگ به نظر میومد و خیلی از دوستان برای دیدن آموزش مشکل داشتن ، در نسخه پیشین ویدئو بصورت پاپ آپ با کلیک بر روی دکمه مشخصی باز میشد و این باعث بوجود اومدن یه سری مشکلات شده بود مثل باز نشدن اون پاپ آپ :) . اما هم اکنون دیگه نیازی به فشردن هیچ دکمه و باز شدن پنجره جدید نیست و شما میتونید ویدئو آموزش رو بصورت آنلاین در همون صفحه آموزش مشاهده کنید .

7.  امکان دانلود مستقیم ویدئو های آموزشی در بخش آموزشها
این قسمت فکر کنم علاقه مندان زیادی داشته باشه ، همونطوری که دوستان بارها و بارها در کامنت هاشون نوشتن میخواستن بدونن که چطور میشه آموزش رو بصورت مستقیم دانلود کرد .  البته راه حل هایی با دانلود منیجر و ... ارائه شده بود ولی بالاخره قسمت دانلود مستقیم ویدئو هم راه افتاد و شما میتونید ویدئو آموزش رو در همون صفحه آموزش بصورت مستقیم دانلود کنید .

امیدوارم از این سایت جدید و بهبود یافته خوشتون بیاد . تا اونجایی که میشد سعی خودمو کردم که با اکثر مرورگر ها سازگار باشه ولی بازم من بهتون مرورگر فایرفاکس رو پیشنهاد میکنم . پس یادتون باشه که هم از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید و هم فلش پلیر بر روی مرورگرتون نصب باشه .

راستی یه نکته رو هم بگم اونم اینکه اگه مشکلی رو در قالب ، ساختار و یا امکانات سایت مشاهده کردید از طریق ایمیل و یا در قسمت نظرات همین مطلب اونو حتما به من گزارش بدید !

مشتاقانه منتظر نظرات شما عزیزان هستم . خواهشم از شما عزیزان اینه که حتما نظرتون درباره این وبسایت جدید در همینجا بنویسید .

درضمن آموزش جدید هم بزودی منتشر میشه ...

عیدتون مبارک
خدانگهدار
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 1 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید