میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
nuke-non-commercial-released
چهارشنبه 26 فروردین 1394
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Nuke هم رایگان شد

چهارشنبه 26 فروردین 1394
روز گذشته کمپانی The Foundry در رویداد NAB 2015 اتفاق جالبی رو رقم زد که خبرش سروصدای زیادی به راه انداخت. اگه یادتون باشه سال گذشته هم این کمپانی دست خالی به سراغ این رویداد نرفته بود و در NAB 2014 برای اولین بار از Nuke Studio رونمایی شد و حالا امسال The Foundry در NAB 2015 نسخه رایگان و غیرتجاری نرم افزار Nuke رو منتشر کرد. اگه دوست دارید درباره ویژگی ها و محدودیت های این نسخه بیشتر بدونید، پیشنهاد میکنم که با ما همراه باشید.
 

ویژگی ها و محدودیت ها

خب اگه بخوام ویژگی ها رو نام ببرم میتونم بگم که این نسخه غیرتجاری درواقع تمامی قابلیت های نسخه اصلی و تجاری رو داره بجز تعدادی محدودیت که در ادامه بهشون اشاره ای خواهیم داشت. خروجی هایی که توسط این نسخه گرفته میشه هیچگونه واترمارکی رو نخواهند داشت و کاملا قابل استفاده هستن. این موضوع رو هم اضافه کنم که نسخه های Trial (آزمایشی) و همینطور Educational (دانش آموزی) همچنان سر جای خودشون باقی خواهند بود و این نسخه Non-commercial قراره صرفا در کنار اونها عرضه بشه.
 
انتشار نسخه Non-commercial برای نرم افزار Nuke از طرف کمپانی The Foundry
 
کمپانی The Foundry در توضیحات خودش درباره رویکرد و کاربردهای این نسخه میگه : اگر شما میخواهید تکنیک کامپوزیت را یاد بگیرید، اگر میخواهید بر روی پروژه های شخصی خود کار کنید، اگر میخواهید مهارت های خود را افزایش دهید، اگر میخواهید درباره نرم افزار نیوک تجربه کسب کنید، تحقیق کنید و از کارکردن با آن لذت ببرید لایسنس Non-commercial نیوک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
 
اما درباره محدودیت ها خب طبعا اولین و مهمترین محدودیت مربوط میشه به پروژه های مورد استفاده با این نسخه که به هیچ وجه نباید از این نیوک رایگان در پروژه های تجاری خودتون استفاده کنید. البته بازهم میگم که این مورد برای ما کاربران ایرانی مستثناست. ولی جدای از نوع استفاده میتونم به چند تفاوت یا بهتر بگم محدودیت در این نسخه هم اشاره ای رو داشتم باشم.
 
  • حداکثر Resolution برای خروجی گرفتن تا ابعاد HD - 1920 x 1080 محدود خواهد بود.
  • برخی از node ها شامل BlinkScript ، Primatte ، Ultimatte ، WriteGeo و GenerateLUT در این نسخه غیرفعال هستند.
  • پشتیبانی از 2D format برای MPEG4 و h264 در این نسخه غیرفعال است.
  • تمامی فایلهای Save شده و Export شده با این نسخه بصورت رمزگذاری شده هستن و امکان استفاده از آنها در نسخه های commercial وجود نداره.
  • امکان نصب هیچگونه پلاگین و افزونه ای بر روی این نسخه نیست و Python Scripting نیز در این نسخه غیرفعال است.
 
انتشار نسخه Non-commercial برای نرم افزار Nuke از طرف کمپانی The Foundry
 
و آخرین بخشی که قصد دارم به اون یک اشاره کوتاهی داشته باشیم مربوط میشه به پشتیبانی و خب همونطوری هم که انتظارش میره قطعا Support از این نسخه غیرتجاری همانند نسخه های تجاری نخواهد بود ولی به گفته The Foundry اونها کاربران Non-commercial رو رها نمیکنن و تا اونجایی که امکان داشته باشه از طریق تالار گفتگو پاسخگوی سوالات و درخواست های این دسته از کاربران هم خواهند بود.
 

دانلود Nuke نسخه Non-commercial

این امکان برای من وجود داشت که لینک مستقیم رو در اختیارتون قرار بدم ولی از اونجایی که برای فعالسازی نسخه Non-commercial حتما میبایست یک حساب کاربری در سایت The Foundry داشته باشید، پس بهتره که مسیر رو از همون سایت سازنده آغاز کنیم.
  1. ابتدا به این لینک مراجعه کنید.
  2. اکنون بر روی دکمه Download Non-commercial کلیک کنید.
  3. اگر در سایت The Foundry حساب کاربری ندارید روی دکمه Signup کلیک کنید و یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید.
  4. سپس Login کنید و وارد صفحه دانلود نیوک شوید.
  5. از بین لینک های موجود نسخه مورد نظر را دانلود نمایید.
  6. پس از تکمیل دانلود نرم افزار Nuke را نصب نمایید و نسخه Non-commercial را اجرا کنید.
  7. جهت فعالسازی نسخه Non-commercial نیاز هست تا اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.
درضمن فراموش نکنید که هر 30 روز لازمه تا یکبار لایسنس Non-commercial نیوک شما فعال بشه و برای اینکار حتما باید به اینترنت متصل باشید اما در بقیه روزها نیازی به اینترنت نیست و میتونید بصورت آفلاین از نرم افزار Nuke استفاده کنید.
 
دوستان نظر شما درباره این سیاست جدید The Foundry چیه ؟ خیلی مشتاقم تا دیدگاهها و نظرات شما رو در اینباره بدونم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 41 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید