میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
oscar2014-winners
دوشنبه 12 اسفند 1392
در
اخبار دنیای CG

منجمد، جاذبه و آقای اوبلوت برندگان اسکار 2014

دوشنبه 12 اسفند 1392
دیشب برندگان اسکار 2014 اعلام شدن و همونطوری که در جریان مطالب سایت هستید ما هم سعی کردیم در سه بخش انیمیشن بلند، انیمیشن کوتاه و جلوه های ویژه نامزدهای انتخابی رو مورد بررسی قرار بدیم و در طی این مدت یعنی از زمان اعلام نامزدها و تا امروز یعنی برگزاری مراسم اسکار و اعلام برندگان، نگاهی داشته باشیم به پشت صحنه این آثار و نهایتا دیشب مراسم هشتاد و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار برگزار شد و برندگان هر بخشی هم مشخص شدن که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این سه بخش مذکور.
 

 
بهترین انیمیشن بلند (Animated Feature Film)
 
در بخش انیمیشن بلند انیمیشن Frozen (منجمد) موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن بلند در این دوره از جوایز آکادمی اسکار شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 2 مگابایت
 
خب همونطوری که قبلا هم گفته شد این انیمیشن تاکنون جایزه های بزرگی رو تونسته بود از آن خودش کنه و امشب هم با دریافت اسکار 2014 کلکسیون جوایزهای دریافتی خودش رو تکمیل کرد. این انیمیشن از نظر فنی و تکنیکی بسیار فوق العاده ساخته شده بود. قبلا درباره این انیمیشن ویدئوهایی رو داشتم که پیشنهاد میکنم حتما اونها رو ببیند :
به تمامی عوامل و سازندگان، صداپیشگان، علل خصوص کارگردانان این اثر یعنی Chris Buck و Jennifer Lee و البته کمپانی دیزنی تبریک میگیم.
 

 
بهترین جلوه های ویژه بصری (Visual Effects)
 
در بخش جلوه های ویژه بصری فیلم Gravity (جاذبه) موفق به کسب جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری در این دوره از جوایز آکادمی اسکار شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 39 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 3 مگابایت
 
فیلم جاذبه هم تونست جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری رو از آن خودش کنه. این فیلم هم شانس زیادی برای دریافت این جایزه داشت. البته این رو هم اضافه کنم که Gravity به غیر از بخش Visual Effects در 9 بخش دیگر هم نامزد دریافت جایزه شده بود که موفق به کسب جوایز دیگری نیز شد ولی اون بخشها ارتباطی با فعالیت وبسایت ما نداره ! قبلا درباره این فیلم ویدئوی پشت صحنه ای رو براتون منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم حتما ببینید.
 
به تمامی عوامل و سازندگان جلوه های ویژه این فیلم علل خصوص Tim Webber بعنوان سرپرست ویژوال افکت، Chris Lawrence بعنوان سی جی سوپروایزر، Dave Shirk بعنوان سرپرست انیمیشن، Neil Corbould سرپرست جلوه های ویژه و همینطور کمپانی های Framestore ، Prime Focus Film و البته کمپانی Warner Bros تبریک میگیم.
 

 
بهترین انیمیشن کوتاه (Short Film – Animated)
 
در بخش انیمیشن کوتاه انیمیشن Mr. Hublot (آقای اوبلوت) موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در این دوره از جوایز آکادمی اسکار شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 3 مگابایت
 
خب و باز هم در آخر به سازندگان این اثر هم تبریک میگیم. البته متاسفانه در این مدت زمان فرصت نشد که به بخش انیمیشن های کوتاه بپردازیم و مطلب خاصی رو دربارشون نداشتیم. امیدوارم که ما رو ببخشید و حتما سال دیگه جبران میکنیم :)
 

 
جالبه توی همون مطلبی که نامزدهای اسکار رو خدمت شما معرفی کردیم، من کاور آثاری که فکر میکردم شانس بیشتری برای برنده شدن دارن بزرگتر گذاشتم و دقیقا حدسم درست بود :) و یه نکته دیگه اینکه من توی اون تصاویر (چون کوچک بودن) اسم سایت رو بصورت واتر مارک درج نکردم. یعنی احساس کردم دیگه نیازی نیست برای این تصاویری که چیدم هم واترمارکی بگذارم ولی درست فردای اون رو دیدم که چند سایت دقیقا همون مطالب و تصاویر رو در سایتشون (بدون هیچگونه ذکر منبعی) کپی کردن ! بعد به این فکر افتادم چقدر زشته که ما بخاطر یکسری سایت معلوم الحال که خودشون هیچ چیزی برای گفتن ندارن و مدیرانشون از فقر فرهنگی رنج میبرن مجبوریم برای تک تک تصاویر و ویدئوها واترمارک بزنیم تا ازشون سواستفاده نشه !
 
بابت ویدئوها هم عذرخواهی میکنم که هم کیفیتشون خوب نبود و هم مجبور بودم بعضی از قسمتها رو حذف کنم. به هر حال دلیلش رو خودتون میدونید و ما به هیچ وجه قصد توهین به شعور مخاطبان رو نداریم.
 
به هر حال اسکار امسال هم تموم شد و امیدوارم که تونسته باشیم حداقل به بهانه اسکار هم که شده، یک قدم مثبتی رو در صنعت انیمیشن سازی و جلوه های ویژه برداشته باشیم. دیدن پشت صحنه این آثار و تماشای پروسه ساخت اونها شاید باعث بشه که کمی به خودمون بیایم و ببینیم که ما کجا هستیم و اونها کجا !!!
 
مثل همیشه بازهم مشتاقانه منتظر حضور گرم شما هستیم و این حضور گرمتون هست که باعث میشه ما با انرژی بیشتری این راه رو ادامه بدیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 37 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید