میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
poser-overview
یکشنبه 30 تیر 1392
در
مقالات

معرفی نرم افزار پوزر و ویژگیهای Poser Pro 2014

یکشنبه 30 تیر 1392
سلام بر همه دوستان
 
شاید بیشتر انیماتور ها و کسانی که در زمینه پویا نمایی فعالیت میکنند با این نرم افزار آشنا باشند، چون انیماتورها معمولا دنبال ساده ترین و سریعترین راه ممکن برای متحرک کردن کاراکتر می گردن ،نرم افزار پوزر هم یکی از این روشها ست که با استفاده از آن می توان به ساده ترین و بهترین شکل یک کاراکتر را متحرک کرد.
پوزر یکی از قدیمیترین نرم افزارهای سه بعدی در زمینه متحرک سازی و انیمیشن سازی محسوب میشه که قابلیتهای فراوانی داره ،این نرم افزار بیشتر کارها رو به صورت خودکار انجام میده و برای امکانات مختلف نرم افزار تنظیماتی وجود داره که با این تنظیمات می توانید کاراکتر مورد نظر خود را بسازید ،به صورت خودکار تکسچرینگ کنید،به سادگی نورپردازی کنید و به سرعت رندر بگیرید.
 


برخی از مهتمترین ویژگی ها و امکانات پوزر
 
 
ژست دهی و متحرک سازی :
 
نگاهی کلی بر نرم افزار Poser و بررسی ویژگیهای Poser Pro 2014
 
مهمترین ویژگی پوزر قابلیت متحرک سازی به ساده ترین شکل ممکن و ایجاد حرکتها و ژستهای مختلف با قابلیت تنظیمات  سن،جنسیت ،انسان ،حیوان و .. است. متحرک سازی کاراکتر در این نرم افزار بسیار دقیق انجام میشه و دارای تنظیمات بسیار گسترده ای برای کنترل اعضای بدن کاراکتر (حتی مژه ها که از پوزر 2012 به بعد به نرم افزار اضافه شد )می باشد.همچنین دارای کتابخانه ای از ژستهای  مختلف مانند لبخند زدن،ناراحتی،نگرانی،تعجب و ..  است که با یک کلیک بر روی کاراکتر اعمال می شود.
 

 
نورپردازی :
 
نگاهی کلی بر نرم افزار Poser و بررسی ویژگیهای Poser Pro 2014
 
نورپردازی در این نرم افزار بسیار واقع گرایانه و ساده انجام می شود که با تنظیماتی که برای نور وجود دارد می توانید محیط را به سادگی نورپردازی کنید.همچنین پوزر دارای قابلیت HDRI Lighting و قابلیت Light Caching و پشتیبانی از نورپردازی غیر مستقیم در رندرینگ محیط (indirect lighting) نیز می باشد.
 


شبیه سازی مو و پرز :
 
نگاهی کلی بر نرم افزار Poser و بررسی ویژگیهای Poser Pro 2014
 
یکی دیگر از مهمترین ویژگی های نرم افزار قابلیت شبیه سازی مو و پرز (hair & Fur Simulation ) است که  این شبیه سازی نیز بسیار واقع گرایانه و رئال  صورت می پذیرد ،پوزر دارای کتابخانه ای از انواع مختلف مو و .. است که به سادگی قابل استفاده است و دارای تنظیماتی برای تغییر مدل مو است .
 

 
شبیه سازی لباس و پارچه :
 
نگاهی کلی بر نرم افزار Poser و بررسی ویژگیهای Poser Pro 2014
 
سیستم شبیه سازی لباس cloth simulation در این نرم افزار نیز بسیار قدرتمند است و دارای کتابخانه ای از انواع مدلهای لباس ،کفش و ... است که با چند کلیک قابل استفاده می باشد.
 

 
رندرینگ :
 
نگاهی کلی بر نرم افزار Poser و بررسی ویژگیهای Poser Pro 2014
 
فرآیند رندرینگ در پوزر بسیار سریعتر و ساده تر از دیگر نرم افزارها انجام می پذیرد با استفاده از موتور رندرینگ FireFly با قابلیت رندرینگ توسط الگوریتم های   Ambient Occlusion ، قابلیت رندرینگ Toon Render یا همان Cell Shading ، قابلیت رندرینگ Paint Render و پشتیبانی از Weight Mao Rigging می توان رندر بسیار خوب و قابل قبولی را با کمترین زمان ممکن به پایان رساند.
 

 
برخی از مهمترین ویژگیهای اضافه شده به پوزر 2014 :

بهبود  شبیه سازی لباس و تعامل متناسب لباس با کاراکتر و محیط و تغییرات هوشمندانه لباس که به طور خودکار شل، سفت، صاف و با حفظ ویژگی های نرم و سفت و سخت بودن لباس انجام می پذیرد.
بافت دهی  در نرم افزار دقیق تر شده و ابزارهای مناسب برای هدایت مش و تکسچرینگ اضافه شده است.
بهبود  شبیه سازی فیزیک  و اضافه شدن برخی اصلاحگرها و بهبود اصلاحگرهای متحرک سازی و اضافه شدن تنظیمات بیشتر در سیستم Morphing  و افزایش سرعت و بهبود کیفیت رندر .

از دیگر امکانات پوزر می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • اسکریپت نویسی و توسعه نرم افزار با استفاده از زبان انعطاف پذیر پایتون
  • رابط کاربری ساده و قابل فهم بدون نیاز به آموزشهای خاص
  • وجود بیش از ۵ گیگابایت کتابخانه موضوعات و متریال های آماده مانند انواع مدل های انسان ، انواع حیوانات ،حشرات ،فیگورها و طراحی های سه بعدی شامل کاراکتر های مختلف ، حالات مو ، انگشتان ، فیزیک مختلف بدن ، نورپردازی ،دوربین و صحنه های ۳ بعدی مختلف می باشد.
  • سیستم Morphing
  • پشتیبانی از تکنولوژیهای نوین و Motion Capture
  • بهینه سازی شده برای سیستم های چند هسته ای 32bit و 64bit ویندوز و مک
  • تنظیمات گاما برای بهبود خروجی
  • دسته بندی تمامی ژستها ،صحنه ها و کاراکترها در کتابخانه نرم افزار
  • FastScattering برای ساخت جلوه های اتمسفری
  • پشتیابنی از Subsurface scattering ، رندرینگ بسیار سریع، بافر کردن تصاویر و بافت های قبل از شروع رندر و قابلیت پیش رندر بافت های و ذخیره سازی آنها
  • محیط نمایش Realtime بر پایه توابع OpenGL در محیط کار
  • امکان ایمپورت کردن و گرفتن خروجی برای  نرم افزارهای LightWave 3D ، Maya ، 3DS Max ، Cinema 4D و ...
 
لازم به ذکر است با استفاده از پلاگین PoserFusion می توانید از قابلیتهای پوزر در دیگر نرم افزارها مانند مکس ، مایا و .. استفاده کنید.
 
 
لینک دانلود نرم افزار را در موتورهای جستجو دنبال کنید.
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 62 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید