میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
realflow-2014-released
سه‌شنبه 27 خرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار RealFlow 2014 منتشر شد

سه‌شنبه 27 خرداد 1393
امروز نرم افزار RealFlow نسخه 2014 بصورت رسمی منتشر شد. اگه یادتون باشه بهمن ماه سال پیش بود که اولین ویدئوهای Sneak Peek از RealFlow 2014 منتشر شد و بنوعی خبر از انتشار بزودی این نسخه میداد. خب از همون ویدئوها میشد این رو متوجه شد که در این نسخه تغییراتی در بخش Hybrido بوجود اومده تا اینکه چندی پیش در رویداد FMX 2014 کمپانی Next Limit از مهمترین تغییرات، توسعه ها و ویژگی های جدید این نسخه از نرم افزار RealFlow رونمایی کرد و نهایتا امروز این نسخه بصورت رسمی منتشر شد.
 
بطور کلی تغییرات این نسخه رو میشه به 7 بخش دسته بندی کرد. اولین تغییری که به چشم میخوره مربوط میشه به محیط کاربری و یا همون UI & Workflow هست. میتونم بهتون بگم که در این نسخه اون دکمه های ریز و درشتی که بشکل نامنظمی در قسمت تولبار نرم افزار وجود داشت، دیگه خبری از اونها نیست و تمامی دستورات در تب هایی که از اونها بعنوان Shelves نام میبرند دسته بندی شده. همچنین نا گفته نماند که این تب ها کاملا حالت کاستومایز دارن و هر زمانی که خواستید میتونید اونها رو تغییر بدید و یا تب جدیدی رو ایجاد کنید. شاید یجورایی بشه گفت که خیلی شبیه به نرم افزار مایا شده.
 
خبر انتشار نرم افزار RealFlow 2014 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
اما در بخش Hybrido میشه به بخش جدید Hybrido Viscosity Solver اشاره داشت که اتفاقا این مورد یکی از بخش هایی بود که قبلا در ویدئوهای Sneak Peek نیز بهش اشاره شده بود. اما توسعه های بخش Hybrido به همینجا ختم نمیشه و در این نسخه شاهد اضافه شدن یک Emitter جدید به نام Bubbles نیز هستیم و همینطور بهبودهایی هم توی سرعت در شبیه سازی های Hybrido در ریل فلو 2014 بوجود اومده که افزایش سرعت حدود 20 درصدی رو شاهد خواهیم بود (البته بستگی به شرایط شبیه سازی داره) و خب فکر میکنم توسعه های این بخش در نوع خودش خوب و قابل قبوله.
 
بخش بعدی مربوط میشه به Daemons ها که اضافه شدن Ocean Force یکی از ویژگی های جدید و قابل توجه در این نسخه بحساب میاد. البته این Daemon جدید یعنی Ocean Force امکانات جالبی در زمینه شبیه سازی آبهای وسیع رو در اختیار شما قرار میده که در ادامه ویدئویی تقدیمتون خواهد شد و با امکانات اون بیشتر آشنا میشید. اما Daemon جدید دیگری که اضافه شده Sheeter نام داره که در شبیه سازی صحنه های اسلوموشن مورد استفاده قرار میگیره.
 
در بخش Meshing ریل فلو 2014 نیز توسعه هایی صورت گرفته و شاهد اضافه شدن ویژگی هایی مثل امکان Interactive کردن فرآیند ساخت Mesh برای پارتیکل هاست که با فعالسازی اون تمامی Mesh های صحنه بصورت خودکار آپدیت میشن و مانند نسخه های گذشته نیازی انجام اینکار بصورت دستی نیست. البته بدلیل اینکه ممکنه در برخی از صحنه ها با فعالسازی این گزینه بخاطر سنگین بودن بیش از حد این مورد به مشکل بر بخوره، امکان تعریف و تنظیم محدوده ساخت Mesh نیز میسر شده تا در صورت لزوم فقط محدوده ای رو که نیاز هست فرآیند ساخت Mesh در اون صورت بگیره.
 
دیگه صحبت رو خیلی طولانی نمیکنم و فقط همین رو بگم که در بخشهایی مثل RealFlow Graphs و Pipeline نرم افزار نیز توسعه های بسیار خوبی صورت گرفته. همینطور لایسنس های این نسخه نیز با شیوه های متفاوتی نسبت به گذشته داره ارائه میشه که پیشنهاد میکنم ویدئوی کامل ویژگی های جدید RealFlow 2014 رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 10 دقیقه و 18 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 52 مگابایت

 
دوستان برام خیلی جالبه که قرار بود دیروز درباره این نسخه از نرم افزار ریل فلو یعنی RealFlow 2014 صحبت کنیم و خب میدونید که دیروز هنوز این نسخه بصورت رسمی منتشر نشده بود و فقط خبرهای نامنظمی درباره ویژگی های جدید این نسخه اومده بود که به هر حال بدلیل انتشار ویدئوی GTC 2014 ارائه مطلب ریل فلو به تاخیر افتاد تا اینکه امروز بصورت رسمی این نسخه منتشر شد و تونستیم بشکل کامل ویژگی های جدید این نسخه رو به اطلاع شما دوستان برسونیم. امیدوارم که مفید بوده باشه. یه خبر خوب هم براتون دارم و اونم اینکه شما هم اکنون میتونید نسخه کامل RealFlow 2014 رو از لینکی که در تالار گفتگو قرار دادم دانلود کنید.
 
 
به نظر من توسعه و پیشرفت های این نسخه خوب بوده. البته به اتفاقاتی که سال گذشته در این نرم افزار رخ داد نمیرسه ! اگه یادتون باشه مهمترین ویژگی RealFlow 2013 نودبیس شدن این نرم افزار بود که واقعا اتفاق خیلی مهمی برای این نرم افزار بحساب میومد ولی خب به هر حال فکر میکنم این نسخه هم پیشرفت های قابل قبولی داشته. حالا نظر شما چیه ؟
 
بی‌صبرانه منتظریم تا نظرات و دیدگاههای شما رو درباره این نسخه از نرم افزار محبوب و قدرتمند RealFlow بدونیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 43 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید