میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
realflow-graph-editor-documentation
سه‌شنبه 11 فروردین 1394
در
آموزشها

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات)

سه‌شنبه 11 فروردین 1394
در ریل فلو غرق شوید، جلیقه نجات اینجاست ! این عنوان بی دلیل انتخاب نشده است، زیرا شما هر جایی از ریل فلو که به بن بست بر بخورید می توانید با محیط برنامه نویسی گراف ادیتور مشکلتان را حل کنید، پس هرچه زودتر غرق شوید !!!
 
دوستان این جمله ای بود از سعید ابراهیمی عزیز در رابطه با این مقاله آموزشی و احتمالا همونطوری که حدس زدید مطلب امروز مربوط میشه به نرم افزار محبوب و قدرتمند RealFlow که به جرات میتونم بگم این نرم افزار امروزه در زمینه کاری خودش یعنی Fluid Simulation داره یکه تازی میکنه و قدرت رو در دست داره.
 
اواخر سال گذشته دوست خوبم سعید ابراهیمی از همکاران وبسایت مقاله ای رو ارسال کرد که قراره شد در ایام نوروزی توی سایت منتشر بشه. البته اگه از فعالان تالار گفتگوی سایت باشید حتما تاپیک های این مقاله رو قبل دیدید. اما اجازه بدید من صحبتم رو کوتاه کنم و در ابتدا مقدمه ای رو از زبان سعید بخونیم و در ادامه هم این مقاله کامل آموزشی تقدیم حضورتون میشه.
 

مقدمه

مقاله آموزشی گراف ها در نرم افزار RealFlow - برنامه نویسی بصری
 
در مقاله حاضر سعی شده تا جای ممکن به جزئیات بخش برنامه نویسی بصری توجه بشه و اینکه این مقاله از سه بخش تشکیل شده که بخش اول به معرفی این مبحث میپردازه و محیط کار با Simulation Flow, Batch Graph توضیح داده میشه (GUI). بخش دوم هم شامل معرفی یه سری نودهای پر کاربرد و البته مهم هستش که با ذکر چند مثال به خوبی می تونید کاربردشون رو متوجه بشید. بخش سوم یا همون بخش پایانی هم پس از بیان توضیحی برای هر کدوم از 16 دسته بندی نودها، به توضیح تک تک هر نو پرداخته میشه و ...
 
 

 
دوستان همونطوری که در ابتدا هم اشاره کردم این مقاله توی تالار گفتگو در 3 تاپیک بصورت سه بخش مجزا منتشر شده و درصورتی که تمایل داشتید این مقاله آموزشی رو بصورت بخش بخش دانلود کنید میتونید سری به این تاپیک ها بزنید.
 
 
بدون تردید آماده سازی یک چنین مقاله کامل و جامعی کار یکی دو روز نیست و قبل از هرچیز تجربیات زیادی رو در زمینه این نرم افزار نیاز داره و برای جمع آوری اون در قالب یک مقاله روزها و ماهها زمان لازمه تا صرف بشه و چقدر زیباست که دوستان عزیزی مثل سعید به اینصورت حاصل زحمات و تلاش خودشون رو با بقیه به اشتراک میگذارند.
 
بی نهایت از این موضوع خوشحالم که این طرز فکر در بسیاری از دوستان نهادینه شده و من همینجا از طرف خودم از سعید ابراهیمی عزیز تشکر میکنم و یه خسته نباشید جانانه بهش میگم و امیدوارم که همچنان بتونیم شاهد فعالیت های ارزشمند ایشون در این جمع باشیم. سعید جان خدا قوت
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 58 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید