میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
renderman-20-released
جمعه 19 تیر 1394
در
اخبار دنیای CG

انجین RenderMan 20 منتشر شد (رایگان دانلود کنید)

جمعه 19 تیر 1394
روز گذشته بازهم کمپانی Pixar خبرساز شد. این استودیو از نسخه 20 انجین رندرینگ قدرتمند خودش یعنی RenderMan رونمایی و اون رو منتشر کرد. شاید از این نسخه بشه بعنوان یکی از برجسته ترین بروزرسانی ها از زمان افزوده شدن تکنولوژی قدرتمند RIS بر روی این انجین نام برد. پیشرفت ها و توسعه هایی که میتونه RIS و رندرمن رو با یک جهش بلند به سمت جلو پرتاب کنه که حتما شما هم مشتاق هستید تا درباره این نسخه و توسعه هایی که بر روی اون انجام شده بیشتر بدونید. پس پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید.
 

Denoiser

اولین ویژگی جدید RenderMan 20 چیزی نیست جز قابلیتی به نام Denoiser که اسمش گویای همه چیز هست. تا پیش از این برای رندرینگ یک تصویر بصورت physically based rendering و پوشش تمامی نویزها، زمان زیادی صرف میشد. یعنی بخش زیادی از این زمان صرف رفع نویزهای موجود در صحنه میشد و حالا پیکسار یک متد و یا بهتر بگم یک تکنولوژی جدیدی رو در انجین RenderMan ایجاد کرده بنام Denoiser که با این روش شما میتونید در کمترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این تکنولوژی برای اولین بار توسط دیزنی طراحی و پیاده سازی شد. اما همونطوری که شما هم میدونید ورود یک تکنولوژی از مرحله Develop تا قرار گرفتنش در یک نرم افزار/ابزار بعنوان یک ویژگی مسیر زیادی باید طی بشه. خب خوشبختانه این تکنولوژی Denoiser این مسیر رو بخوبی طی کرد و درحال حاضر بعنوان یکی از ویژگی های اصلی RenderMan 20 بحساب میاد.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این نکته رو هم اضافه کنم که این ویژگی برای افکت هایی همچون depth of field و motion blur نیز کاربرد داره و تا حد زیادی میتونه نویزهای بوجود اومده بواسطه این افکت ها رو نیز از بین ببره.
 

Visualizer Integrator

اما گذشته از موضوع نویزها ویژگی جدید دیگری هم در رندرمن 20 به چشم میخوره. قابلیتی بنام Visualizer Integrator که این درواقع یک متد جدید برای نمایش آبجکت های حجمی است. شما با کمک قابلیت جدید Visualizer Integrator میتونید شمایلی از آبجکت های خودتون رو بصورت Wireframe، surface parameterization، normals و... مشاهده و اونها رو مورد بررسی قرار بدید.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
این ویژگی برای بررسی کلی آبجکت های موجود، پوزیشن اونها، بررسی وقعیت دوربین، بدست آوردن یک DOF مناسب و ... کاربرهای زیادی میتونه داشته باشه.
 

Marschner Hair

و بازهم در کنار توسعه ها و ویژگی های جدید رندرمن نام Hair و همینطور RIS دیده میشه. اما اینبار پیکسار در یک اقدام بسیار جالب شیدر منحصربه فرد خودش با نام BxDF که از اون منحصرا فقط در انیمیشن های خودش استفاده میکرده رو وارد این انجین کرده و هم اکنون کاربران RenderMan 20 میتونن از این شیدر فوق العاده برای طبیعی تر شدن آثارشون  بهره ببرن.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
ویژگی های جالبی در این شیدر دیده میشه مثل four specular components، backscatter control و ... که دست آورد استفاده از این ویژگی ها یک نتیجه realistic برای پروژه شما خواهد بود.
 

Physical Camera

اگه نوبتی هم باشه حالا دیگه وقت اون رسیده تا ببینم این انجین در زمینه دوربین چه کاری رو انجام داده. بله سرانجام انجین RenderMan هم صاحب یک دوربین فیزیکال شد که این دوبین یک شبیه ساز کاملی از یک دوربین واقعی بحساب میاد.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
ابزارهای ویژه ای در این دوربین فیزیکال تعبیه شده مثل tilt-shift focus، lens distortion، chromatic aberration، vignetting و... که حتما شما هم بخوبی با جایگاه ویژه دوربین های Physical در موتورهای رندرینگ آگاه هستید. امروزه برای دست آوردن یک رندر واقعا گرایانه این دوبین ها نقش مهمی رو دارن و پیکسار هم بخوبی به این موضوع آگاه بود و ما در RenderMan 20 میتونیم شاهد یک Physical Camera در این انجین باشیم.
 
خبر انتشار نسخه 20 موتور رندر RenderMan پیکسار و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
دوستان بصورت کلی میتونم بگم که ویژگی های عمده و اصلی رندرمن 20 همین ها بودن. البته گزینه های دیگری هم مثل Intuitive Holdout Workflow دیده میشه که من سعی کردم مهمترین ها رو خدمتتون معرفی کنم.
 

انجین RenderMan 20 را رایگان دانلود کنید !

حتما مطالب سال پیش رو یادتون هست. همون مطلب که برای اولین بار وعده انتشار نسخه رایگان رندر من رو داده بودیم. (انجین RenderMan پیکسار بزودی رایگان عرضه خواهد شد) خب اگه مطالب سایت رو دنبال کرده باشید حتما میدونید که این اتفاق مهم و شگفت انگیز در اوائل امسال رخ داد. یعنی توی ایام نوروز بود که مطلبی رو با عنوان (دانلود رایگان موتور رندر RenderMan 19 پیکسار) داشتیم و در اون بصورت کامل روش دانلود و استفاده از این نسخه Non-Commercial رو خدمتتون توضیح دادیم. خب دوستان رندرمن 20 هم از این موضوع مستثنا نیست و شما هم اکنون میتونید جدیدترین نسخه این انجین قدرتمند رو دانلود و ازش استفاده کنید.
 
 
امیدوارم بتونید به بهترین شکل ممکن از این موتور رندرینگ قدرتمند استفاده کنید و ما هم بتونیم شاهد آثار برجسته و ارزشمند شما در گالری آثار باشیم.
 
حتما دیدگاهتون رو درباره این نسخه RenderMan برای ما بنویسید.
ما رو فراموش نکنید ! منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 72 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید