میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
انجین RenderMan 22 منتشر شد
پنج‌شنبه 4 مرداد 1397
در
اخبار دنیای CG

انجین RenderMan 22 منتشر شد

پنج‌شنبه 4 مرداد 1397
کمپانی پیکسار هفته گذشته از نسخه 22 انجین رندر پرقدرت و بی نظیر خودش یعنی RenderMan رونمایی و این نسخه رو منتشر کرد. این نسخه با مهمترین ویژگی یعنی افزایش سرعت چندبرابری بعنوان یکی از آپدیت های گسترده RenderMan عرضه شده که در ادامه سعی میکنیم خیلی کوتاه نگاهی به این ویژگی های جدید داشته باشیم.
 
01
 
اما شاید بد نباشه که پیش از هرچیزی به یک قابلیت فوق العاده در موتور رندر RenderMan 22 اشاره کنیم و اونم interactive rendering هست. بله از این پس تمامی کاربران این انجین در تمامی نرم افزارهایی که پل ارتباطی رندرمن برای اونجا وجود داره میتونن بصورت ریل تایم نتیجه رندرشون رو ببینن. پلاگین در محاسبات بسیار سریعتر عمل خواهد کرد و کاربران دیگه نیازی نیست از داده ها توی disk خروجی بگیرن و دیگه زمانی هم برای ایجاد RIB صرف نخواهد شد و همه اینها بخاطر فراخوانی مستقیم دستور از API به موتور رندر صورت گرفته.
 
02
 
تجربه نورپردازی درست مثل آثار اخیر کمپانی پیکسار باید حس فوق العاده ای رو داشته باشه. بله دوستان همینطوره ... شما از این پس در رندرمن 22 میتونید دقیقا از متد advanced light Integrator که توسط استودیوی پیکسار توسعه و در آثار همچون "درجستجوی دوری"، "ماشین ها 3"، "کوکو" و "شگفت انگیزان 2" مورد استفاده قرار گرفته، بهتره ببرید.
 
03
 
و همونطوری که در ابتدای مطلب هم بهش اشاره کردم افزایش سرعت بعنوان یکی دیگه از توسعه های مهم RenderMan 22 میتونه مورد توجه قرار بگیره. پیکسار بازهم تمرکز خودش رو روی سریعتر کردن این انجین قدرتمند گذاشته و اینبار شاهد افزایس سرعت تا 2 برابر و همینطور افزایش سرعتی تا 6 برابر در curves ها رو شاهد هستیم.
 
04
 
در تصویر بالا میتونیم لیستی از توسعه هایی که در کارایی انجین بوجود اومده رو نسبت به نسخه قبل یعنی RenderMan 21.5 مشاهده کنیم.
در انتها باید به این نکته هم اشاره کنم که درحال حاضر رندرمن نسخه 22 برای کسانی که لایسنس پولی و قانونی تهیه میکنن در دسترس قرار گرفته. اما RenderMan 22 برای نسخه رایگان و یا همون non-commercial فعلا در دسترس نیست و کسانی که از این نسخه استفاده میکنن درحال حاضر باید با همون ورژن قبل یعنی RenderMan 21.5 کارشون رو ادامه بدن و تا انتشار رسمی RenderMan 22 non-commercial صبر کنند. به محض انتشار توی سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد و آموزش دانلود و نصب قرار خواهد گرفت.
 
امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 6 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید