میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
siggraph-asia-2015
دوشنبه 11 آبان 1394
در
اخبار دنیای CG

رویداد SIGGRAPH Asia 2015 آغاز شد

دوشنبه 11 آبان 1394
خب دوستان امروز یعنی 2 نوامبر 2015 رویداد سیگراف آسیا 2015 آغاز شد و در این مطلب قصد داریم یه نگاه کلی به این رویداد داشته باشیم. ببینیم این سیگراف دقیقا در دنیا چه جایگاهی رو داره البته بخش مهم این مطلب اختصاص داره به ویدئوهای این رویداد که به همراه تماشای اونها حتما یه بررسی رو خواهیم داشت. البته حتما یادتون هست که چند روز پیش اولین ویدئوی تریلر با عنوان Emerging Technologies تقدیمتون شد. با ما همراه باشید تا بیشتر در اینباره صحبت کنیم.
 

تاریخچه SIGGRAPH Asia

توی یکی از پادکست های سال گذشته فرصتی پیش اومد و تونستیم کمی در رابطه با سازمان سیگراف صحبت کنیم و الان در این مطلب بازهم فرصت مناسبی هست که به همین موضوع بپردازیم.
 
01-timeline-computers-1951
 
02-acm-logoاگه بخوایم درباره SIGGRAPH Asia صحبت کنیم باید چند قدم به عقب برگردیم و از مؤسس اون یعنی کمپانی ACM معروف شروع کنیم. کمپانی که در سال 1947 بعنوان یک انجمن علمی، فنی، آموزشی در رشته کامپیوتر تاسیس شد. سپس در سال 1967 چند تن از اعضا شروع کردن به برگزاری یکسری سمینار در قالب Interactive Computer Graphics و پس از گذشت چند سال یعنی در سال 1969 کمپانی ACM متقاعد شد تا بخش گرافیک رایانه ای رو با نامSpecial Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques رو پایه گذاری کنه و در اینجا بود که سازمان SIGGRAPH تاسیس شد. در نتیجه میتونیم بگم که سیگراف اصلی در سال 1969 شکل گرفت ولی برگزاری اولین رویداد رسمی اون بعنوان اولین کنفرانس سالانه در زمینه Computer Graphics و Interactive Techniques در سال 1974 در شهر بولدر ایالت کلرادو آمریکا بود. جالبه بدونید حاضرین و شرکت کنندگان در اون چیزی حدود 600 نفر بودن که حتی توی سالهای بعد تعدادشون کمتر هم شد.
 
03-siggraph-asia
 
اما همونطوری که اشاره کردیم کنفرانس های این سازمان سالیانه بود و سال 1977 رویدادی که در سن‌خوزه کالیفرنیا برگزار شد، بسیار موفق بود و بعنوان مهمترین کنفرانس سیگراف شناخته شد و رفته رفته این رویداد تونست جایگاه ویژه ای رو در این عرصه پیدا کنه و با گذشت زمان گسترده شد و اتفاقات مهمی رو تونست در خودش ببینه. درحال حاضر این رویداد شامل بخش ها و زیر مجموعه های متنوعی میشه که هر ساله شاهد برگزاری اونها هستیم. برگزاری کنفرانس های تخصصی در زمینه های مختلفی همچون Technical Papers، Art Gallery، Art Papers، Computer Animation Festival، Courses، Emerging Technologies، Job Fair، Posters، Real-Time Live، Studio، Talks و همچنین این رویداد یه بخش ویژه دیگه ای رو هم داره که Exhibition و یا همون نمایشگاهش هست. نمایشگاهی که کمپانی های بزرگی در اون حضور پیدا میکنن و با رزرو غرفه، برنامه های متنوعی رو برای شرکت کنندگان در نظر میگرین. مثل معرفی نرم افزارهای خودشون، برگزاری یکسری ورکشاپ و بعضی از این کمپانی ها نسخه جدیدی محصولاتشون رو منتشر میکنن و در اونجا یک معرفی کاملی از ویژگی های جدید محصولاتشون رو ارائه میدن که خیلی هم مورد استقبال شرکت کنندگان قرار میگیره. البته فکر کنم تا حد زیادی با این بخش ها آشنایی دارید. حتما با پیگیری مطالب وبسایت و پوشش های خبری این رویداد تاکنون تونستید در جریان فعالیت این بخش ها قرار بگیرید و ما هم سعی خودمون رو کردیم که شما رو با ابعاد مختلف این رویداد آشنا کنیم.
 
04-siggraph-asia
 
خب توضیحات بالا مربوط میشه به رویداد سیگراف اصلی که عموما این رویدادها در کشورهای آمریکا و کانادا صورت میگیره. مثلا میتونم به اولین رویداد اشاره کنم که در سال 1974 در بولدر شهری در ایالت کلرادو آمریکا برگزار شده بود و یا بعنوان مثال سال گذشته سیگراف 2014 هم در Vancouver کانادا برگزار شد. اما حالا سوال اصلی مطرح میشه که سیگراف آسیا چیست و چه جایگاهی رو در این میان داره ؟
 
خب سازمان ACM SIGGRAPH در سال 2008 تصمیم گرفت یه بخش دیگه از سیگراف رو هم تاسیس کنه که اون بخش سیگراف آسیا نام گرفت و همونطوری که از اسمش مشخصه در کشورهای آسیایی برگزار میشه. این سیگراف آسیا هم درست بازتابی هست از همون سیگراف اصلی و فعالیتهاش مثل کنفرانس ها و نمایشگاهاش هم درست مثل همون SIGGRAPH آمریکایی هست و تا کنون 7 دوره از اون در نقاط مختلفی همچون سنگاپور، کره، ژاپن و هنگ کنگ برگزار شده و امروز هم SIGGRAPH Asia 2015 داره بعنوان هشتمین دوره از برگزاری این رویداد رقم میخوره که اینبار کشور ژاپن موفق شد میزبان برگزاری این دوره از سیگراف آسیا باشه.
 

مروری بر سیگراف آسیا 2015

امروز شاهد برگزاری هشتمین دوره سیگراف آسیا هستیم و که این رویداد از 2 تا 5 نوامبر 2015 در شهر Kobe کشور ژاپن برگزار میشه. البته باید قبول کنیم که سیگراف آسیا هنوز نتونسته به قدرتمندی سیگراف اصلی خودش رو نشون بده ولی با اینحال در این رویداد کمپانی های بزرگی حضور دارن. اینطوری که مشخصه امسال دیزنی تونسته خیلی پررنگ در این رویداد ظاهر بشه که در ادامه بخش Technical Papers نگاهی به تکنولوژی های این استودیو نیز خواهیم داشت.
 
05-siggraph-asia-2015
 
اما سازمان ACM SIGGRAPH ویدئوی رو جالبی در خصوص این دوره سیگراف آسیا منتشر کرده که تقدیمتون میشه و پیشنهاد میکنم از دستش ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه
کیفیت : SD
حجم : 9 مگابایت

SIGGRAPH Asia 2015 - Computer Animation Festival

اگه موافق باشید بریم به سراغ ویدئوهای جذابی که با عنوان Trailer از بخش های مختلف برای این رویداد منتشر میشه. همونطوری که در ابتدا هم بهش اشاره شد چند روز پیش اولین ویدئوی این رویداد برای بخش Emerging Technologies ارائه شده بود که در مطلبی تقدیم حضورتون شد. حالا نوبت به فستیوال انیمیشن های این رویداد با نام Computer Animation Festival میرسه که در این مجموعه آثار جالب و برجسته ای به چشم میخوره که تماشای این ویدئو رو هم شدیدا توصیه میکنم.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 46 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 31 مگابایت

SIGGRAPH Asia 2015 - Technical Papers

در نهایت اگه نوبتی هم باشه نوبت به بخش ویژه و البته جذاب این رویداد میرسه، یعنی Technical Papers که این ویدئوی تریلر هم امروز عرضه شد و شامل تکنولوژی های جدید و قابل توجهی میشه. کمپانی ها، استودیوها و فعالان زیادی جدیدترین تکنولوژی های خودشون رو در این بخش برای ارائه قرار دادن که شاید موضوع قابل توجه تکنولوژی جدید شرکت Disney باشه. دیزنی بازهم بت یک دست آورد جدید که مربوط میشه به شبیه ساز پارچه در سیگراف آسیا امسال حاضر شده.
 
06-siggraph-asia-2015-technical-papers
 
شاید بشه گفت که یکی از مهمترین آیتم های موجود در این Technical Papers به همین تکنولوژی دیزنی اختصاص داره. اما نمیشه به سادگی از بقیه تکنولوژی های جالبی که در این بخش وجود داره چشم پوشی کرد. به هیچ وجه این ویدئوی فوق العاده رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 31 مگابایت

 
این رویداد هم آغاز شده و درحال برگزاریست. حتما اگه اخبار مهم و قابل توجهی درخصوص این رویداد منتشر بشه توی روزهای آینده تقدیم حضورتون خواهد شد.
 
ما رو از حضور گرم و همیشگی خودتون محروم نکنید. در بخش نظرات منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 25 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید