میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
snow-simulation-in-frozen-animation
یکشنبه 3 آذر 1392
در
ویدئو بلاگ

برف در انیمیشن Frozen چگونه ساخته شد ؟!

یکشنبه 3 آذر 1392
امروز قصد داریم ویدئویی از یک مبحث خیلی جالب رو در اختیارتون قرار بدیم. ویدئویی که چندی پیش در فضای مجازی بسرعت منتشر شد و البته با موضوعی که برای ما تازگی نداره و قبلا هم به اون اشاره ای داشتیم اما قبل از اینکه بخوایم صحبت درباره ویدئو رو شروع کنیم بریم سراغ محور اصلی این ویدئو یعنی انیمیشنی که حدود 2 روز دیگه قراره در سینماها اکران بشه . انیمیشن Frozen محصولی از استودیو دیزنی به کارگردانی Chris Buck و Jennifer Lee و همونطوری که از نام انیمیشن مشخصه موضوعش حول محور سرما ، یخبندان و برف خواهد بود.
 
همیشه ساخت و شبیه سازی برف به عنوان یک پدیده طبیعی، در دنیای CG یک چالش به حساب میاد و تاکنون روشهای مختلف و متفاوتی برای ایجاد این پدیده مطرح، پیاده سازی و عملی شده . البته انیمیشن Frozen اولین پروژه ای نیست که در اون شبیه سازی برف انجام شده باشه؛ چرا که قبلا شبیه سازی این پدیده رو در بسیاری از انیمیشن های دنیا شاهد بودیم و شاید بشه در بین این انیمیشن ها به شاخص ترین یعنی Ice Age و Happy Feet اشاره داشته باشیم .
 
بررسی مباحث شبیه سازی برف در انیمیشن Frozen و انتشار ویدئویی در اینباره
 
ولی چیزی که انیمیشن Frozen رو متمایز کرده شبیه سازی فوق العاده ای است که زمینه برف در این پروژه انجام شده . من بخشهایی از این انیمیشن که در اون شبیه سازی برف انجام شده رو آماده کردم که بهتون پیشنهاد میکنم این ویدئو رو تماشا کنید و در هنگام تماشای ویدئو حتما به برف های شبیه سازی شده در اون با دقت توجه داشته باشید :
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 39 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : HD
حجم : 11 مگابایت

 
همونطوری در ابتدا هم اشاره کردم این اولین باری نیست که درباره شبیه سازی برف در سایت صحبت میکنیم و اگه به یاد داشته باشید بیش از 4 ماه پیش در مطلب انتشار ویدئوی  Technical Papers مربوط به SIGGRAPH 2013 از تکنولوژی رونمایی شد که برف به بهترین شکل ممکن توسط کمپانی دیزنی شبیه سازی شده بود و حالا شاهد اون هستیم که از همین تکنولوژی در انیمیشن Frozen نیز استفاده شده تا بار دیگر شاهد ارائه یک راهکار فوق العاده توسط این کمپانی باشیم .
تیم پشت صحنه، عوامل و برنامه نویسان این انیمیشن با استفاده از محاسبات بسیار دقیق ریاضیات قادر به خلق ریز دانه های برف شدن و تونستن یک شبیه سازی فوق العاده و Realistic از حالت های مختلف برف رو به تصویر بکشن . شما در انیمیشن Frozen شاهد حالتهای مختلفی از برف خواهید بود مثل ریختن و سرازیر شدن، بارش برف، انباشته شدن و تغیراتی که کاراکترهای داستان روی برف ایجاد میکنن . ( در ویدئوی بالا بخش کوچکی از این حالت ها رو مشاهده کردید )
 
بررسی مباحث شبیه سازی برف در انیمیشن Frozen و انتشار ویدئویی در اینباره
 
البته در ویدئو Technical Papers SIGGRAPH 2013 بطور خیلی مختصر به این تکنولوژی اشاره شده که چندی پیش ویدئویی در همین باره از طرف استودیو دیزنی منتشر شد که در اون به شرح ابعاد مختلفی از این نوع شبیه سازی پرداخته شده.
 
بررسی مباحث شبیه سازی برف در انیمیشن Frozen و انتشار ویدئویی در اینباره
 
در ابتدای ویدئو نیز خواهیم دید که یک الگوریتم کلی از شیوه ساخت ذرات و عملکردهای اونها ارائه میشه و در ادامه متدهای مختلفی رو در حالت های متنوعی از شبیه سازی برف شاهد هستیم .
 
بررسی مباحث شبیه سازی برف در انیمیشن Frozen و انتشار ویدئویی در اینباره
 
امیدوارم که از تماشای این ویدئو لذت ببرید :
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : HD
حجم : 16 مگابایت

 
خب به نظر من این تکنولوژی تازه اول راهه و استفاده از اون در انیمیشن Frozen رو شاید بشه یک شروع برای این شبیه سازی بحساب بیاریم  و اگه خوشبینانه بهش نگاه بکنیم شاید در آینده شاهد گسترش اون در نرم افزارها نیز باشیم .
این تکنولوژی بصورت اختصاصی توسط تیم برنامه نویسان کمپانی دیزنی ساخته شده و بنوعی میشه گفت که اختصاصی این کمپانی هست و احتمالا باز هم شاهد استفاده اون در دیگر پروژه های دیزنی در آینده نیز خواهیم بود همونطوری که Marlon West انیماتور کمپانی دیزنی که گفته : " واقعا امیدوارم که این راه ادامه و پیدا کنه و یک روند روبه جلو داشته باشه و شاهد مزایای استفاده از آن در فیلمها تولید شده باشیم. "
 
امیدوارم که از این مطلب و ویدئوها لذت برده باشید
 
نظرات و گفتگوهای شما مهمترین بخش وبسایت ما بوده و خواهد بود . پس باز هم تاکید میکنم که مشتاقانه منتظر حضور شما در قسمت نظرات هستیم ...
 
با آرزوی موفقیت برای تک تک شما
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 56 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید