میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
speedtree7-released
پنج‌شنبه 23 آبان 1392
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار SpeedTree 7 منتشر شد

پنج‌شنبه 23 آبان 1392
امروز نرم افزار محبوب و فوق العاده قدرتمند SpeedTree 7 منتشر شد . البته چند هفته ای بود که از گوشه و کنار خبرهایی از برخی قابلیت‌های جدید این نسخه به گوش میرسید تا اینکه بالاخره امروز بصورت رسمی این نسخه از طرف گروه گسترش دهنده IDV منتشر و در اختیار کاربران و علاقمندان قرار گرفت.
این نسخه هم همانند نسخه قبلی در دو ورژن Cinema و Studio منتشر شده که میشه گفت نسخه Cinema کاملترین ورژن از لحاظ قابلیت‌ها و امکانات به حساب میاد . اما در این نسخه ویژگی های جدید و منحصر به فردی اضافه شده که در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم داشت و البته ویدئویی نیز برای شرح و توضیح کامل این قابلیت‌های جدید منتشر شده که اون هم تقدیم حضورتون خواهد شد .
 

 
Subdivision Surfaces
 
نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار SpeedTree نسخه 7
 
با استفاده از این قابلیت جدید شما قادر هستید که رویه ساخت و تولید مدل درختتون رو با Subdivision های اصولی و ایده آل ایجاد و اون رو ویرایش کنید. در نسخه های قبلی یک مشکل بشدت احساس میشد و اون هم عدم یک انسجام و یکپارچگی در مدلها بود و تبدیل به یک معضل اساسی در این نرم افزار شده بود . تصور کنید که شما یک تنه درخت دارید که این تنه دارای تعداد زیادی شاخه های ریز و درشته که این شاخه ها درواقع زیر مجموعه مدل شما به حساب میاد و شیوه تولید این مدلها در نسخه های پیشین به اینصورت بود که هرکدام از این شاخه ها بنوعی جدای از مدل تنه درخت ایجاد میشدن و حالا در نسخه 7 میبینیم که این مشکل بخوبی رفع شده و فرآیند ایجاد این مدلسازی بصورت کاملا اصولی و منطقی خواهد بود .
 

 
ایجاد انیمیت رشد - Animated Growth
 
نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار SpeedTree نسخه 7
 
این ویژگی یکی از اون قابلیت‌هایی بود که قبل از انتشار رسمی هم به اون اشاره میشد و کار این قسمت ایجاد یک افکت رشد برای هر نوع درخت و گیاه ساخته شده با این نرم افزار محسوب میشه . شما میتونید یک افکت رشد بسیار زیبایی رو برای درخت و یا گیاه خودتون ایجاد کنید و به نظرم این قابلیت برای کسانی که در زمینه انیمیشن و جلوه های ویژه سر و کار دارند بسیار جالب توجه خواهد بود . البته این نکته رو هم بگم که این قابلیت فقط در نسخه Cinema وجود داره .
 

 
خروجی با فرمت Alembic
 
نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار SpeedTree نسخه 7
 
یکی فرمتهایی که در نسخه های پیشین برای خروجی گرفتن از مدل، تکسچرها و همینطور انیمیت پروژه وجود داشت FBX بود که در نسخه 7 شاهد اضافه شدن فرمت جدید با نام Alembic و یا همون (abc) هستیم. این فرمت در بسیاری از نرم افزارها مثل مایا، هودینی، سینما فوردی و ... قابل شناسایی هست و این امکان وجود داره که بتونید تمام مدل، تکسچر و البته انیمیت درخت خودتون رو در این فرمت cache و ذخیره کنید .
 

 
توسعه محیط کاربری - GUI Improvements
 
نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار SpeedTree نسخه 7
 
در نسخه جدید شاهد تغییراتی در بخش محیط کاربری هستیم که در این میان میشه به اضافه شدن تولبارهای جدیدی در بخش های مختلف اشاره کرد که باعث سهولت و افزایش سرعت در پروسه کار خواهد بود .
 

 
تغییر فصل - Season Changes
 
نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار SpeedTree نسخه 7
 
یکی دیگه از ویژگی های قابل توجه این نسخه امکان تغییر فصل برای درختان و گیاهان ایجاد شده با این نسخه میباشد. شما با کمک اسلایدرهای کنترلی این قسمت قادر هستید تا تغییرات فصلی را روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودتون ایجاد کنید که البته این قابلیت هم فقط در نسخه Cinema وجود داره .
 

 
همچنین افزوده شدن درختان جدید در بخش Library و اضافه شدن ابزارهایی مثل Simplify ،Focus Tool ،Export Variations و Render Sequence از دیگر قابلیت‌های جدید این نسخه به حساب میاد که دیگه مطلب رو طولانی نمیکنم و پیشنهاد میکنم که حتما ویدئوی زیر رو حتما تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه
کیفیت : HD
حجم : 42 مگابایت

 
نظر شخصی من اینه که SpeedTree 7 پیشرفت خیلی خوبی داشته . البته شاید الان اظهار نظر در اینباره زود باشه و باید صبر کنیم ببینم پس از گذشت مدتی این نسخه چه بازخوردهایی خواهد داشت ولی فکر میکنم این ویژگی ها میتونه یک روند روبه رشدی رو برای نرم افزار به ارمغان بیاره . بخصوص مساله ای که در بخش مدلسازی بود و با توسعه این قسمت و اضافه شدن قابلیت Subdivision Surfaces دیگه میشه گفت این مشکل بطور کلی برطرف شده .
 
امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه
 
دوستان این رو بدونید که برای ادامه فعالیتهای هرچه بهتر وبسایت به حضور گرم شما نیاز داریم . حتما نظرتون رو بنویسید و این حضور شماست که به ما دلگرمی میده که بتونیم این کار رو ادامه بدیم . پس منتظر شما هستیم ...
 
با آرزوی موفقیت روز افزون برای تک تک شما
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 57 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید