میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
unreal-engine4-released
شنبه 9 فروردین 1393
در
اخبار دنیای CG

گیم انجین Unreal Engine 4 منتشر شد

شنبه 9 فروردین 1393
بازهم امروز با یک خبر تقریبا جدید برای هنرمندان صنعت بازی سازی خدمت شما دوستان رسیدیم و هفته گذشته کمپانی Epic Games موتور بازی سازی Unreal Engine نسخه 4 رو بصورت عمومی منتشر کرد. این رونمایی و انتشار هفته گذشته در GDC 2014 انجام شد که سعی میکنیم در این مطلب خیلی خلاصه به برخی از ویژگی های برجسته این نسخه بپردازیم و در ادامه هم مثل همیشه ویدئویی جهت معرفی این نسخه منتشر شده که اون رو هم خدمت شما ارائه خواهیم کرد.
 
خبر انتشار موتور بازی سازی  Unreal Engine 4 از طرف کمپانی Epic Games
 
اگه بخواهیم درباره ویژگی های برجسته این نسخه صحبت کنیم میشه گفت که مهمترین ویژگی اون انتشار عمومی Unreal Engine خواهد بود و بالاخره Epic به اون هدفی که داشت در UE4 رسید و اون هدف چیزی نبود جز انتشار عمومی آنریل انجین برای همه و حالا این انجین قدرتمند میتونه در اختیار عموم قرار بگیره. از یک استودیو بزرگ گرفته تا یک گیم آرتیست مستقل و قیمت اون فقط ماهیانه 19 دلار هست و شما با پرداخت ماهیانه فقط 19 دلار میتونید Unreal Engine 4 رو با تمامی ویژگی هاش و همینطور تمامی Source Code های ++C، مطالب و ویدئوهای آموزشی برای انجین، پشتیبانی و به تمامی بروزرسانی های این نسخه دسترسی داشته باشید.
 
خبر انتشار موتور بازی سازی  Unreal Engine 4 از طرف کمپانی Epic Games
 
اما بعنوان ویژگی های جدیدی که در Unreal Engine 4 اضافه شده ابتدا میشه به قابلیتی به نام Blueprint اشاره داشت که یک Visual Scripting کاملا پویا و بر پایه نودبیس هست و باعث میشه تا نیاز شما به کدنویسی و اسکریپت نویسی در این نسخه از انجین به حداقل برسه. همچنین بخش Blueprint بصورت کاملا ریل تایم عمل میکنه و شما میتونید در حین انجام کار ویرایشهای لازم رو روی node ها انجام بدید و حتی امکان دیباگ بصورت ریل تایم نیز در اون فراهم شده و هر node که مشکلی داشته باشه توسط Blueprint خطایابی میشه و با یک فلش قرمز به شما نشون میده که مشکل از کجاست. درکل قابلیت Blueprint در آنریل 4 واقعا فوق العادست و همونطوری که در ابتدا هم گفتم مطمئن هستم که اسکریپت نویسی رو در Unreal Engine 4 به حداقل خواهد رسوند.
 
خبر انتشار موتور بازی سازی  Unreal Engine 4 از طرف کمپانی Epic Games
 
ویژگی های جدید دیگری نیز وجود داره مثل Physically Based Shading که فکر میکنم این نام باید براتون آشنا باشه و این ویژگی بر روی Unity 5 نیز اضافه شده بود و حالا میبینم که امکان استفاده از اینگونه شیدر ها در آنریل 4 نیز امکانپذیر شده و میتونه بعنوان یک ویژگی مهم در گرافیک بازی ها تاثیر بسزایی داشته باشه. متریال ادیتور جدید، یک سیستم Terrain قدرتمند با امکان ایجاد و تنظیم LOD جهت ساخت مناظر وسیع، یک Content Browser جامع در انجین با امکان جستجو، جداسازی، ایمپورت، ویرایش و ...، سیستم Matinee cinematic جهت ایجاد ویدئو برای بازی ها و n تا ویژگی جدید دیگه که نام بردن تک تک اونها زمان زیادی رو میگیره. ولی پیشنهاد میکنم که ویدئو زیر رو جهت آشنایی کلی با برخی از این ویژگی ها تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 6 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 54 مگابایت

 
در انتها هم لازم میدونم به چند تا نکته اشاره کنم که احتمالا مطلب بالا سوالاتی رو در ذهن شما بوجود اورده. اول اینکه همونطوری که گفته شد این انجین با تمامی امکاناتش و سورس کدهای C++ قیمتش فقط ماهیانه 19 دلاره بعلاوه اینکه درصورتی که شما بازی رو با این انجین بصورت تجاری بسازید، میبایست 5 درصد از درآمد حاصل از اون گیم رو به شرکت سازنده Unreal Engine نیز بپردازید.
 
مساله بعدی اینکه همونطوری که احتمالا میدونید لینکهای دانلود Unreal Engine 4 در اینترنت منتشر شده (یا بقول خودمون کرک شده) ولی اگه شما یک گیم آرتیست حرفه ای باشید حتما این رو هم میدونید که استفاده از اون نسخه کرک شده برای ساخت یک گیم و عرضه اون بازی ساخته شده بصورت قانونی امکانپذیر نیست. پس به اون نسخه کرک شده میشه بعنوان یک نسخه رایگان صرفا جهت یادگیری نگاه کرد چراکه آنریل انجین مثل یونیتی نسخه Free نداره و خب این نسخه کرک شده برای کسانی که میخوان تازه شروع کنن میتونه گزینه خوبی باشه. ولی این رو بدونید که اگه زمانی بخواهید یک بازی رو با این انجین بسازید و اون رو منتشر کنید، حتما میبایست یک نسخه قانونی از Unreal Engine 4 رو تهیه کنید که البته قیمتش خیلی خوبه و تهیه کردنش کار سختی نیست.
 
و آخرین نکته اینکه GDC همون Game Developers Conference هست که این رویداد هرساله برگزار میشه و یجورایی مثل همون سیگراف خودمونه یا این تفاوت که GDC صرفا در زمینه گیم و توسعه دهندگان بازی های رایانه ایست که امسال هم در Moscone Center کالیفرنیا در تاریخ 18 تا 21 مارس 2014 (برابر با 27 اسفند 92 تا 1 فروردین 93) برگزار شد و مهمترین اخبار این رویداد هم میشه گفت که رونمایی از همین نسخه های جدید گیم انجین ها بود که برخی از اونها رو به اطلاعتون رسوندیم.
 
این نکته رو هم اضافه کنم که ویدئویی جهت معرفی Unreal Engine 4 برای همین رویداد GDC 2014 آماده و منتشر شده که در اون ویدئو بصورت عملی ویژگی های جدید این نسخه رو معرفی میکنه و درواقع میشه گفت که این ویژگی ها رو نشون میده و اگه مایل باشید سعی میکنم این ویدئو رو در روزهای آینده با زیرنویس فارسی براتون آماده کنم و در اختیارتون قرار بدم.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 51 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید