میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vray-rt-for-motionbuilder
پنج‌شنبه 14 فروردین 1393
در
اخبار دنیای CG

تکنولوژی V-Ray RT برای نرم افزار MotionBuilder

پنج‌شنبه 14 فروردین 1393
اگه یادتون باشه چندی پیش خبری رو منتشر کردیم مبنی بر انتشار V-Ray 3.0 برای مایا و در انتهای همون مطلب به این نکته اشاره داشتیم که کمپانی Chaos Group قراره با دستی پر به سراغ رویداد سیگراف 2014 بره و روز گذشته ویدئویی درباره یکی از تکنولوژی های جدید این کمپانی که قراره رونمایی بشه، منتشر شد. این ویدئو مربوط میشه به یک تکنولوژی جدید جهت استفاده از بخش ریل تایم انجین وی ری یعنی V-Ray RT بصورت مستقیم در داخل نرم افزار Autodesk MotionBuilder که این امکان رو در اختیار کارگردان قرار میده تا بتونه خروجی نهایی دیتاهای موشن کپچر خودش رو بصورت ریل تایم بر روی پروژه در صفحه نمایش ببینه.
 
تکنولوژی V-Ray RT برای نرم افزار MotionBuilder
 
کمی برگردیم به عقب، یک فیلم کوتاه Sci-Fi توسط استودیو معروف Blur با نام CONSTRUCT ساخته شده و کاریست از Kevin Margo که این شخص بعنوان VFX/CG Supervisor در این استودیو فعالیت میکنه و حالا این فیلم کوتاه بهانه ای شد تا کمپانی Chaos Group دست آورد خودش رو برای اولین بار از طریق همین فیلم به نمایش بگذاره و روز گذشته این شرکت ویدئویی رو منتشر کرد مربوط به پشت صحنه فیلم CONSTRUCT که البته بیشتر شبیه به معرفی تکنولوژی V-Ray RT برای MotionBuilder بحساب میاد.
 
خب میدونید که نگاه کارگردان همیشه سخت و متفاوته و تا قبل از این در پروژه هایی که قرار بود از موشن کپچر استفاده بشه، کارگردان بدرستی نمیتونست خروجی نهایی کار رو در همون زمان رکورد ببینیه. یعنی زمان کپچر کردن حرکات بازیگران کارگردان صرفا میتونست یک نما و شمایل خیلی خام از این حرکات رو ببینه تصور اون در کار در پروژه نهایی کار سختی بود ولی در این ویدئو بخوبی نشون داده شده که اکنون با این تکنولوژی کارگردان میتونه بصورت ریل تایم در همون زمان رکورد با کمک یک دوربین مجازی (OptiTrack VCS)  خروجی نهایی کار رو مشاهده کنه.
 
قبل از اینکه بخوایم صحبت رو ادامه بدیم پیشنهاد میکنم که این ویدئو فوق العاده رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 55 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 41 مگابایت

 
خیلی جالبه. اینطور نیست ؟ همونطوری که گفتم تا قبل از این فقط میشد یک شمایلی از کپچر حرکات بازیگران رو مشاهده کرد ولی حالا با متد Path Tracing در داخل Viewport نرم افزار MotionBuilder میتونید کل پروژه خودتون رو بصورت ریل تایم مشاهده کنید و قطعا این یک دستاورد بزرگ در این عرصه خواهد بود.
 
نکته آخری که میخوام بهش اشاره کنم مربوط میشه به سخت افزار که Margo هم در ویدئو به اون اشاره داشت. خب اینکار با یک سیستم 3DBOXX 4920 به همراه یک کارت گرافیک NVIDIA Quadro K6000 و 2 کارت Tesla K40 انجام شده بود و خب این مساله بدیهی است که تکنولوژی ریل تایم همیشه با سیستم سخت افزاری قدرتمند ارتباط داشته.
 
امیدوارم که از این مطلب و ویدئو لذت برده باشید و توضیحات بیشتر و دقیقتر درباره این تکنولوژی پس از رونمایی رسمی اون در سیگراف 2014 خدمت شما ارائه خواهد شد. این نکته رو هم اضافه کنم که Chaos Group بازهم برای کاربران خودش سورپرایز داره که در اخبار آینده اونها رو هم به اطلاع شما خواهیم رسوند. (شاید هم در پادکست شماره 2 اونها رو براتون شرح دادیم) و مثل همیشه منتظر حضور گرم شما دوستان و خوندن دیدگاههای شما در اینباره هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 27 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید