بررسی ویژگی های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Maya

در تاریخ شنبه, 06 دی 1393 در بخش نقد و بررسی - مقالات توسط پژمان رجبی

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya

بررسی ویژگی های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Maya
در تاریخ دوم فروردین ماه 1393 خبر انتشار نسخه V-Ray 3 برای نرم افزار Maya طی پستی بنام (موتور رندر VRay 3.0 برای Maya منتشر شد) توسط مصطفی رضایی عزیز بر روی سایت قرار گرفت و یکی ویدئویی در آن پست قرار داده شد که به بررسی 5 ویژگی نسخه جدید پلاگین V-Ray برای نرم افزار Maya پرداخته شد. کمپانی Chaos Group در فروردین ماه امسال، ویدئو این 5 ویژگی زیر را منتشر کرد.
  1. Rendering Hair
  2. Progressive Rendering
  3. V-Ray RT GPU
  4. Max Ray Intensity
  5. VFB
 
حال کمپانی Chaos Group حدود 10 روز گذشته خبری مبنی بر افزوده شدن قابلیت های دوچندان جدیدتر بر روی نسخه 3.0 این پلاگین منتشر کرد. یکی از نکات حائز اهمیت و شگفت انگیز ویژگی جدید این نسخه از V-Ray برای نرم افزارهای 3D، افزایش سرعت رندر است. اما این نسخه شامل ویژگی های بزرگتر مانند رندر کردن مستقیم در Viewport نرم افزار Maya است و به شما اجازه می دهد وقتی که در حال توسعه دادن و تغییرات بر روی Lighting و Shading هستید، دیگر به سراغ Render View این نرم افزار نرفته و در Viewport این نرم افزار می توانید تغییرات را مشاهده نمائید. این ویژگی از نظر کمپانی Chaos Group به اصطلاح Big Time Saver تعبیر شده که در صرفه جویی زمان بسیار اثر بخش است.
 
نسخه 3.0 این پلاگین بطور کل 30 درصد سریعتر از نسخه 2.4 خود شده است اما برخی چیزها مانند Hair Rendering (رندرینگ مو) دیده شده که بزرگترین ویژگی این بخش افزایش 300 درصدی سرعت آن نسبت نسخه های قبلی است. همچنین بهینه سازی های دیگری هم وجود دارد که گام های بزرگ موثری را در بخش Rendering برداشته است مانند Dynamic Backet Splitting که بطور اتوماتیک سایز Render Buckets را کاهش می دهد تا از توان پردازش در هنگام رندر بهتر استفاده شود. در ادامه به بررسی کوتاه ویژگی های جدید نسخه 3.0 این پلاگین می پردازیم.
 

افزایش عملکرد سریع 30 درصدی

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
یکی از نکاتی که برای کاربران V-Ray بسیار حائز اهمیت است، بحث سرعت Render می باشد. در این نسخه جدید به افزایش 30 درصدی نسبت به نسخه های قبلی از سوی کمپانی سازنده اشاره شده است.
 

Dynamic Backet Splitting

بطور کل Bucketها همان اشکال مربعی شکلی هستند که در هنگام رندر بر اساس هسته های پردازنده ظاهر می شوند و عمل رندر تصویر را انجام میدهند. حال در این نسخه جدید بطور اتوماتیک سایز رندر باکت ها کاهش می یابد و این عمل باعث به حداکثر رساندن استفاده از پردازنده های چند هسته ای می شود.
 

Progressive Image Sampler

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
در حالت پیش فرض فرایند رندرینگ یک تصویر Render Buckets انجام می شود. حال شما می توانید در تنظیمات این پلاگین نوع Sampler را بر روی Progressive قرار دهید و در شروع فرایند رندرینگ یک شات از نتیجه نهایی را به شما نمایش می دهد و فرایند آغاز می شود و بصورت تصاعدی تصویر برای شما نمایان می شود.
 

Clamping Max Ray Intensity

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
در هنگام فرایند رندر ممکن است پس از اتمام آن، بطور ناخواسته نویزها یا به اصطلاح fireflies در تصویر بوجود آید که می توان در این نسخه با قابلیت Clamping Max Ray Intensity این عیوب را حذف کرد.
 

Probabilistic Lights

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
این قابلیت امکان این را می دهد تا تعداد نورهای زیادی را در زمان رندر کنترل نماید. نتیجه این بهینه سازی محاسبه تعداد زیاد نور در صحنه در هنگام Render است.
 

Hair Renders

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
رندر کردن Hair یا مو با تحول عظیم و بزرگ با افزایش سرعت 300 درصدی نسبت به نسخه های قبلی خود در نسخه 3.0 ظاهر شده که کاربران خود را شگفت شده کرده است.
 

Run V-Ray in the Viewport

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
این قابلیت فوق العاده باعث افزوده شدن سرعت در کار کاربران شده است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید با تغییر هر پارامتر موجود در پلاگین، نتیجه را بصورت Real-Time و بصورت مستقیم در همان لحظه در Viewport خود مشاهده کنید و دیگر به سراغ پنجره Render View نروید.
 

Raytraced SSS with no pre-pass

برای جزئیات اضافه و واقع گرایی، نسخه 3.0 در حال حاضر از Subsurface Scattering همراه با Object-Based (بر اساس شی) و Raytraced illumination پشتیبانی می کند. در واقع همان افزوده شدن Shader های جدید به پلاگین است که کارایی آن را دوچندان کرده است.
 

Updated V-Ray Frame Buffer

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
آپدیت جدید Frame Buffer باعث شده تا ابزارها با دسترسی وسیع تر و خیلی بیشتر نسبت به نسخه های قبل در اختیار کاربران قرار بگیرد. از جمله ابزارهای Frame Buffer می توان به Color Management، Lens Effect و... اشاره کرد که در آپدیت جدید ابزارهایی همانند White Balance، Hue/Saturation و Color Balance افزوده شده است.
 

Render Elements in V-Ray RT GPU

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
V-Ray RT GPU از تعداد زیادی Shading Nodes و Render Elements برای عمل کامپوزیت پشتیبانی می کند. از مهمترین ویژگی های این قابلیت می توان به بهبود کارایی در عملکرد رندرینگ ریل تایم این انجین اشاره کرد.
 

Deep Image Renders

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
از دیگر ویژگی های جدید این نسخه پشتیبانی از پسوند EXR همان فایلهای High Dynamic-Range یا به اصطلاح HDR می باشد که این فرمت تصویری توسط کمپانی Industrial Light & Magic ارائه شد. حال نسخه 3.0 پلاگین V-Ray می تواند تصاویری با دیتاهای مربوط به عمق (Deep) و چند بخشی (Multi-part) با استفاده از استاندارد فرمت OpenEXR 2.2 خروجی دهد. Deep Imageها همچنین می توانند در خود V-Ray با پسوندهای vrst. و vrsm. نیز ذخیره شوند.
 

MetaBall

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
خصوصیات جدید در بخش MetaBall در نسخه 3.0 افزوده شده است. V-RayMetaBall یک Geometric primitive می باشد که می تواند برای ایجاد raytraced iso-surface از یک سیستم ذرات موجود مورد استفاده قرار بگیرد. حال در نسخه 3.0 یک V-RayMetaBall node افزوده شده است که بصورت مستقیم عملکردی که دارد را انجام می دهد.
 

Bifrost & XGen Support

مرور ویژگی ها و قابلیت های جدید V-Ray 3 برای نرم افزار Autodesk Maya
 
یکی از قابلیت ویژه این نسخه از پلاگین، پشتیبانی از Bifrost و XGen می باشد که می تواند زیبایی کار را با این ابزارهای دوچندان نماید. تکنولوژی Bifrost و XGen را در قابلیت های نرم افزار MAYA 2015 توضیح دادیم و فقط در نسخه 3.0 این پلاگین از این تکنولوژی ها به حد قابل قبولی پشتیبانی می شود.
 

 
اما این تنها افزوده شدن ویژگی های جدید نیست و در بخش های دیگر شاهد افزوده شدن امکاناتی نظیر پشتیبانی از openVDB و OSL و Vector Displacement و Render Mask و... می باشیم.
 
در زیر یک ویدئو قرار داده شده است که به بررسی تک تک قابلیت های نامبرده شده می پردازد و توصیه می کنم این ویدئو را از دست ندهید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 52 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 31 مگابایت

 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید
 
پژمان رجبی

پژمان رجبی

پژمان رجبی متولد 1371 هستم و در حال حاضر با نرم افزارهای مایا، افترافکت و ادیوس کار میکنم. تمرکز اصلی بنده در زمینه ریگ بندی و انیمیشن مایا و همچنین کار با موتور رندر آرنولد است...

نظرات (64)

  • مصطفی رضایی

    مصطفی رضایی

    06 دی 1393 ساعت 06:18 |
    درود پژمان جان
    کامل و عالی بود. خیلی ممنون و خسته نباشی

    به نظر من انجین V-Ray یکی از کاملترین و فوق العاده ترین موتورهای رندرینگ دنیاست. این رو به خاطر اینکه کاربرش هستم نمیگم بلکه این موضوع چیزیه که الان بسادگی میشه در بسیاری از نمونه کارهای انجام شده با این موتور قدرتمند دید. ویترین خوبش کاملا گویای این موضوع هست. وی ری توی همه بخش ها داره خوش میدرخشه مثل VFX - Architecture - Game و...
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:44 |
      سلام مصطفی جان
      ممنون از حمایت همیشگیت
      بله نظر شمارو در مورد این انجین قبول دارم
      ایشااا در آپدیت های جدید شاهد امکانات خوبی خواهیم بود
  • محسن امیدوار

    محسن امیدوار

    06 دی 1393 ساعت 09:46 |
    بسیار عالی بود پژمان
    یکی از بزرگترین معایب این انجین سرعت رندره که کم کم داره بهتر میشه و البته سرعت کم در مقابل کیفیت بسیار عالی وی ری تا حدودی طبیعیه
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:45 |
      سلام محسن عزیز
      قاعدتا خود این کمپانی متوجه ضعف سرعت این انجین شده و کم کم داریم مشاهده میکنیم که در آپدیت های جدید سرعت یکی از ویژگی هایی هست که بیشتر بر روی آن تمرکز میکنن
      مرسی از حضورت
  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    06 دی 1393 ساعت 10:46 |
    ممنون آقا پژمان. عالی بود.

    پیشرفت انجین V-Ray واقعا فوق العادست.

    البته هر جایی کمپانی Chaos Group باشه بایدم یه همچین اتفاقاتی بیفته.
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:46 |
      سلام جناب ابراهیمی عزیز
      ممنون از حضورتون بله حرفتون کاملا متین هستش
      موفق باشید
  • alih

    alih

    06 دی 1393 ساعت 10:51 |
    یک سوالی داشتم اونم به این علت که سیستم بنده این قابلیتو نداره
    قسمت رندر المنت یا همان چنل ها قسمت vray sampler info ایا در رندر vray rt
    میتونه پشتیبانی کنه یا هنوز این مشکل رفع نشده
    • حمید.معمار

      حمید.معمار

      06 دی 1393 ساعت 17:53 |
      سلام علی جان ، من دیدم تو sp1 برای مکس این قابلیت به زودی فعال میشه .
      • alih

        alih

        06 دی 1393 ساعت 20:10 |
        اشاره نشده به این قسمتش
  • ناصر اسلامی

    ناصر اسلامی

    06 دی 1393 ساعت 10:53 |
    ممنون پژمان جان.اون قدیما یه چیز و یادم بود و اون سرعت پایین ویری بود .که الان دیگه اینم برطرف شده.و یه موتور رندر قدرتمند و کامل شده.شرکتی که این موتور رندر رو می سازه خیلی پر انرژی داره کار میکنه.
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:47 |
      سلام ناصر عزیز
      ممنون از حضورت
      هودینی رو دریاب:))
  • Alireza afshari

    Alireza afshari

    06 دی 1393 ساعت 11:57 |
    سلام
    انتظارش میرفت که V-Ray 3.0 دستخوش تغییرات گسترده و بی نظیری بشه
    همون طور که مصطفی عزیز هم اشاره کردن V-Ray یکی از و عظیم ترین و کاملترین موتورهای رندره
    و با اون پنل کاربری خوش فرم کار کردن با اون بسیار لذت بخشه
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:47 |
      سلام جناب افشاری عزیز
      بله در این نسخه شاهد ویژگی های جدیدی بودیم
      ممنون از حضورتون
  • عرشیا

    عرشیا

    06 دی 1393 ساعت 12:28 |
    سلام بر استاد رجبی عزیز .
    اقا دستت درد نکنه زحمت کشیدی . مایا کار نیستم ولی خب بازم زحماتت شایسته تقدیره :) .
    ممنون و خسته نباشی .
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:48 |
      سلام بر عرشیای عزیز
      ممنون از حضورت
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    06 دی 1393 ساعت 14:18 |
    پژمان جان بسیار مقاله خوب و کاملی بود و متشکرم از شما
    بنطرم ویری 3 خیلی خوب هست و واقعا توی بحث شبیه سازی فیزیکال چیزی کم نداره ولی با توجه به اینکه شما ویری مایا معرفی کردی باید اذعان کرد که رقیبهای بزرگ و کار کشته ای مثل رندرمن و آرنولد هستند که از برخی بابتها چند گامی جلو هستند و من امیدورام ویری بتونه توی نسخه های آینده به اونها برسه. میدونی من خیلی از بابت عدم حمایت dcb gi توی ویری ناراحتم و فکر کنم اگر توی این قسمت هم ویری توسعه پیدا کنه دیگه هیچ حرفی توی ویری نیست.
    متشکر از شما
    • حمید.معمار

      حمید.معمار

      06 دی 1393 ساعت 17:50 |
      سلام
      محمد جان میشه در مورد dcb GI بیشتر توضیح بدید ؟
      من هرچی سرچ کردم چیزی ندیدم ...

      ایا منظور شما Retro-rendering هست ؟

      اگر بله خود Chaos Group گفته به دلیل نقص های کنونی بیشتر دوست داره سیستم Embree و Hybrid Path-Tracing رو تقویت کنه که به نظرم خیلی هم موفق بوده ...

      اما ممنون میشم بیشتر توش صحبت کنید ...
      باتشکر
      • محمد ذاکری

        محمد ذاکری

        07 دی 1393 ساعت 01:11 |
        سلام
        حتما
        البته میدونم خیلی از نکات زیر را خودت میدونی اما بخاظر اینکه بقیه دوستانی که این کامنت میخونن اطلاعات بیشتری داشته باشند مجبورم توضیح کامل بگذارم:
        عرض بکنم که یکی از چالشهای همیشگی رندر بحث محاسبات direct illumination و indirect illumination هست که ارتباط مستقیمی با استفاده از resource های سیستم دارن و میشه گفت که بصورت مستقیم تاثیرگذارند؛ شاید بیشتر از همه در یک سیستم نیاز به حافظه و پردازنده بعنوان یک گلوگاه شناخته میشه و در رندرینگ پروژه های بزرگ این تبدیل به غولی میشه که به هیچ عنوان رام نمیشه!!! اگر قرار باشه در رندرینگ پروژه های بزرگ برای محاسبه gi از الگوریتم های مثل mc یا FG و یا BF و ... استفاده بشه اولین چیزی که چالش ایجاد میکنه رم هست که اگر دقت کنی با اون صحنه های بزرگ و پر آبجکت میزان رم در حد بالایی نزدیک به بی نهایت :V نیاز هست!!!
        اما مشکلی دومی هم هست!!! بفرض دسترسی به منابع عظیم رم داریم اما مسئله سرعت همیشه حرف اول و آخر را میزند و میشه گفت در محاسبات، سرعت با ضریبی از میزان کیفیت تبدیل به پارامتری برای انتخاب سیستم محاسبات نور میشود؛ اما یکی از راهکارهایی که توسعه دهندگان پیکسار و ilm انجام دادند شیوه ای از محاسبات gi هست که تحت نام diffuse global illumination و بطور دقیق تکنیک PBACB یا بطور کامل point based approximate color bleeding اشاره کرد که بطرز شگرفی سرعت رندر را افزایش میده!!! اما یک نکته جالب؛ اگر دقت کنی یک از چالشهای gpu base render engine ها همین میزان حافظه است که اگر دقت کنی octane render در شیوه محاسبه gi از این روش استفاده میکنه اما دقیقا تکنیک pbacb نیست!!! و این را هم کامل میکنم که تنها پیاده سازی کامل از این شیوه در موتور عزیز رندرمن هست!!! البته اینجا امکان آپلود عکس فراهم نیست وگرنه محل دقیق تنظیم این سیستم در رندرمن میزاشتم.
        با تشکر از شما
        • alih

          alih

          07 دی 1393 ساعت 14:53 |
          point based این نکته در خود وری هم هست و دقیقا همین کارو میکنه
          • محمد ذاکری

            محمد ذاکری

            07 دی 1393 ساعت 16:04 |
            میشه بگید کجاش هست در کدوم قسمت؟
          • alih

            alih

            07 دی 1393 ساعت 18:23 |
            بخوام توضیح بدم طولانی میشه ولی تو بخش
            تو بخش vrmap شما میتونید در بخش indirect چندین بار همان تصویر را ذخیره کننید و در بخش منو استارت توی شاخه وری بوسیله گزینه مربوطه پسوند های که با vrmap ذخیره شدند را یکی کنید و تمامی زاوایا رو یکی کنید بعد از تبدیل انها دوباره به قسمت وری رفته ان پسوند را اورده حال از این به بعد رندری که انجام میدید سرعت شما بیش از 90 درصد تغیر کرده . حتی باز اگر سعی رو داخل ان قرار بیدید میتونید مباحث رو طوری تعریف کننید که ان شسمت جداگانه انالیز شود + اینکه از پسوند هم استفاده کند
            اگر بخوام توضیح کامل بدم از روش باید کلا یک اموزش بسازم چون مساعل ومباحث زیادی داره
          • محمد ذاکری

            محمد ذاکری

            07 دی 1393 ساعت 20:16 |
            لطف کنید با اطلاعات اشتباهتون باعث سردرگمی دوستان نشوید.
            دوست عزیز شما هیچ شناختی از روش pbacb ندارید؛ توصیه دوستانه من اینه که ابتدا از یک مرورگر خوب استفاده کنید و سایتی به اسم گوگل را باز کنید اونجا تایپ کنید point based approximate color bleeding و سپس به نتایجی که مشاهده میکنید توجه کنید. اولین رنک مربوط به پیکسار هست. لطف کنید روش کلیک کنید و این روش و توضیحاتش بررسی کنید.
          • alih

            alih

            07 دی 1393 ساعت 22:22 |
            واقعا جالبه شما اصلا تا به حال رندر منو اجرا نکردین و از روی چند تصویر و عدم نااگاهی حرف میزنید
            این گزینه به عنوان مجزا در وری استفاده میشه و Irradiance map viewer نام داره کلا کارش همینه
            حال شما با دیدن چند جمله رندر من و عدم اطلاعات کافی از برنامه از دوستان مایه میگزارید
            این ها رو از خودم در نیاوردم بلکه اموزش کامل این هست پس با این وجود شما یقه همهرو بگیرید که بگین نیست
            واقعا ادم میمونه به شما چی بگه *** چون خودون کار نکردین اون رو منکر میدونید اوکی حداقل این فرمانرو اجرا کننید تا ببیندpoint based
            و اجرا کننید بعد ببیند اگر این کارئ نکرد بگین کلا این فرامین بهوده هست
          • محمد ذاکری

            محمد ذاکری

            08 دی 1393 ساعت 00:18 |
            یعنی آخره شبی از خنده دل درد شدم :v :v :v :v
            دمت گرم؛ کلا باحال بود
            یعنی خوشم میاد یکبار دیگه اینو ببینی:
            "
            واقعا ادم میمونه به شما چی بگه *** چون خودون کار نکردین اون رو منکر میدونید اوکی حداقل این فرمانرو اجرا کننید تا ببیندpoint based
            و اجرا کننید بعد ببیند اگر این کارئ نکرد بگین کلا این فرامین بهوده هست
            "
            چون خودون کار نکردین!!!
            اون رو منکر میدونید !!!
            این فرمانرو اجرا کننید تا ببیند!!!!!!!

            این خط که کلا نابودم کرد :
            "و اجرا کننید بعد ببیند اگر این کارئ نکرد بگین کلا این فرامین بهوده هست"

            داداش یک زحمت بکش شما اول ادبیات فارسی پاس بکن بعد بیا تا با هم از CG گپ بزنیم
            متشکر
          • alih

            alih

            08 دی 1393 ساعت 02:07 |
            پس بزار دو نکته رو به شما گوش زد بشم اول اینکه بنده جملاتی برای شما نوشتم که سانسور و بعضی از جملات برای شما بیان شد
            دوم در نوشتم جملات وقتی دیدم درکی از صحبت کلمه ندارین و با بیان گفتن نام رندر من دارید جمله سازی میکنند تمایلی برای تایپ برای شما نکردم و با بی میلی برای شما زدم چون دیدم ارزش نداره
            نکته سوم چرا باید در مورد cg با شما حرف شد شما که ماشالا اسم رندر منو خوب بلدید و با برنامه های کار نکرده به خوبی بلدین خروجی بگرین
            حکایت شما مثل نفر قبلی بودکه ویزگیهای pfrtack 2014 که هنوز نیامده بود میتونست با pftrack 2012 از همون قابلیتهای اون استفاده کنه و جالب تر از اون چندین نفر هم اونو تاعید میکردند
            متاسفانه در این سایت خیلی ازرافراد هستند که اینجا را با چت روم اشتباه گرفتند حداقل دوتا اموزش ببین بعد بیا بگو اشتباهست جالبتر از اون اینه که از خودمون در نیاوردیم به هر حال وایسا تا رندر من برای مکس بیاد بعد یادش بگیر و یک اموزش هم ازش بساز تا ما از شما یاد بگیریم به شرطی که نفر بعدی نیاد بگه این نیست
          • محمد ذاکری

            محمد ذاکری

            08 دی 1393 ساعت 04:13 |
            آقا بخاطر خودتم شده وقتی تایپ میکنی یک نگاهی به کامنتت بنداز تا بلکه موجبات فرح دوستان فراهم نکنی. از غلط های متعدد املایی و جمله سازی که بگذریم، من فقط خواستم 2 نکته بگم و اونم اینه که گفتی 2 مورد میخواهی بگی اما شد 3 تا!!!! تازه یکی هم اضافه کردی و شماره بهش اختصاص ندادی!
            خدایی این درسته؟
            4 مورد گوشزد میکنی بعد برای 3 تاش شماره اختصاص میدی و این درحالی اتفاق میفته که 2 مورد خودت نوشتی!!!
            نکن دوست من این عملُ :v
            در ثانی شما نیازی نیست که به من بگی چی ببینم و چی نبینم!!! شما برو همون ادبیات فارسی پاس کن و منتظر باش رندرمن برای مکس بیاد.
          • اسماعیل

            اسماعیل

            08 دی 1393 ساعت 14:56 |
            سلام به همگی
            ایشون(alih) خیلی خیلی وارد هستن!!! موارد پایین مربوط به اطلاعات ایشون هست و alih مطرح کردن.
            مثلا اواخر متوجه شدیم که شرکت the foundry تو نسخه 9 همون نسخه 8 و مواردی که توی سایت به عنوان ویژگی جدید در nuke مطرح شده کلا وجود نداره!!!
            یا مثلا متوجه شدیم که pftrack یک سری از قابلیت های pftrack2012 وجود خارجی نداره و بعضی از دوستان در خواب یا رویا پروژه هارو تحویل میدن!!!
            و الآن هم متوجه شدیم که قابلیتی که تنها در رندرمن وجود داره و به عنوان یک ویژگی منحصربه فرد در رندر من شناخته میشه از سالیان قبل در وی ری وجود داشته!!!
            -----
            کلا از مطالب بالا متحیر شدم
            خیلی باهاش بحث نکنید. نتیجه نداره
          • alih

            alih

            08 دی 1393 ساعت 19:18 |
            خیلی جالبه گویا مباحث اینجا برای شما حالت چت رومی به خودش گرفته
            اقای ذاکری عزیز شما حاشیه سازیخیلی لذت میبرید یا اصلا متوجه نیستید و حرف میزنید
            در نیوک گفته من هست و جو الکی ندیدنشما و اون دوستتون نمیدونم تا کلاس چند درس خوندید و با چه جمله ای باید گفت تا متوجه بشین
            pftack 2014 گزینه هست به نام merge camera
            حالا بنده با چه زبانی و با چه فهمی با چه مدرکی با چه درکی به شما بگم اصلا در 2012 همیچین قابلیتی که نیست هیچ اصلا این گزینه وجود ندارد ولی گویا شما و دوستان چندین سال از این کمپانیها جلوتر هستین به هر حال من به شما تبریک میگم چون فیلم و اموزشهای ان هست و گویا حتی ضحمت نگاه کردن رو به خودتون نمیدید
            واقعا باید متاسف بود برای خیلیها واقعا چندین نفر شاهکار در این فروم هستند که با یاد گرفتن اسم برنامه ها دارند اینجا مباحث رو بلکل به بیراه میبرند
            جای تاسف هست که بعضیها از خود کمپانی همون نرم افزار جلوتر رفتند و هنوز با گزینه ای کار نشده اون دارند کار میکنند و با کمال وقاحت نداشتهای خودشون رو مورد ارزیابی قرار میدند
          • اسماعيل

            اسماعيل

            08 دی 1393 ساعت 21:20 |
            alih دوست عزيز، يه مبحثي هست به نام مغلطه، يه مبحثي هم هست به نام حوچي گري، دقيقا شما الان داريد از اين دو ميحث استفاده ميكنيد
            اولا همه افرادي كه تو بحث با شما مشاركت دارن رو بي سواد عنوان مي كنيد، دوما خودتون رو همه چيز فهم عنوان مي كنيد، سوما فكر مي كنيد فقط خودتون انيميشن بلد هستيد و بقيه اطلاعي در اين مورد ندارن،چهارم اينكه حرف هاي غلط خودت رو روش تاكيد داري و عوض نمي كني، پنجم، بحث رو به حاشيه كشوندي، ششم بقيه افراد رو متهم كردي به حوچي گري، هفتم به اين سايت اتهام چت روم زدي، هشتم اينجا سايته نه فروم، نهم به همه افراد بي احترامي كردي، دهم ادبياتت خيلي ضعيفه، يازدهم واسه ترجمه به فارسي از مترجم گوگل استفاده نكن، چون خيلي ضعيفه، دوازدهم يكم ادب داشته باش، سيزدهم تو بحث نيوك شما خداحافظ كردي و براي هميشه از سايت رفتي ولي حالا برگشتي، چهاردهم، تو اون چندوقت كه نبودي سايت خيلي پيشرفت علمي زيادي كرده، پانزدهم الان كه اومدي رو اعصاب همه هستي، شانزدهم، مطالبت رو ببر مدرسه به معلم فارسي نششون بده، بهش بگو رو ديكتت كار كنه،
            هفدهم، ادامه دارد...
          • alih

            alih

            08 دی 1393 ساعت 22:37 |
            یک سوال در مورد کدوم بار علمی از خودتون دارید صحبت میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
            میخوام یک جمله بهت بگم برای همیشه یادت بمونه

            شما به من ثابت کردین در حرف زدن حرف اول رو میزنید چون تمامی موارد که گفتین در خودتون بود و به بنده نسبت دادین این مطالب رو بخونید تا به عمق درونی خودتون پی ببرید
            از اقایان محترم در این سایت چند نفر هستند که واقعا از لحاظ درک مشکل دارند
            بنده از افرادی که در این زمینه هستند یک سوال دارم حال اگر خود اقا مصطفی شد جواب بدند ولی خواهشن جواب گو باشید
            اول ایا اگر بحثی باز میشه..باید هر چی بیسواد هست نظر بدند.. و جندین نفر هم دنباله رو همون افراد باشند... ایا بلفرظ اگر حرف بنده یا هر کسی اشتباه بود باید بحث کلا بسته بشه ... درستی و نادرستی اون برای کسی مهم نیست که حتی 5 مینت وقت بگزاره و بیاد تاعید یا رد کنه؟؟؟ مشارکت در سایتها و مباحث یعنی تبادل اطلاعات ....

            یعنی تا این حد برای این دو و یا چند فردی که خودشونو به گمراهی کامل میزندد و میان اینجا هر چیزیرو بیان میکنند و یک نفر هم حاظر نیست بره تحقیق کنه ببینه جریان چیه مشکل این سایت چیه اگر مبحثی هست باید طرف چون خودش مقاله داده یا حرفی زده و غیره بجای درست بودن یا غلط بودن باید تا لحظه اخر پاوشاری کنه در حرفشش و برای اثباتش هر چیزیرو باید بیان کنه؟؟؟
            چیزی که اصلا نباید به بحث کشیده بشه و کاملا مشخص هست بعضیها باید تا این حد کش بدندو دیگرانم سرشونو باید تو برف کنند
            من یک بار مطرح میکنم وو یک توضیح میدم
            از قابلیت pftrack2014 که میتونه چند کمرا را رد یابی کنه و بوسیله فرمان merg camera
            تمامی تراکها رو یکی کنه و به نوعی متصل کننند حال چند نفر تونستند از این قابلیت در pftrack 2012 همین کارو انجام بدند که چیزی نشد بوده و اصلا همیچین گزینه ای وجود نداره که بخواد انجام بشه
            گویا این چند نفر موفق شدند قبل این که این قابلیت در ورژن جدید بیرون داده بشه همین کارو بکنند و حال این مبحث برای بنده شده به قول ایشون که فکر میکنم همه نمیفهمند و فقط منم که میفهمنم اینرو چطور به این نتیجه رسیدن ؟
            لطفا یک نفر بره تو این سایت تحقیق کنه تا بعضیها بفهمند و تمامی حرفهای که به خودشون باید گفته بشه به دیگران نسبت ندهند
            دوم در مورد نیوک که یک جا با اینکه گفتم منظورم بد گفته بودم و بعد کاملو اینو گفتم بازم هم باید متوجه نشنند و هنوزم میگم ///گفتم بعضی از قابلیتها در استادیو بدرستی کار نمیکنند اینو با این جمله که نیامده اند بیان کردم که بعدا تصریح شد در اون ورژن بعد از اون مطلب تا به الان حدود بالای 6 بتا داده شد و 3 بار سرویس پک بیرون داده شد اونم در زمان 1 ماه که نشون میده حرف بنده کاملا درست بوده چون هیچ وقت در زمان حدودی 1 ماه چندین سرویس پک بیرون داده نشده و این نشون دهنده باگهای بسیار بوده که برطرف شده
            حال چرا این دوستان هنور عقده به دل گرفتند و هنوز دارند حرفهای بی اساس و بدون پایه علمی رو مطرح میکنند و با نهایت وقاحت دارند از بار علمی نداشته خودشون صحبت میکنند برای بنده جای سوال شده
            نکته دیگر به قول خیلی از دوستان باید در مورد افراد........ خاموش بود چون بجز اینکه به جای نمیرسی بلکه اعصاب خودت هم خرد میشود
            شما چند ب بحثی که میشد با 5 مینت تحقیق میتونستید به نتیجه برسین حتی حاظر نشدین کمی برای این کار و حرف خودتون ارزش قاعل بشین و وقت بگزارید حال مباحث علمی وcg پیشکشتون
            بنده در مطلب قبل هم گفتم کاری به شما ندارم ولی متاسفانه اسم شمارو فراموش کرده بودم حال ازادی هر مطلبی که به خودتون ربط داره به دیگران نسبت بدین تا بلکن در حرف زدن به مرحله تکامل برسین
            در همون مبحث نیوک یک یا چند نفر حرف و جمللات رو فهمید و اونهام کسانی بودند که با اون برنامه کار کردند وگرنه خیلها و شاید 99 درصد افراد افتر افکت کار هستند و بجز شما چند نفر این طور جبه نگرفتند و الان بالای 17 حرفی که در خودتون صادق هست رو بدون اینکه به خودتون نگاه کرده باشین بیان کردین ولی از خودتون نپرسیدین این 17 بحث چیزی بوده که خودتون با عدم نااگاهی و با توحمی که اصلا سرچشمه اون به هیچ کس ربطی نداره دارین بی دلیل به دیگران نسبت میدین صورت مسعله کاملا مشخصه شما دارین طوری دیگری بیان میکنید
            در ظمن وقتی بحث بیهوده ای زده بشه و هر کسی بیاد چیزیرو بیان کنه که اصلا کذب باشه به نظر من شما با بیان این مطالب این سایتو رو به مسخره کشدین بنده در تمامی مباحث بر حصب پایه و اساس درست صحبت کردم و اجازه نمیدم هر کسی امد و مطلبی گزاشت و با حرفهای کذب خودش به این سایت لطمه بزنه ولی این به تنهای امکان پذیر نیست و افرادی که اگاهی دارند باید مشارکت کنند تا امثالی مثل شما دیگرانو گمراه نکشد و یا حداقل اگر حرفی زدند و بعدا به خودشون بگند اینجا هر کسی هر حرفی زد همه تاعید کننده اند مطمن باشید این مطالب ثبت میشند و شما هم یک روز اون برنامه رو اجرا میکننید و وقتی اجرا کردین میبنید که چقدر در گمراهی به سر میبردین
            یا حق
          • اسماعیل

            اسماعیل

            08 دی 1393 ساعت 23:08 |
            هروقت تونستی جمله های صحیحی رو به کار ببری بگو بیایم بخونیم. وقت رمز گشایی نوشته هات رو نداریم!!!
          • محمد ذاکری

            محمد ذاکری

            08 دی 1393 ساعت 23:27 |
            آقا منم هیچی از میلیون ها کلمه ای که نوشتی نفهمیدم!!! کلا فقط تایپ میکنی؟؟
            راستی این همون دوستی نیست که میگفت 12 جلد کتاب تخصصی نوشته و اسم هیچ کدومشم نیاورد؟ :v :v :v :v :v
            آقا بخاطر حفظ شخصیت خودتم شده دیگه هیچی ننویس!!! یعنی خدایی تو یک عالمه دیگه هستی و حس میکنم بهترین مترجم ها هم نمیتونند متن هایی که تایپ میکنی تبدیل به فارسی بکنند!!!
          • هادی حسین زاد

            هادی حسین زاد

            09 دی 1393 ساعت 03:50 |
            بابا این پسره بازم اومد که!
            برادر من مگه نگفتی دیگه نمیای مرد باش و رو حرفت وایسا. اعصاب همه رو خراب میکنی این اقایونی که میگی با اطلاعات غلطشون ما رو به گمراهی میکشونن بر خلاف تصور شما به گردن ماها خیلی هم حق دارن و حداقلش اینه اگه چیز غلط هم بنویسن (که ما ندیدیم بنویسن!!! ) میتونیم بخونیمشون نه مثل متن هایه شما که پر غلط املایی و قواعدی هست و موقع خوندنشون مغز ادم تیر میکشه!!!
            شما گفتی 12 جلد کتاب نوشتی اگه این کتابایی که میگی واقعا وجود دارن و تویه یه دنیایه موازی دیگه نیستن لطف کن اسمشونو بگو بریم ببینیم اصلا چیزی بارت هست یا فقط پرچم ادعات دلیل سقوط هواپیمایه اکراینیه!!!
          • اسماعیل

            اسماعیل

            09 دی 1393 ساعت 07:24 |
            هادی حسین زاد جان، این آقا 10 خط نوشته که نمره املاءش میشه 100- اونوقت شما میخوای بری 12 جلد کتابی رو بخونی که با همین غلط ها نوشته شده؟!!!
            حال داریا!!!
            حتی نلسون فیلم A Beautiful Mind هم نمی تونه جملات رو رمزگشایی کنه!!!!
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:49 |
      سلام بر محمد عزیز
      همراه همیشگی سایت
      ممنون از نظرت
      ولی من همیشه در مقابل مقایسه سکوت میکنم:))
  • hooman

    hooman

    06 دی 1393 ساعت 14:45 |
    آقای رجبی عالی بود مرسی از این خبر !!!
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:49 |
      سلام ممنون از حضورتون
      موفق باشید
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    06 دی 1393 ساعت 15:08 |
    بسیار عالی بود. متشکرم.
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:49 |
      سلام ممنون از حضورتون
      موفق باشید
  • مجتبی فرخی

    مجتبی فرخی

    06 دی 1393 ساعت 15:25 |
    بسیار عالی بود
    ممنون پژمان جان
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:50 |
      سلام بر مجتبی عزیز
      ممنون از حضورت
      شما هم بلندر رو دریاب:))
  • رسول شاکری

    رسول شاکری

    06 دی 1393 ساعت 17:22 |
    namber 1 .......... عالی بود.
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:50 |
      سلام جناب شاکری عزیز
      ممنون از حمایت همیشگیتون
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    06 دی 1393 ساعت 17:51 |
    سلام ، عالی بود پژمان جان الان دیگه ویری 3 مکس و مایا یکی شد ... به زودی شاهد این برابری ویری در C4D و باقی نرم افزار ها هستیم .

    توضیحاتت مختصر اما مفید بودند ...

    ممنون از زحماتت ...
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:50 |
      سلام حمید جان
      ممنون از حضورت
  • hbr

    hbr

    06 دی 1393 ساعت 23:13 |
    بسیار متشکر از توضیحاتتون
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:51 |
      سلام ممنون از حضورتون
  • حامد دی تو دی

    حامد دی تو دی

    07 دی 1393 ساعت 15:08 |
    سلام فکر کنم من بالاخره یه انیماتور حرفه ای گیر آوردم که بتونم ازش چند تا سوال کنم.لطفا تا جاییکه می تونید منو همراهی کنید و به سوالام جواب بدید واقعا ممنونتون میشم : 1-شما تحصیلاتتون چیه؟ 2-از کجا انیمیشنو یاد گرفتید؟اگه کلاس انیمیشن خوبی سراغ دارید لطفا به من معرفی کنید. 3-کدامیک از نرم افزار های انیمیشن بهتر,حرفه ای تر و پرکاربرد تره؟همشونو برای ساخت انیمیشن حرفه ای باید بلد باشیم یا نه؟
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:51 |
      سلام
      سوالتون رو میتونید در تالار گفتگو مطرح کنید
  • محسن

    محسن

    07 دی 1393 ساعت 15:32 |
    دوستان کسی از مشخصات سیستمی که در این ویدئو ازش استفاده شده اطلاعی داره؟ مشخصا یه سیستم 24 هسته ای هست ولی متاسفانه تو جستجویی که تو یوتیوب و جاهای دیگه از این ویدئو کردم نتونستم اطلاعاتی ازش به دست بیارم.. اگر کسی چیزی پیدا کرد لطفا اطلاع رسانی کنه.. خیلی برام مهمه. ممنونم.
    ضمنا مطلب بسیار خوبی بود، ممنونم.
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:51 |
      سلام ممنون از حضورتون
  • اسماعیل

    اسماعیل

    07 دی 1393 ساعت 15:49 |
    سلام به جملگی
    آقای رجبی بسیار تشکر بابت توضیحات کاملتون.
    عالی بود.
    آقای رضایی یک نکته ایی:
    ببخشید جسارت نباشه، قصد بدی ندارم. فقط یه خواهشی از دوستان بکنید که یا قول کاری رو ندن، یا اگه قول میدن به قولشون عمل کنن،
    به طور مثال بعضی از دوستان قول یک سری از آموزش ها رو دادن که مدت ها گذشته ولی هنوز منتشر نکردن. توقعی نداریم، دوستان همه گرفتار هستن، ولی قول ندن اگه نمی رسن آموزشی رو آماده کنن
    ببخشید خیلی ربطی به مطلب منتشر شده نداشت ولی تنها جایی که می شد بگم اینجا بود.
    یاحق
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:52 |
      سلام اسماعیل عزیز
      ممنون از حضورت
      بعضی وقتها پروسه ساخت یک آموزش بسیار زمان بر هستش چون باید بر اساس استانداردهای سایت باشه
      امیدوارم آموزش های بیشتری منتشر بشه
  • نبی سروی

    نبی سروی

    07 دی 1393 ساعت 21:53 |
    با سلام

    اول از جناب رجبی تشکر میکنم بابت این مطلب

    دوم اینکه کاش یه ارگانی یا مسئولی چیزی بود که موسسه ها و اشخاص مدرس بی کیفیت رو از سیستم آموزشی کشور حذف میکرد یا به قابل تایید ها گرید میداد خیلی خوب میشد .

    به شخصه خودم و اطرافیان زیاد دیگه ای با آموزش های مزخرف از وی ری از دنیا پرت شدن . حالا یکی مثل من یه جور دیگه راه ش رو پیدا کرده ولی بسیار دیدم دوستانی که کلا بی خیال رندرینگ شدن . از بس که وی ری بد معرفی شده و بد تدریس میشه .
    من از شرایط کنونیم راضی م ولی اگه 2 سال پیش وی ری رو ول نمیکردم داستان فرق میکرد ...
    شاید اینجا جاش نباشه ولی لعنت به مدرسینی که وقتی بلد نیستن وقتی کامل نیستن هنرجو رو میبرن زیر اطلاعات نادرست فقط برای منافع مالی ...

    از اون طرف افراد زیادی هستن که بزاعت و نیازشون در حد کار کردن با وی ری نیست که اون ها هم یه جور دیگه میخورن توی دیوار !

    امیدوارم یه روزی هر نرم افزاری به درستی در دست جوون های این مملکت قرار بگیره .

    یه خسته نباشید جانانه به گردانندگان علمی ترین بلاگ سی جی ایران ...
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:52 |
      سلام جناب نبی سروی عزیز
      ممنون از حضورت
      • عباس

        عباس

        11 دی 1393 ساعت 10:43 |
        موافقم هستم با نظرتون و درود...
  • 1

    1

    09 دی 1393 ساعت 11:58 |
    درود و سپاس از این مطلب خوبتون
    یکی از مشکلات ما نداشتن سیستم های حرفه ای برای کار با ویری در پروژه های انیمیشن و سنگین هستش, و خیلی دوست دارم که vray rt کارایی شبیه به cycles blender برای ما انیمیشن کارا بدست بیاره
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:53 |
      سلام جناب شجاعی عزیز
      ممنون از حضورتون
  • Programming_محمد پارسا

    Programming_محمد پارسا

    09 دی 1393 ساعت 19:39 |
    خیلی عالی....ولی فکر کنم اکثر مایا کارا به منتال وابسته و عادتـــــ کرده باشن....امیدوارم در مورد منتال هم مطالبی از این دست ارائه بشه و امیدوارم منتال پتانسیل ارائه همچین مطالبی درباره اش رو در آینده نزدیک داشته باشه....مرسیـــــــــــ
    • پژمان رجبی

      پژمان رجبی

      09 دی 1393 ساعت 19:54 |
      سلام دوست عزیز
      نمیشه این عنوان اکثر مایا کاربر به..... رو بیان کرد
      چون سلیقه ها کاملا متفاوته
      ایشااا در مورد منتال ری دوستانی هستند و به زودی منتشر خواهد شد
  • mitra.yasi

    mitra.yasi

    09 دی 1393 ساعت 22:44 |
    با سلام بچه ها اگه آموزش دارید تو این سایت آپ کنید
    ***
  • مهرداد متین

    مهرداد متین

    11 دی 1393 ساعت 21:59 |
    سلام دوست عزیز خوبی شما ممنون از سایت کامل و جامع شما ببخشید من خیلی وارد نبودم به سایت شما به همین خاطر مشکل خودم رو با شما اینجا در میان میگذارم میخوام تکنیک های جدید نور پردازی در وری رو با هم مرور بکنیم منتظر جواب شما هستم با سپاس
  • عادل

    عادل

    27 دی 1393 ساعت 17:28 |
    سلام آقا مصطفی خسته نباشید میشه بگید برای ساخت یک انیمیشن چه نرم افزار های نیاز هست از اول تا جمع شدن انیمیشن...مایا مکس افتر افکت صداگذاری تدوین ...ممنون میشم توضیح کاملی بدید ...کم کم دارم وارد مبحث انیمیشن میشم دارم اطلاعات جمع میکنم .
  • مصطفی سلطانیان

    مصطفی سلطانیان

    02 اسفند 1393 ساعت 20:22 |
    سلام ضمن تشکر از جناب رجبی عزیز از جناب رضایی عزیز و زحمتکش تقاضا دارم جلوی فعالیت استاد دانشمند همه فن حریف alih رو بگیرن هر وقت میخوایم با خوندن مطالب ارزشمند و وزین این سایت یه چیزی یاد بگیریم و لذت ببریم سر و کله این استاد جامع علوم معقول و منقول پیدا میشه و بحث و به بیراهه میکشه و تنش به وجود میاد به خود این استاد محترم هم توصیه میکنم به جای اینکه در مقابل دیگران جبهه بگیره و دانش نداشته شو به رخ دیگران بکشه بشینه یه چیزی یاد بگیره

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

واقعا ممنون مفید و کاربردی

ساناز ساناز 30. تیر, 1397 |

ممنون استاد. اتفاقا خیلی دنبال ی آموزش موشن گرافیک سه بعدی با مکس بودم. تقریبا تموم آموزش های تو نت صرفا با سینما فور دی هستن.
ممنون.

Alireza Khoshpayam Alireza Khoshpayam 30. تیر, 1397 |

Thanks for sharing your thoughts on Mostafa3D.
Regards

Irvine Irvine 29. تیر, 1397 |

درود مصطفی جان .
واقعا عالی بود و واقعا ازت تشکر میکنم با وجود اینهمه کار و...

رضوان پورمرتضی رضوان پورمرتضی 29. تیر, 1397 |