Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://www.mostafa3d.com/ Wed, 20 Feb 2019 17:42:20 +0000 Kunena 1.6 http://www.mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://www.mostafa3d.com/ en-gb ساخت Material برای Substance Painter http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136818#136818 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136818#136818
چجوری می تونم از این متریال ها بسازم برای Substance Painter ؟



منظورم دقیقم اینه که متریالی که می سازم از این پارمتر ها داشته باشه یا براش بسازم.

آیا با Substance Designer می سازن اینا رو؟

اون حالتی که من تکسچر ها رو به یه متریال خام معرفی کنم و کلیک راست کنم Create Material Preset رو بزنم رو بلدم و به دردم نمی خوره.]]>
مباحث عمومی دنیای CG Wed, 20 Feb 2019 01:28:48 +0000
کولایدر پیشرفته http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136808#136808 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136808#136808 من یک جسم مارپیج دارم وقتی بهش mesh collider میدم
کلا مش رو بصورت یک استوانه درمیاره خیال خودشو راحت میکنه

colider دقیقتر داریم تا روی یک جسم پیچیده اعمال کنم برای یونیتی

با تشکر]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 19 Feb 2019 15:00:53 +0000
خطا لایت مپ در یونیتی http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136803#136803 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136803#136803 یه مشکلی دارم میخواستم لایت مپ بگیرم که با این پیام زیر در پنجره lighting>general GI مواجه میشم و لایت مپ در اخر روند کار تهیه نمیشه
Directional lightmaps cannot be decoded on SM2.0 hardware nor when using GLES2.0
یونیتی که استفاده میکنم ورژن 5.5




ویرایش:باگ ورژن 5.5بود]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 19 Feb 2019 10:56:26 +0000
کسی در یونیتی 2017 با assetbundles کار کرده http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136802#136802 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136802#136802 در یک اپلیکیشن داستان تعاملی یونیتی با چندین داستان، که عکسها و صداهای زیادی در هر داستان به کار رفته است برای آن که حجم اپلیکیشن فایلapk)) زیاد نشود، بنا داریم عکسها و صداهای هر داستان به گونه ای باشد که بعد از نصب از روی سرور قابل دانلود باشد و در ابتدا همه ی آنها روی اپلیکیشن نباشند.
برای اینکار از asset bundle استفاده کردیم .
ورژن یونیتی ما 2017 هست . از asset store ، پکیج asset bundle browser را import کردیم.
در asset فولدری به نام sprite ایجاد کردیم که عکسهای هر داستان در فولدری به نام همان داستان هست وجود دارد . مثلا
Asset ->sprite -> story 1
Asset ->sprite -> story 2
در حال حاضر عکسها را باندل کردیم ودر فولدرهای StreamingAssets و assetbundle - > StandaloneWindows قرار گرفته اند و دو فایل story1sprite و story1sprite.manifest ساخته شده است.
این دو فایل را از طریق Filezilla که transfer type آن binary است روی سرور قرار دادیم.
1. آیا لازم است آدرس url را فقط آدرس servername/story1sprite باشد یا لازم است به شکل servername/story1sprite.manifest باشد.
2 . اگر آدرس مانیفست نیاز است به چه شکل این آدرس به کد داده شود؟
3. در حال حاضر باندلها را از طریق کد زیر از سرور دانلود میکنیم
WWW request = WWW.LoadFromCacheOrDownload (bundleUrl,5);

while (!request.isDone) {
Debug.Log (request.progress);
yield return null;
}
if (request.error == null) {
myLoadAssetBundle_Hediye = request.assetBundle;
Debug.Log ("Success");
} else {
Debug.Log (request.error);
}

4 . هنگام اجرای برنامه پیغام زیر را میدهد
Error while downloading Asset Bundle: Failed to decompress data for the AssetBundle 'files.fm/down.php?cf&i=x744w7aj&n=story1sprite]]>
یونیتی ( Unity3D ) Tue, 19 Feb 2019 08:01:56 +0000
آینده بازی های ایرانی http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136786&limit=6&start=18#136786 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=136786&limit=6&start=18#136786
شاید بگید از کار یه نفره چه توقعی داری؟ یا مثلا شما خودت اول یه گیم بساز بعد بیا نظر بده.

قضیه اینه که تقریبا همه مخاطبین شما، کسایی هستند که فرق 2d 3d نمی دونن، دوست دارن بازی کنند و از بازی لذت ببرند. دانش نرم افزاری و انجین گیم و برنامه نویسی ... ندارند. اونها به این فکر نمی کنند که شما چند نفر بودید، چه انجینی استفاده کردید، مدل هاتون بهینه بوده یا نه، اصولا اصلا این چیزها رو نمی فهمند، و تنها چیزی که براشون مهم هستش گیم پلی و یک بازی جذاب هستش. اگه توانایی یا وقت ندارید که رو گرافیک کار سرمایه گذاری کنید، میتونید کمک بگیرید از کسایی که بلد هستند و میتونن کمک کنند.

این متن مینویسم چون حس میکنم این جریان بازی سازی تو ایران داره میره به سمت جریانی که واسه انیمیشن و صنعت و... افتاده. مشکل اساسی امروز انیمیشن ایران، به غیر از سرمایه گذاری سلیقه ای، کم بودن اعتماد مخاطب ایرانی و یا اصلا نبود مخاطب ایرانی است. کسایی که سالهای پیش شروع کردن به ساخت انیمیشن کمتر از اینکه به فکر تولید یک انیمیشن قابل رقابت با بازار جهانی باشند، به فکر فقط "تولید کردن" یه انیمشن بودند، فقط "کاری انجام داده باشند" یا سودی مالی به دست بیارن. این شد که خیلی زود شرکت های بزرگ دنیا از همه لحاظ از اونا جلو زدند و امروز انیمیشن ایرانی هیچ جایگاهی بین مخاطب ایرانی نداره.
به آمار و ارقام انیمیشن هایی مثل شاهزاده روم و فیلشاه که کاملا سفارشی و دست کاری شده است نگاه نکنید، خیلی راحت به سایت های فروش فیلم های آنلاین مراجعه کنید و نظر مخاطبین بخونید. و حتی "اگر" هم همه اینها رو باور کنیم، میشه با مقایسه با بقیه انیمیشن های ایرانی اینها رو یه اتفاق نامید.

مثال دیگه صنعت داخل ایران هست، اون زمانی که صاحبان شرکت های ایرانی چشم بسته، مشغول شمردن پول بودند، شرکت های بزرگی مثل سامسونگ و ال جی داشتن با سرمایه گذاری های وسیع به ارتقا خودشون فکر می کردند، و این شد که الان کالای ایرانی هیچ جایگاهی در بین خانواده های ایرانی نداره، و همه همون سرمایه دارها یا ورشکست شدند یا مجبور به تغییر کاربری. و طوری شده که الان حتی اگه شده شما نخبه و نابغه هم باشید بازم جایگاهی ندارید و برای فروش فقط چند دست از محصولات خودتون مجبورید از اسامی و نام های تجاری خارجی استفاده کنید.

مثال دیگه صنعت آموزش تیری دی و تودی هست که به اندازه کافی اینجا ازش صحبت شده، و ببینید به چه جایی کشیده شده، صنعتی که میتونست خیلی پولساز و اشتغال زا باشه، اما با بی فکری و خودخواهی های اولیه، الان در حال نابودی هستش.

خلاصه کلام اینکه دوستان، با بازی هایی که میسازید به فکر چند میلیون درآمد نباشید، به فکر سریع جمع کردن یه کار، سریع آپلود کردن و رسوندنش به 4000 5000 هزار کاربر فعال نباشند، به آینده فکر کنند به روزی که کاربر ایرانی دیگه تمایلی برای نصب بازی ایرانی نداره،
اگه این اعتماد به بازی ایرانی از بین بره، دیگه نه شما نه هیچ کس دیگه ای نخواهد توانست درآمدی از این زمینه داشته باشه. استفاده از مپ های تکراری، کاراکترهای تکراری، گیم پلی تکراری، مدل های ساده و آماده، نبود نور و رنگ و فضاهای دلچسب، نبود یه تریلر مناسب... همه باعث از بین رفتن تدریجی اعتماد و علاقه کاربرها به بازی ایرانی میشه.

نکته آخر اینکه فراموش نکنید جایی دارید زندگی می کنید که هیچ قانون کپی رایتی وجود نداره، و به بازار جهانی دسترسی ندارید، مخاطبین شما بیشتر از چند صد هزار نفر نیستند و دسترسی به انواع و اقسام بازی های کرک شده و رایگان، چند هزار تومان بیشتر خرج نداره ( خیلی وقتها اون چند هزار تومن هم نداره). در آخر هم نظرتون جلب میکنم به دیدن تریلر بازی gris ، ببینید با چه کسایی دارید رقابت میکنید. این گیم پلی بازی هستش و یه انیمه یا انیمیشن کوتاه نیست.
gris]]>
مباحث عمومی دنیای CG Mon, 18 Feb 2019 21:48:37 +0000
جلوه ی ویژه داغون سریال لحظه گرگ و میش !!!!! http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136779#136779 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=136779#136779 در سال 2019 اجرای کروماکی یکی از قدیمی ترین تکنیک های جلوه های ویژه توسط تیم یک مجموعه تلویزیونی اون هم به با ضعف 100 درصد و بسیار مشهود واقعا جای تاسف و تعجب داره ! الان واقعا کاربرای خانگی هم این تکنیک رو بدون ایراد تقریبا یا حداقل بهتر از این تیم حرفه ای تولید سریال برای تلویزیون ملی انجام میدهند ! تو این صحنه که از کروماکی برای اتوبوس استفاده شده وقتی اتوبوس میخواد توقف کنه و راننده فرمون رو میچرخونه به بکگراند بیرون توجه کنید !حتی بعد از توقف باز هم تصویر انتخابی برای جایگزین پرده سبز داغونه ! داغون!


کلیپ :

www.aparat.com/v/lGP4L]]>
گفتگوی آزاد Mon, 18 Feb 2019 19:27:01 +0000
پروژه Film Noair-LONDON RENDER http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136774#136774 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=136774#136774
نرم افزار ها :

مایا 2014 - منتال ری

آنلاین فتوشاپ(فتو پ آ ) فقط برای قرار دادن لیبل متن پایین صفحه. ----> آدرس فتوشاپ آنلاین :www.photopea.com/

منتظر نظرات.- پیشاپیش متشکر از حضورتون.

این که کیفیت اصلیشه که حجمش حدود 10 مگ هست حدود ساعت 1 شب گذاشتم حدود ساعت 8 صبح کامل شد !! سیستمم خب خیلی ضعیفه البته و اینکه والیتی رو رو بالا ترین حدش تنظیم کردم تو منتال ری و با رزولیشن بالا رندر گرفتم.: لینک کیفیت اصلی :
s9.picofile.com/file/8352657376/FINLA.rar.html
----------------------------------------------------------------------





آپدیت : رندر ماشین تکی خواستم کارتونی رندر کنم :
]]>
گالری طرح ها Mon, 18 Feb 2019 13:36:53 +0000
map generating http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136766&limit=6&start=6#136766 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=136766&limit=6&start=6#136766 دوستان روش مناسبی برای ایجاد مپ با حرکت پلیر رو به جلو یا جهتهای دیگه رو باهاش اشنا هستن ؟
مثل بازی پاکو
PAKO - Car Chase SimulatorPAKO - Car Chase Simulator]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 18 Feb 2019 07:35:47 +0000
پروژه سبک فیلم نوآر (تک فریم) http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=62&id=136755#136755 http://www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=62&id=136755#136755
نرم افزار ها : مایا 2014
رندرر: منتال ری

پست پرو هم نشده, چون سعی داشتم صددرصد سبک نو آر رو در رندرینگ تمرین کنم.

فایل کم حجم:


فایل اصلی (برای مشاهده کلیک کنید روی لینک زیر):

s9.picofile.com/file/8352538742/yyyyyyyyyy.rar.html]]>
طرح های درحال ساخت Sun, 17 Feb 2019 10:55:55 +0000