تبلیغات
تبلیغات

شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی

شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26974

  • Houdinian
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 375
  • دریافت تشكر: 300
  • 
به نام خدا.
با سلام خدمت همه ی دوستان حاضر در انجمن.
من در حال حاظر چند ماهی هست با هودینی کار میکنم و توی این چند ماه یک مورد ناهماهنگی مشاهده کردم و اونم شبیه سازی بسیار کند پارچه و تعاملاتش با دیگر بخش های دینامیکی هودینی هست.
مورد اول برخورد پارچه با اجسام صلب هست که توضیحات این مشکل رو در ادامه دادم:
چگونه میتوان پارچه را در هودینی با اجسام صلب به صورت صحیح برخورد داد؟شما در نرم افزار مایا خیلی راحت میتوانید این کار را انجام بدهید اما در هودینی به مشکلی بزرگ بر خواهید خورد، چنانچه شما در حالت عادی بخواهید پارچه را با جسم صلب تماس دهید پارچه از جسم صلب عبور خواهد کرد!!!!
حال اگر تیک گزینه ی use volume base collision رو بردارید برخورد با جسم صلب شما به صورت عالی انجام میشود اما زمان شبیه سازی به صورت فوق العاده ای افزایش می یابد همچنین اگر در این حالت شما از موتور RBD Engine خود هودینی استفاده بکنید برخورد اجسام صلب با هم بسیار بد شده و از توی یک دیگر عبور خواهند کرد و چنانچه از موتور بولت استفاده کنید در اجسامی که حالت concave دارند برخورد ها ناپایدار است!!!!!
حال سوال اینجاست چه باید کرد ایا باید منتظر هودینی 14 بود یا میتوان در هودینی 13 این مشکل بزرگ را حل کرد؟؟؟؟
با تشکر.
اکسپرشن، اسکریپت Max Particle Velocity در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=64631#64631
--------------------------------------------------------------------------------------
اسکریپت مرکز هر وجه جسم Polygon در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47301#47301
--------------------------------------------------------------------------------------
اکسپرشن، اسکریپت Rigid Freeze در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47423#47423
كاربران زیر تشكر كردند: naser196

پاسخ: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26981

  • naser196
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ID Garena:JOHNY CASH
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 5043
سلام دوست عزیز.اول از همه که باید این نکته رو بگم که تو قسمت شبیه سازی پارچه هودینی کند عمل می کنه و مشکل دیگه ای نداره.
برای درگیر کردن جسمتون با پارچه کافیه که جسمتون رو به عنوان static obj تعریف کنید و پارچه رو درگیر کنید.فقط و فقط مشکلش اینه که زمان شبیه سازی یکم بالاست.
برای بهتر انجام دادن تنضیمات هم می تونید برید تو قسمت help و صفت هایی که می تونید برای پارچه استفاده کنید رو ببینید و تو محیط sobs از این صفت ها استفاده کنید.
اگر متوجه نشدید بگید تا کامل تر توضیح بدم
فعلا
آخرین ویرایش: 4 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط naser196.
كاربران زیر تشكر كردند: Houdinian

پاسخ: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26985

  • naser196
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ID Garena:JOHNY CASH
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 5043
بذار یکم بیشتر توضیح بدم برات.
اول از همه سعی نکن برای شبیه سازی پارچه از RBD OBJ تو محیط DOPs استفاده کنی.همیشه از static obj استفاده کن.مثلا می خوای لباس طراحی کنی.کاراکتر رو انیمه کن و بعد به عنوان static obj بیارش تو شبیه سازی.
نکته بعدی در مورده سیستم شبیه سازی bullet هست.می دونی ما 3 نوع موتور شبیه سازی داینامیکی داریم تو هودینی که سریعترینشون همین سیستم bullet هست ولی یکسری مشکل داره.مثلا اگر یه آبجکت پیچیده رو بیاری تو این سیستم bullet این آبجکت رو به شکل دیگه می بینه که معمولا میگیم به صورت convex hall می بینه.مثلا این دو تا عکس و نگاه کن.اولی شکلی هست که شما می بینی و دومی شکلی هست که سیستم bullet می بینه و همین طوری تو شبیه سازی شرکتش میده.

پس وقتی می خواید از این سیستم استفاده کنید این نکته رو هم در نظر داشته باشید.سیستم bullet بیشتر برای بازی سازی استفاده میشه.ولی می شه دقیق تر ازش استفاده کرد ولی به طور پیش فرض به این صورت تنظیمه.
فعلا
آخرین ویرایش: 4 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط naser196.
كاربران زیر تشكر كردند: Houdinian

پاسخ: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26986

  • Houdinian
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 375
  • دریافت تشكر: 300
ممنون از پاسختون ولی مشکل اینجاست که جسم صلبی که من مد نظرم برای شبیه سازی هست یک زنجیر هست که روی زمین میفته و بعد پارچه ای روی این زنجیر میفته در این حالت شما باید از گزینه ی RBD Fracture و بعد از پنجره باز شده RBD Fracture object که هم بتونید از RBD Engine خود هودینی و هم از انجین بولت استفاده بکنید که مشکلاتی که در پست اول عرض کردم پیش میاد.
از طرفی جسم شما چه دینامیک باشه و چه استاتیک شما مجبوررید تیک گزینه ی use volume base collision رو بردارید که از اینجا مشکلات برخوردی در حلقه های زنجیر به وجود میاد و میرن تو هم دیگه تازشم شبیه سازی بعد از برداشتن تیک این گزینه اون قدر کند میشه که دیگه شما باید برای دیدن حتی چند فریم مدت ها منتظر بمونید.
اکسپرشن، اسکریپت Max Particle Velocity در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=64631#64631
--------------------------------------------------------------------------------------
اسکریپت مرکز هر وجه جسم Polygon در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47301#47301
--------------------------------------------------------------------------------------
اکسپرشن، اسکریپت Rigid Freeze در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47423#47423
آخرین ویرایش: 4 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط Houdinian.

پاسخ: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26987

  • naser196
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ID Garena:JOHNY CASH
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 5043
ببین دوست عزیز.
من فرض می کنم شما یه شبیه سازی با یه جسم پیچیده دارید.و فرض می کنم که شما جسمتون رو تو محیط DOPS شبیه سازی کردید.خب حالا می خواید یه پارچه رو با این جسمتون در گیر کنید.شما 2 تا کار می تونید انجام بدید.
1:شبیه سازی تون رو ذخیره کنید و به صورت فایل تو محیط SOB لود کنید.چطوری؟شبیه سازی رو انجام بدید و بعد برید به آخرین نودتون،نود ROP Output DRIVER و مثلا تو یه پوشه 240 فرم شبیه سازیتون رو ذخیره کنید و به وسیله نود file یکجای دیگه لود کنید.البته دقت کنید که شبیه سازی رو با فرمت F.bgeo$ ذخیره کنید.
راه حل دوم:
شما جسمتون رو شبیه سازی کنید و یک محیط dops دیگه ایجاد کنید و بعد آبجکتی رو که شبیه سازی کردید رو به صورت static obj وارد محیط شبیه سازی دوم بکنید.
برای ایجاد یک محیط شبیه سازی دیگه تو هودینی یکی از راهاش اینه که برید رو آیگون مغز که اون پایین بالاتر از تایم لاین در سمت راست قرار داره کلیک کنید و یه محیط dops دیگه درست کنید و یک بار برید توش و بیاد بیرون تا اوکی بشه.
راستی من گفتم باید ببینی تو شبیه سازی جسمتون چطور دیده میشه.اگر جسمت پیچیده است باید یکسری تنظیمات رو روی bullet انجام بدی.
اگر سنگین نیست شبیه سازیت بفرست تا من روی اون درستش کنم برات.
فعلا
آخرین ویرایش: 4 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط naser196.
كاربران زیر تشكر كردند: Houdinian

پاسخ: شبیه سازی پارچه و تعامل با دیگر بخش های دینامیکی هودینی 4 سال, 9 ماه پیش #26990

  • Houdinian
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 375
  • دریافت تشكر: 300
براتون اپلود کردم بیزحمت یه بررسی بکنین ممنون از پاسختون.
uploadkon.ir/fl/d/MzQ3MzI%3D
اکسپرشن، اسکریپت Max Particle Velocity در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=64631#64631
--------------------------------------------------------------------------------------
اسکریپت مرکز هر وجه جسم Polygon در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47301#47301
--------------------------------------------------------------------------------------
اکسپرشن، اسکریپت Rigid Freeze در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47423#47423
كاربران زیر تشكر كردند: naser196
زمان ایجاد صفحه: 0.17 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو