خوش آمدید, مهمان
نام كاربری کلمه عبور ذخیره

راهنمای انتخاب قطعات کامپیوتر برای نرم افزارهای گرافیکی
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: راهنمای انتخاب قطعات کامپیوتر برای نرم افزارهای گرافیکی

پاسخ: راهنمای انتخاب قطعات کامپیوتر برای نرم افزارهای گرافیکی 1 سال, 8 ماه پیش #141020

  • amir_paco
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 10
  • دریافت تشكر: 21
  • 
ولا تا الان از gpu استفاده نکردم با cpu کار میکنم .
کارت گرافیک gigabyte _1g _ 256bt
رم : geil 4g x2
گرافیک رو مدل رو دقیق نمیدونم چون کارتن نداره
پاورم هم 635 وات گرین هستش

پاسخ: راهنمای انتخاب قطعات کامپیوتر برای نرم افزارهای گرافیکی 1 سال, 8 ماه پیش #141021

  • SajjadKhati
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 349
  • دریافت تشكر: 282
amir_paco نوشته:
ولا تا الان از gpu استفاده نکردم با cpu کار میکنم .
کارت گرافیک gigabyte _1g _ 256bt
رم : geil 4g x2
گرافیک رو مدل رو دقیق نمیدونم چون کارتن نداره
پاورم هم 635 وات گرین هستش


خوب من این جوری اطلاعات دقیقی ندارم .
فقط مدل پاور را متوجه شدم . که اون هم احتمالا قدیمی هه .
تا وقتی رم تون را ندونم ddr3 هست یا ddr4 ، نمیدونم با مادربرد سازگار هست یا نه . ممکنه رم geil تون حتی اگه ddr4 باشه ، باز با مادربرد رایزن سازگار نباشه چون احتمال داره قدیمی باشه .

شما نرم افزار CPUZ را نصب کنید و از همه ی سربرگ هاش عکس بگیرین و اینجا بذارید (به سربرگ spd که رسیدین ، از منوی کشویی ، همه ی 2 گزینه یا 4 گزینه را انتخاب کنید و بعد عکس بگیرید) :

www.p30world.com/14158/%D8%AF%D8%A7%D9%8...%DB%8C-%DB%8C%D9%88/
دانلود فیلم آموزش #C از صفر تا متوسط از لینک زیر :

p30download.ir/fa/entry/91386/

وقتی انسان ، حیوان هست ، پس قیمت میتونی براش بذاری ولی وقتی انسان حَیّ مُتِاَلِّه هست که قیمت نداره ، بها داره. "دکتر حسن عباسی"

پاسخ: راهنمای انتخاب قطعات کامپیوتر برای نرم افزارهای گرافیکی 1 سال, 4 ماه پیش #141742

  • SajjadKhati
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 349
  • دریافت تشكر: 282
طبق سایت زیر :

www.pugetsystems.com/recommended/Recomme...ware-Recommendations

یه فرمول برای محاسبه ی رم در افترافکت پیدا کردم :

[desired seconds of playback] x [FPS] x [height in pixels] x [width in pixels] x [number of bits per channel] / 2,147,483,648 + 3


یا اینکه در شکل زیر هم میشه نتیجه ی این فرمول را دید :


https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=55378


بنابراین ، حجم رم مورد نیاز در افترافکت ، به 4 عاملِ مهمِ :
1) ریزولیشنِ کلِ پروژه
2) مقدار فریمی که قصد گرفتن اون (در ram preview) را داریم
3) تعداد بیت ها (برای هر کانال) در پروژه
4) میزانِ ثانیه ای که میخوایم به اون مقدار از ثانیه (بصورت مداوم) در ram preview ، (اون تیکه از پروژه مون را) پلی کنیم و ببینیم .

در نمودار بالا ، برای پروژه با ریزولیشن Full HD ، و با عمق رنگ 32 بیت و با گرفتنِ 30 فریم در ثانیه در ram preview و همچنین 60 ثانیه پلی کردن در ram preview (نمودار سبز) ، حدود 60 گیگ رم نیاز هست اما برای عمق رنگ 16 بیت با همین تنظیمات ، 32 گیگ رم نیاز هست .


و همچنین در نمودار زیر برای ریزولیشن 4k :


https://www.pugetsystems.com/pic_disp.php?id=55379



در نمودار بالا ، برای پروژه با ریزولیشن 4k ، و با عمق رنگ 32 بیت و با گرفتنِ 30 فریم در ثانیه در ram preview و همچنین 60 ثانیه پلی کردن در ram preview (نمودار سبز) ، حدود 225 گیگ رم نیاز هست .
دانلود فیلم آموزش #C از صفر تا متوسط از لینک زیر :

p30download.ir/fa/entry/91386/

وقتی انسان ، حیوان هست ، پس قیمت میتونی براش بذاری ولی وقتی انسان حَیّ مُتِاَلِّه هست که قیمت نداره ، بها داره. "دکتر حسن عباسی"
كاربران زیر تشكر كردند: zeenama
زمان ایجاد صفحه: 0.28 ثانیه

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

ارسالی جهت نمایش وجود ندارد