تبلیغات
تبلیغات

موضوع: سفر در RealFlow

سفر در RealFlow 3 سال, 12 ماه پیش #57873

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
  • 


سلام دوستان

همونطور که از عنوان تاپیک هم مشخصه میخوایم تحت یه کارگاه آموزشی سفری داشته باشیم به ریل فلو و به صورت کلی (فعلا خیلی وارد جزئیات نمیشم) با رابط کاربری و قسمت های مختلف و به عبارتی مهم این نرم افزار دوست داشتنی آشنا بشیم.

نکته :

لطفا هیچ سئوالی در این تاپیک مطرح نشه و برای تشکر، صرفا از دکمه تشکر استفاده کنید.

ممنون.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.

رابط کاربری - Layout و Workflows 3 سال, 12 ماه پیش #57874

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
رابط کاربری - Layout و Workflows



بدون شک زمانی که ریل فلو رو باز می کنید با تصویر بالا مواجه خواهید شد. این در تمام سیستم های عامل یکی است و هیچ تناقضی رو شاهد نخواهید بود. اکنون به توضیحی در مورد قسمت های مشخص شده زیر می پردازیم:

Main Menu: شبیه هر نرم افزار دیگری نمایانگر منوهای برنامه است.

Shelves: این قسمت را می توان مهمترین بخش در رابط کاربری ریل فلو دانست، چرا که امیترها، نیروها، ابزارها و ... را در خود گنجانده است.

Icon Bar : ابزارهای مهم و پرکاربرد نرم افزار را می توانید در این قسمت پیدا کنید.

Single / Quad View: نمایانگر حالت تک نما یا چند نمایی(4 نما) ویوپورت است.

Main Elements: عناصر اصلی صحنه شما به همراه پارامترهایشان در این قسمت قرار می گیرند. نحوه ی نمایش آنها در این قسمت هم به صورت اسم نودها و ویژگی های آنان است و از طریق پنجره RE نیز می توانید آنها را در یک نمای نود بیس مشاهده کنید.

Timeline: همانطور که از نام آن پیداست نوار زمان نرم افزار است.

Simulation & Reset : در این قسمت می توانید شبیه سازی را استارت زده و یا با استفاده از دکمه Reset آن را از نو شروع کنید. تنظیمات شبیه سازی نیز از این قسمت در درسترس است.

Scale, Mesh, LOD: در این قسمت می توانید به ابزارهایی برای مشینگ، Scale کلی صحنه و ... دسترسی داشته باشید.

Timeline & Animation Control: کنترلر های تایم لاین، و ابزارهای کلید زدن را در خود جای داده است.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.

Layout ها 3 سال, 12 ماه پیش #57876

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
Layout ها

شما می توانید پس از تنظیم Layout مورد نظرتان آن را از طریق مسیر زیر ذخیره نمائید.

Layout > Save Layout

در صورت نیاز به دسترسی مجدد به Layout مورد نظرتون می تونید از

Layout > Apply Layout

استفاده کنید، البته پیشنهاد میشه کلید میانبری برای Layout تون در نظر بگیرید.

برای بازگشت به Layout پیشفرض نیز از ctrl + alt + shift + 0 استفاده کنید.

Layout ها در ریل فلو با پسوند LAY ذخیره میشن و شما می تونید مسیر ذخیره اونها رو از

File/RealFlow > Preferences > Layout > Layouts folder

تنظیم و یا تغییر دهید.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, roohianmax, behzadi90, esisb, Baymax

Viewport Navigation 3 سال, 12 ماه پیش #57971

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
Viewport Navigation

همانند هر نرم افزار دیگری می توانید کنترل کاملی بر ویوپورت داشته باشید. ویوپورت در ریل فلو OpenGL را پشتیبانی می کند که روشی بسیار سریع جهت نمایش، کشیدن آبجکت ها و سایه های آنهاست. می توانید در نمای Perspective یا SceneCamera View عملیات pan, zoom و چرخش را داشته باشید. همچنین در نماهای دو بعدی (“Top”, “Front”, “Side”) نیز pan, zoom در دسترس اند.

کلید های میانبر آن ها به قرار زیر است :


Alt + LMB for rotating
Alt + RMB for zooming
Alt + MMB for panning



طبیعتاً تمام این موارد و به خصوص انجام شبیه سازی به آپدیت شدن صحنه می انجامد، کاری که تا 30 % از توان CPU را اشغال می کند و در نهایت باعث کند شدن نمایش صحنه توسط کارت گرافیکی هم خواهد شد. ما پیشنهاداتی را برای افزایش بهره وری CPU به شما ارائه می دهیم که به قرار زیر است.

1- در زمان شبیه سازی اگر تنها به یک ویوپورت نیاز دارید از نماهای دو بعدی استفاده کنید.

2-تا آنجا که ممکن است کل فضای ریل فلو را به حداقل برسانید.

3- با استفاده از Alt + D ویوپورت را غیرفعال کنید. این گزینه بیشترین کارایی را در شتاب بخشیدن شبیه سازیتان ایفا می کند.

4- از ورژن Command line ریل فلو استفاده کیند.

5- تیک گزینه Display at frames را در Preferences بر دارید.

Perspective and Shading Modes

می توایند با کلید های میانبر زیر به نماهای 2 بعدی و 3 بعدی سوییچ کنید.


1 Front View
2 Top View
3 Side View
4 Perspective View
5 Camera View
7 Bounding Box
8 Wireframe
9 Flat Shaded
0 Smooth Shaded
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.

اضافه کردن نودها(عناصر) به صحنه 3 سال, 12 ماه پیش #58031

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
در ریل هر عنصر را نود( آبجکت ها، دوربین، نیروها، و ...) می نامند . برای اضافه کردن آنها می توانید یکی روش های زیر را دنبال کنید.


Main menu > Edit > Add

Shelves > Liquid – Hybrido, Liquid – Particles, Daemons, Objects, etc.

Icon bar > Nodes*

Right-click menus (Viewport, Nodes) > Add

Relationship Editor > Tab menu

به صورت پیشفرض پنل Nodes مخفی است. می توانید بر روی menubar کلیک راست کنید و گزینه Nodes را انتخاب نمائید. پس از آن مشاهده خواهید کرد که آنها به قسمت پایین Icon bar اضافه خواهند شد.



هر آیکن گروهی از آبجکت های ریل فلو را در خود جای داده است :

Hybrido fluid elements
Particle emitters
Daemons
Objects
Meshes
Cameras
RealWave elements
IDOC elements

روی آنها کلیک کنید تا به نودهای زیر مجموعه آنها دست یابید.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, roohianmax, esisb, amir0172, littleche, محمدی, Baymax

Move, Rotate, Scale 3 سال, 12 ماه پیش #58082

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
Move, Rotate, Scale

با این ابزارها امکان انتخاب یک یا تعداد بیشتری نود و تغییر position آنها را خواهید داشت. این ها مشابه همتایان خود در سایر نرم افزارهای 3D هستند. آنها را می توانید از

Main menu > Edit

یا

Icon bar > Edit

بیابید.



همانطور که مشخص است با ابزار Select می توانید نودی را انتخاب کنید. اگر تمایل به انتخاب بیشتر از یک نود را دارید،می توانید از ctrl یا shift این کار را انجام دهید.

برای انجام عملیات Move, Rotate, Scale نیز به ترتیت از W, E ,R استفاده کنید.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 3 سال, 12 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, roohianmax, esisb, moodna, Baymax
زمان ایجاد صفحه: 0.24 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو