تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

نکات و تجربیات مفید یونیتی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: نکات و تجربیات مفید یونیتی

نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 ماه پیش #129147

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1330
  • دریافت تشكر: 3516
  • 
سلام
هدف این تاپیک به اشتراک گذاری نکات ریزی در یونیتی هست که شاید در ظاهر ساده باشند و بدونیمشون اما در بعضی جاها واقعا مشکلاتی ایجاد میکنند که فکرش نمی کنید.



نکته 1:
این مشکل کوچک زمانی برای من پیش آمد که در حال ساخت کات سینهای بازی خودم بودم. این مشکلی به نحوی بود که من انیمیشن های کات سین بطور دقیق در مکس و موشن بیلدر با صدا سینک کردم و زمانیکه این فایلها به پروژه اضافی کردم و تست کردم دیدم که سرعت پخش انیمیشن با صدای سینک شده یکی نیست!
اما مشکل: مشکل ناشی از time scale من بود. چرا که در بازی بعضی جاها سرعت بازی بسته به گیم پلی تغییر میکرد و این تایم بصورت کامل در همه بخشهای یونیتی تاثیر میگذارد.





راه حل :

بخشی از پیام برای كاربران مهمان مخفی میباشد. لطفاً یا وارد سايت شوید و یا ثبت نام كنید
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
آخرین ویرایش: 3 ماه پیش ارسال توسط mohamad.zakery.
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, Car maker, rezasg78, +Amin+, doost_fu, Night Sky, nima26, Emad.Bhr, legend art, مهدی دانا

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 2 ماه, 1 هفته پیش #129832

  • 0M1D
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • بی ادعا
  • ارسال: 146
  • دریافت تشكر: 87
سلام

یک نکته خیلی مهم

اگر مثلا شما پروژه خودتان را با یونیتی 5.4 ساخته باشید و به یونیتی 2017 ارتقا بدین یا مثلا از 2017 به 2018 تبدیل کنید

زمانی که بازی اجرا میشود همه چیز درست و سر جای خودش است اما وقتی خروجی میگیرید و بازی را بر روی موبایل خود امتحان میکنید متوجه میشوید که تگ ها به درستی کار نمیکنند و این یک فاجعه است و ممکن است ساعت ها وقت شما را بگیرد برای حل این مشکل را حلی وجود دارد

و آنراه حل این است که تگ های جدیدی تعریف کنید(ترجیحا با نام دیگری) < یونیتی را کامل ببندید < دوباره باز کنید < حالا خروجی بگیرید و میبینید که تگ ها به درستی کار میکنند

نکته : اگر تگ جدیدی تعریف کنید و یونیی را باز و بسته نکنید این روش کار نمیکند

این روش را امتحان کرده ام و اگر به درستی انجام دهید کار میکند
آخرین ویرایش: 2 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط 0M1D.
كاربران زیر تشكر كردند: mostafa3, aj1176, javadkaka, Car maker, rezasg78, Clever Wise

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 2 ماه, 1 هفته پیش #129853

  • javadkaka
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 790
  • دریافت تشكر: 910
اگه داخل پروژه یونیتی یه فایل یا پوشه با اسم فارسی داشته باشید موقع اجرای بازی هیچ مشکلی پیدا نمیکنید ولی زمانی که میخواهید برای اندروید خروجی بگیرید بدون هیچ دلیلی یونیتی بدون دادن هیچ اخطاری هنگ میکنه و مجبور میشید که End Process بزنید .

پس یادتون باشه از اسامی فارسی برای فایل ها و پوشه ها استفاده نکنید
السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه...
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, +Amin+, Clever Wise, 0M1D

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 1 ماه, 3 هفته پیش #130426

  • Clever Wise
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • CW:Clever Wise
  • ارسال: 1252
  • دریافت تشكر: 743
دوستان اگه تو کدتون از یه متود مربوط به ادیتور استفاده کردین حتما موقع خروجی گرفتن ارور میبینید برای اینکه ارور نده یکی از روشاش گذاشتن #if unityEditorو در آخرش End# اینطوری دیگه ارور نمیده واون کد وقتی تو ادیتور یونیتی هستی عمل میکنه
برای اینکه از اون کد خارج از ادیتور استفاده کنی....ادامه ندارد
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...amp;id=121710#121710
اموزش ساخت بازی شوتر اول شخص و هوش مصنوعی سرباز(یار و دشمن)

clever wise یه شخصیته هویت نیست هر کسی میتونه یه clever wise باشه
فقط باید ((فکر کنه ،یاد بگیره ،فکر کنه ،آزمایش کنه))
در همه ی این مراحل باید توکل انسان به خدا باشه !!
بدون خدا به هیچی نمیرسی!!!!!!!!!!!!!!!! به هیچی !!!
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, javadkaka, rezasg78

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 1 هفته, 4 روز پیش #132916

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1330
  • دریافت تشكر: 3516
یکی از مشکلات همیشگی بازیسازی اندروید مشکل رم هست. شما در پروفایلر یونیتی میزان مصرف رم را میتوانید مشاهده کنید اما دسترسی به جزییات و اطلاعات memory allocationها (یعنی رم به چه جاهایی تخصیص داده شده) ندارید.
یکی از ویژگی های یونیتی 2018.3 همین قسمت هست و شما با استفاده از ابزار جدید memory profiler دسترسی کاملی به جزییات تخصیص رم دارید. اما اگر کاربر نسخه های قدیمی تر یونیتی هستید اصلا نگران نباشید. شما از نسخه 5.3 یونیتی میتوانید این قابلیت داشته باشید. برای دریافت این ابزار به صفحه زیر بروید و این پروژه را دانلود کنید. برای استفاده در پروژه هایتان کافی هست پوشه Editor را در پروژه تان کپی کنید.

لینک دانلود:
بخشی از پیام برای كاربران مهمان مخفی میباشد. لطفاً یا وارد سايت شوید و یا ثبت نام كنید
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
كاربران زیر تشكر كردند: javadkaka, Clever Wise

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 1 هفته, 4 روز پیش #132920

  • Clever Wise
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • CW:Clever Wise
  • ارسال: 1252
  • دریافت تشكر: 743
ببخشید استاد ذاکری !!
یونیتی 2018.3 که نیومده ؟؟
یه نکته و تجربه !!!
هیچ وقت پکیجایی که تو یونیتی مورد نظرتون کار نمکنه حذف نکنین !!
ادیتش کنید !!
همه چرا؟؟
من:چون با این کار مشکل یابیتون خیلی قوی میشه !!!
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...amp;id=121710#121710
اموزش ساخت بازی شوتر اول شخص و هوش مصنوعی سرباز(یار و دشمن)

clever wise یه شخصیته هویت نیست هر کسی میتونه یه clever wise باشه
فقط باید ((فکر کنه ،یاد بگیره ،فکر کنه ،آزمایش کنه))
در همه ی این مراحل باید توکل انسان به خدا باشه !!
بدون خدا به هیچی نمیرسی!!!!!!!!!!!!!!!! به هیچی !!!
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.19 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو