تبلیغات
تبلیغات

ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic

ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 2 سال, 9 ماه پیش #100279

  • cordoba66
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • لا اله الا الله
  • ارسال: 352
  • دریافت تشكر: 386
  • 
به نام خدا
سلام
متن رو از لینک زیر ترجمه کردم
www.workshop.mintviz.com/tutorials/creat...stereoscopic-helper/
دنبال stereoCamera خود تری دیمکس 2016 میگشتم که اینو پیدا کردم .
جمله های داخل پرانتز رو خودم نوشتم
Create a stereoscopic image using the VRayStereoscopic helper
ساخت یک عکس برجسته(3d~) با استفاده از هلپرِVRayStereoscopic

یک عکس برجسته(~3d) شامل دو نسخه از یک عکس است، بجز یک نما که از دو عکس دیگر فاصله دارد . به این معنی که یک عکس برای چشم چپ و یک عکس برای چشم راست است . وقتی این عکس ها ترکیب میشوند حس عمق سه بعدی را میدهد . چندین تکنیک برای ترکیب وجود دارد و سنتی ترین آن anaglyph (ژرفنمایی)است که ازفیلتر دو رنگ قرمز و نیلی استفاده میکند. یک عکس به رنگ قرمز نمایش داده میشود و یک عکس به رنگ نیلی. استفاده کننده عینکی را میزند که عکس را با دو رنگ فیلتر میکند .تکنیک متداول دیگر از فیلتر های قطبی استفاده میکند که به نور واکنش نشان می دهد این روش بیشتر در صفحه سینما استفاده میشود .
وی ری میتواند با یک ابزار ساده ای به نام هلپرِ VRayStereoscopic عکس برجسته ای را خروجی بگیرد . در نهایت نتیجه یک عکس پهلو به پهلو است(عکس چپ و راست هر دوتا یکیه) که برای ایجاد یک عکس یا فیلم سه بعدی استفاده می شود . در روش قبلی (~فیلم برداری واقعی)لازم بود شما تجهیزات دوربینی را در جاییکه دو دوربین فیزیکی از هم فاصله داشتند بسازید. همچنین شما باید محدودیت هایی را ایجاد می کردید .بنابراین آن تارگت دوربین خارج از محور حرکت نمی کند و ممکن است از اثر سه بعدی منحرف شود (~از حالت سه بدی خارج شود )
VRayStereoscopic دو دوربین مجازی با فاصله از دوربین اصلی ایجاد میکند بنابر این مدیریت پردازش بسیار آسان میشود . یک دوربین انحراف راست و دیگری انجراف چپ است . موقعیت تارگت دوربین (~هدف دوبین ) از هرگونه انحراف اثری جلوگیری میکند .


جایی که هلپر VRayStereoscopic در صحنه (تری دی مکس) شما وجود دارد . آن به صورت اتوماتیک یک تصویر رندرشده پهلو به پهلو جهت دو دوربین مجازی ایجاد می کند .

ابتدا شما نمای دوربین خود را در جایی که دوست دارید نصب کنید ، به منوی هلپر بروید و vray را از لیست برگزینید . VRayStereoscopic را انتخاب و کلیک کنید تا هلپر روی صحنه بیاید مهم نیست کجا قرار بگیرد .

داخل هلپر VRayStereoscopicبرای تطابق اندازه صحنه شما پارامتر ها تنظیم میشود.
(پارامتر) eye distance (فاصله چشم) بسته به اندازه آبجکت شما متفاوت خواهد بود .


داخل پارامتر های VRayStereoscopic
اولین پارامتر eye distance است که فاصله بین دو دوربین مجازی را تنظیم میکند. در حالت ایده آل معمولا برای چشم انسان خواهد بود . فاصله چشم انسان از هم به صورت میانگین 65 میلیمتر است . اگر مقدار آن خیلی کم باشد اثر سه بعدی به حداقل رسیده و به هیچ آبجکتی اثر نمی کند .و اگر مقدار آن زیاد باشد اثر آن قدر بزرگ میشود که کار نمیکند . پارامتر eye distance کمی به اندازه بستگی دارد ، بنابر این صحنه هایی که ایجاد میکنید برگرفته از اندازه های دنیای واقعی باشد . پارامتر eye distance را روی 65 میلیمتر تنظیم کنید . اگر با اینچ کار میکنید آن را با 65 میلیمتر تنظیم کنید .(من امتحان کردم، بهترین حالت پیش فرض خودشه )

روش فوکوس تعیین میکند که چگونه هر دوربین تمرکز کند برای هر نما . تنظیم پیشفرض none به این معنی است که
هردو عکس حامل همگرایی به بی نهایت هستند ، اشیایی که در فاصله خیلی دور هستند در حفظ اثر سه بعدی اشتراک خواهد داشت . در هر صورت این ممکن است نامطلوب باشد بنابراین روش دیگر به جای آن استفاده میشود مانند برش یا چرخش . در این روش فراتراز هدف دوربین شروع می شود به همگرایی کمتر به این معنی که آبجکت های دورتر اثر سه بعدی کمتری دارند

روش interocular تعیین می کند چگونه این دو دوربین مجازی نسبت به دوربین اصلی در صحنه قرار داده میشود ، به صورت پیشفرض روش این است که هردو را طوری که هر دو دوربین با اندازه آفست مساوی یکی به سمت چپ و یکی به سمت راست دوربین اصلی قرار می گیرد. در بیشتر موارد بهتر است این تنظیم را نگهداریم.


نما ، خروجی نهایی را مشخص می کند اگر فقط چپ یا راست انتخاب شود رندر نهایی یکی از آن دو خواهد بود به هر حال، اگر both انتخاب شود شما یک عکس پهلو به پهلو به عنوان خروجی دریافت می کنید .این تنظیم به نرم افزاری که انتخاب می کنید برای ترکیب دو عکس بستگی دارد برای مثال در نرم افزار after effect بهتر است دو نمای چپ و راست برای جدا کردن عکس ها در تفکیک لایه ها داشته باشید .

در نهایت تنظیمات رزولوشن را چک کنید وقتی که آن روشن است vray به صورت خودکار رزولوشن را برای عکس نهایی تنظیم میکند برای اینکه هردو نمای چپ و راست را فراخوانی یا include کند .بنا بر این اگر رزولوشن پیشفرض برای عکس تکی 1600×1200 پیکسل است عکس نهایی 3200×1200 خواهد بود .

استفاده از فریم بافر وی ری برای نمایش نتیجه نهایی پهلو به پهلو به عنوان یک عکس آناگلیف با کلیک رویstereo red/cyan option (وقتی اف 9 میزنید تو پنجره از راست دومی ، آیکنشم آبی و قرمزه)


با تمام شدن یک بار رندر عکس پهلو به پهلو ذخیره میشود . برای اینکه خارج از vray به صورت عکس ژرف نما مشاهده کنید میتوانید از پلیر هایی که قابلیت پخش تصاویر برجسته (سه بعدی) داشته باشداستفاده کنید.
این دانلود رایگان است و شما میتوانید اینجا آن را پیدا کنید www.3dtv.at . برای تماشای عکس به عنوان تصویر ژرفنما عکس را روی پلیر درگ کنید . این پلیر میتواند از هر دو عکس ثابت و انیمیشن استفاده کند .

شید مپ (مپ سایه)
شید مپ سرعت رندر را بالا می برد . اگر شما صحنه های پیچیده با میدان وسیعی دارید . شما می توانید با رندر نگرفتن دوبرابر در زمان صرفه جویی کنید .به طوری که محاسبه برای هردو عکس انجام می شود

الله خدای من است



ترجمه VRayStereoscopic
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...amp;id=100279#100287

آخرین ویرایش: 2 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط cordoba66.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, staraf, madmaster_3d, Hami3d, *muhammad, rahimzade, Car maker, ahmadirani, Parvaneh76

پاسخ: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 2 سال, 9 ماه پیش #100281

  • madmaster_3d
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ارسال: 2957
  • دریافت تشكر: 4315
سلام بر کبری11 خودم
خوبی؟
مرسی از ترجمه رفیق
راستی حالا که زبانت تا حدی خوبه
بشین این میکینگ آف های تو سایت تری دی توتال رو ترجمه کن
بعضی هاش به درد بخوره
بعضی هاش هم هیچی یاد کسی نمیده :))
بازم مسی کبری جان
وقتی شما یک ماکرو ویو میخری؟ همون دقیقه نمیزنی به برق و دکمه هاش رو فشار بدی. چون میترسی خراب بشه و کلی بابتش پول دادی. ولی تو زندگی؟ مثلا برای ازدواج؟ روابط همسر ؟ و یا موفقیت تو زندگی هیچ دفترچه راهنمایی حاضر نیستی بخونی :| مجموعه سخنرانی های دکتر شاهین فرهنگ در مورد ازدواج و روابط همسر و موفقیت رو حتما خریداری کنید و زندگیتون رو 180 درجه تغییر بدید
************************************************************************************************************************
مقاله شروع یادگیری تری دی و انیمیشن سازی برای تازه کارها


مقاله شروع یادگیری زبراش


كاربران زیر تشكر كردند: staraf, *muhammad, cordoba66

پاسخ: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 2 سال, 9 ماه پیش #100287

  • cordoba66
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • لا اله الا الله
  • ارسال: 352
  • دریافت تشكر: 386
بعضی هاش هم از جمله های عامیانه استفاده میکنند آدم توش می مونه
ترجیح میدم discription های particle view رو ترجمه کنم

الله خدای من است



ترجمه VRayStereoscopic
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...amp;id=100279#100287

آخرین ویرایش: 2 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط cordoba66.
كاربران زیر تشكر كردند: madmaster_3d, *muhammad

پاسخ: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 2 سال, 9 ماه پیش #100710

  • staraf
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 368
  • دریافت تشكر: 357
سلام

اگر امکانش هست Vray METABALL یک مقاله یا ویدئو آموزشی بپردازید
ممنون بابت مطلب حاضر ..
كاربران زیر تشكر كردند: cordoba66

پاسخ: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 2 سال, 9 ماه پیش #101148

  • cordoba66
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • لا اله الا الله
  • ارسال: 352
  • دریافت تشكر: 386
madmaster_3d نوشته:
سلام بر کبری11 خودم

بشین این میکینگ آف های تو سایت تری دی توتال رو ترجمه کن

داشتم این Making of Mclaren MP412-C میکینگ آف ترجمه میکردم ، کارتموم شد به آپلود عکس که رسیدم
متوجه شدم این سایت www.chameleon-drg.com ترجمه کرده خیلی ضد حال خوردم
چون فقط ترجمه نیست بعضی چیزا رو باید یاد بگیری بفهمی تا بدونی طرف چی میگه
ولی جالبه اون آقایی که این میکینگ آف رو درست کرده برزیلیه بعد ایمیلشو گذاشته گفته می تونید به صورت رایگان با من در تماس باشید
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید

الله خدای من است



ترجمه VRayStereoscopic
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...amp;id=100279#100287

آخرین ویرایش: 2 سال, 9 ماه پیش ارسال توسط cordoba66.

پاسخ: ایجاد تصاویر 3d با هلپر VRayStereoscopic 1 سال, 5 ماه پیش #126063

  • jafar sydi
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • عاشق گرافیک دوبعدی و سه بعدی
  • ارسال: 48
  • دریافت تشكر: 98


برای ایجاد این افکت VRay Stereoscopic ، یک آموزش رو تهیه کردم. دوستان میتونند ببینند :
ایجاد این افکت کمی گیج کننده است و در ویری 3 اضافه شده :
در دنیای واقعی، برای ایجاد این افکت؛ باید دوربین با 2تا لنز داشته باشید که معمولا فقط چند سانتی متر از هم فاصله دارند.
ولی خوب در کامپیوتر که همه چیز مجازی هست، میشه این رو ایجاد کرد. البته فکر نمیکنم برای حداقل داخل ایران خیلی کاربردی باشه.و بیشتز هم برای خروجی انیمیشن خوبه که به صورت فیلم درمیاد

بیش از 15 سال سابقه در زمینه گرافیک دوبعدی و سه بعدی و مدیر سایت www.3dmaxfarsi.ir
آخرین ویرایش: 1 سال, 5 ماه پیش ارسال توسط jafar sydi.
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, Car maker, Parvaneh76
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.20 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو