تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

wip مدل شبیه سازی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: wip مدل شبیه سازی

wip مدل شبیه سازی 1 هفته, 5 روز پیش #123104

  • amir.sarmadi-0222
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 9
  • دریافت تشكر: 17
  • 
سلام
دوستان خدا قوت

دوستان چند درخواست دارم چطوری در مایا ریش و مویی رو که مثل خود عکس هست ( عکس رهبر) در بیارم ؟ (البته با استفاده از مدل ریش و مو و اگر فیلم اموزشی باشد که عالی میشود )
ازکجا شروع بکنم اموزش رندر صورت و لباس و مو رو با وری در مایا ؟ ممنون میشم اگر این هم اموزش ویدیویی باشه
تشکر
فلفل نبین چه ریزه بشکن بریز تو آبگوشت وانگهی دریا شود !
كاربران زیر تشكر كردند: DEADLINE, *muhammad, mostafa-nazari, RezaCG, Car maker

پاسخ: wip مدل شبیه سازی 1 هفته, 5 روز پیش #123109

  • DEADLINE
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • اَللّهمَ صَلّّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ محمد
  • ارسال: 214
  • دریافت تشكر: 195
با سلام برادر

خیلی هم خوب

ولی اگه سوالت رو درباره مایا هست در انجمن مایا مطرح کنی زودتر نتیجه میگیری :

www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=65

انشالله موفق باشی

"هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنوز انـدر خـم یک کـوچه ایـم "


-------------------------------------------------------------------------------


ریبون با ذکر" یا حسین" (ع) مناسب برای آواتار شبکه های اجتماعی

پاسخ: wip مدل شبیه سازی 1 هفته, 4 روز پیش #123135

  • amir.sarmadi-0222
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 9
  • دریافت تشكر: 17
ممنونم
فلفل نبین چه ریزه بشکن بریز تو آبگوشت وانگهی دریا شود !

پاسخ: wip مدل شبیه سازی 1 هفته, 4 روز پیش #123139

  • Car maker
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 758
  • دریافت تشكر: 750
سلام
من شنیده بودم با پلاگین ornatrix در مایا میشه یه قسمت که مش هست رو انتخاب کرد و به مو تبدیل کرد البته مطمئن نیستم.
در مورد آموزش رندر هم ابتدا یک موتور رندر رو انتخاب کن بعد شروع به یادگیری از پایه کن تا به مشکل برنخوری. البته اگه برای رندر ش عجله داری میتونی متریال های آماده ویری ( برای موتور رندر ویری ) رو از اینترنت دانلود کنی و به مدل سه بعدی نسبت بدی و با یه نورپردازی ساده کار رو تموم کنی.
آدرس تلگرام جهت پیام خصوصی: @Designer077
زمینه فعالیت : مدل سازی سه بعدی
كاربران زیر تشكر كردند: DEADLINE

پاسخ: wip مدل شبیه سازی 1 هفته, 4 روز پیش #123144

  • virtualworld
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 105
  • دریافت تشكر: 104
تو یوتیوب آموزش های سیستم مو مایا رو سرچ کن - مثلا اینجوری بنویس
how to make hair in mya

how make hair style in maya

و از قبیل اینها

برای رندر هم باید از شیدر sss هر انجین استفاده بشه انجین رندرت هر چی باشه این شیدر رو داره

باید تنظیماتش رو دقیق کار کنی تا رندرت خوب از آب در بیاد و البته نقش نور خیلی خیلی حیاطی هست و باید نور پردازیت هم دست باشه

مثلا برای تنظیمات رندر : نرمال مپ یا بامپ رو باید مسیرش رو بری بکدوم رو انتخاب کنی و مپش رو از رو uv پیاده کنی و اعمال کنی مثلا اگر تو زیبراش داری کار میکنی وقتی جزئیات پوست رو دادی مثل روزنه های پوستی و اینها یه نرمال مپ ازش بگیر بعد تو مایا به کانال نرمال بده


دیسپلیسمنت مپ گام بعدی هست - وقتی جزئیات رو دادی مدلت رو لوپالی میکنی میبری تو مایا (قبلش البته دیسپلیس مپ رو باید بگیری) تا سنگین نشه کار بعد دیسپلیسمنت رو از زیبراش خروجی میگیری میدی به کانال دیسپلیسمنت متریال sss تو مایا این مپ برجستگی ها و تورفتگی و کلا جزئیاتی که تو مدل های پلیت داشتی رو اعمال میکنه

دیگه مپ های دیگه هستن مث specular :که میزان درخشندگی رو در برخی نقاط تایین میکنه مثلا وقتی نور به کاراکتر میخوره به نظرت کجاهاش بیشتر باید درخشنده باشه ؟ تو حالت عادی به نظرت کجاهای صورت چرب تر به نظر میرسه ؟ مثلا پیشونی درسته ؟ یا قسمتهایی از بینی یا کمی از گونه و ....

دیگه چی بگم ....خوب تنظیمات دیگه هم حتما هست که من جا شاید انداخته باشم

ولی در آخر هم render pass میگیری و میبری واسه کامپوزیت تو هر نرم افزاری که خواستی مثلا فتوشاپ

renderpass چیه ؟ رندرپس ها در واقع لایه هایی هستن که یه سری اطلاعات (به صورت بصری) رو در خودشون دارن

مثلا رندپس لایه specular : specular رو که گفتم چیه - خب اگر psss اینو داشته باشی میتونی تو کامپوزیت مشخص کنی تاثیرش چقدر باشه و تاثیرش رو کم و زیاد کنی pass های دیگه هم همین کار رو میکنن و اطلاعات مربوط به خودشون رو کنترل میکنن



واسه آموزش رندر پوست هم باید با توجه به انجینت سرچ کنی مثلا آرنولد رندر هست یا منتال ری یا آی ری- یا وی ری یا رندر من و ....

مثلا تو یوتیوب بزن

how to render skin in maya and arnold

یا

sub surface scatring in maya and arnold

یا

arnold sss matrial

یا یه همچین چیزایی....
كاربران زیر تشكر كردند: DEADLINE
  • صفحه:
  • 1
مدیران انجمن: Power, farzin3daxis
زمان ایجاد صفحه: 0.23 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

جدیدترین های بلاگ