تبلیغات
تبلیغات
خوش آمدید, مهمان
نام كاربری کلمه عبور ذخیره

ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها )
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها )

ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 7 ماه پیش #27919

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4288
  • دریافت تشكر: 8467
  • 
-

سلام خدمت عزیزان ...
در این مبحث ترفند های خودم در پست پروداکشن و رندرینگ رو که تا الان به صورت تجربی به دست اوردم رو با شما به اشتراک میزارم ، امیدوارم براتون مفید باشه ...










ترفند اول -
نویز گیری به روش Inverse

این روش نویز گیری هست که ازش استفاده میکنم ، من در اوردی هست اما خوب بدک جواب نمیده

برای اینکه بدترین حالت نویز رو در نظر بگیریم ... نمونه من یک رندر خیلی ساده و با نویز بالاتر از ویری ، کورونا رندر هست .



1 - رندر اصلی دارای ( کاستیک ، Soft Shadow و *...) :






2 - خوب کار اول انالیز کردن کار هست ، برای این کار با استفاده از levels کار رو به 0 - 1 برسونید :

نکته : Watermark رندر اگر دارید مثل رندر بالا حتمی قبل از دینویز حذفش کنید .




3 -حالا کافیه با یک پلاگین Denoiser در مرحله ای اول عکس مخصوص انالیز رو ساب بندی یا همون منطقه بندی برای Noise Sampler کنید . ( من از Define استفاده میکنم . )






4 - تصویر بعد از Denoise شدن :




5 - حالا شما دارای بدترین حالت نویز تصویر با دینویز شدنش هستید . حالا کافیه ، همون تنظیم رو روی رندر اصلیتون انجام بدید که در فتوشاپ باید Control + F رو بزنید .

خب در این حالت شما دارای نویز ریز و کمی تار شدن لبه های تصویر هستید . چی گفتم :D




تا اینجا از تکنیک اولم .



بریم سراغ تکنیک دوم ... این خروجی رو نگه دارید ، چون تکنیک دوم باید روی همین دومی انجام بشه .

1 - برای تکنیک دوم شما باید یک رندر Normal از صحنتون داشته باشید ، خوب همونطور که میدونید نرمال مپ متشکل از 3 جهت نور XYZ در سه کانال RGB هست ...




2 - حالا ما با کانال Red و Green کار داریم . ما این دو کانال رو در هم Blend میکنیم با Soft light و بعد Blue رو Overlay میکنیم .




خب اینجا شاید بگید این داره الکی هی قضیه رو پیچیده میکنه اما این کار یک نکته مهم هست اونم اینکه در اخر اگر تنها یک نرمال داشته باشید نور شما تغییر میکنه ... !
پس این مرحله رو با دقت انجام بدید .



3 - حالا کاری که مونده اینه که این تصویر رو به حالت High pass در میاریم و بر روی ک Overlay میکنیم ... این کار یک شارپنس خیلی خوب به کار شما میده و ادج های از دست رفته رو با حالت بهتری بر میگردونه ... و همینطور این شارپنس شباهت زیادی به عکس
دوربین داره ...




4 - این تصویرمون تا اینجا :






5 - حالا ما یک نویز خیلی خفیف داریم که اونم کافی با Denoiser بگیریم .... بعدم یک پست پرو کوچیک :D






زمان ساخت این اموزش : 1 ساعت 36 دقیقه

موفق باشید .


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

آخرین ویرایش: 6 سال, 7 ماه پیش ارسال توسط LinkinForEver.

پاسخ: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 6 ماه پیش #29931

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4288
  • دریافت تشكر: 8467
ترفند سوم - آموزش ساخت سنگفرش


1 - اول یک استوانه بسازید و با سگمنت هاش سنگتون رو تنظیم کنید :


2 - فیس هارو انتخاب و Break کنید .

3 - فیس هارو انتخاب و Bevel کنید و Turbo mesh بدید .



4 - خب حالا کافیه یک مپ Displace نویز رو بدیم به تمام اجر ها و همینطور یک Noise مودیفایر به همشون تا یکم حالت غیر تکراری بگیرند .


5 - یو وی کردن فراموش نشه ... کافیه یک UWM ساده بدیم با حالت BOX و تنظیمش کنیم .



6 - نور پردازی



7 - یک تکستچر خوب براشون تنظیم میکنیم ...



8 - رندر برای دیدن عملکرد تکستچر ها



9 - تنظیم نما



10 - رندر lol





... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

پاسخ: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 6 ماه پیش #30751

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4288
  • دریافت تشكر: 8467
ترفند چهارم - آموزش اصول نور پردازی در منتال ری بخش اول ( مخصوص مسابقه )

منتال ری کیفیتش عالی هست و قلق خیلی خاص خودش رو داره ... الان دیدم دوستان با منتال شروع کردن اما روششون کمی
اشتباه هست ، پس تصمیم گرفتم براتون قدم به قدم رندر و نور پردازی رو بزارم .

نکته اول : هیچوقت هیچوقت هیچوقت با شیدر نور پردازی نکنید اول متریال خام و نور بعد شیدر و ... ما بقی ...



1 - اول EV رو رنگ ابی اسمونی میدیم و یک Skylight و FG رو روی low میزاریم .

2 - نور صحنه رو بیشتر میکنیم و متریال رو سفید تر

3 - گاما رو روی 1.5 میگذاریم ... استانداردش 2.2 هست اما من تو منتال با 1.5 نتیجه بهتری میگیرم ... شخصی هست .



4 - همونطور که میبینید کار داری Flicker هست و نویز FG که الانم خدای تریدی همین مشکلو داره ... چون از پایه حل نکرده !
کافیه سیستم رندر رو به سیستم جدید منتال ری یعنی IBL تغییر بدید یا از تنظیم Intial منتال ری استفاده کنید .

5 - نور پشتی رو میسازیم .

6 - میزان نور رو تنظیم و مقدار Kelvin ـش رو تنظیم میکنیم . من از Photometric کلا استفاده میکنم و کم پیش میاد از
Sun And Sky منتال استفاده کنم ولی برای راحتی شما در این کار از Sun And Sky استفاده میکنم .



7 - مپ Mr Sky رو میدیم به EV ایمون و تنظیمش میکنیم .

8 - Mr Sun هم اضافه میکنیم و کمی بهش گرمای بیشتری میدیم . زمان رندر این فریم ، 5 ثانیه .

9 - به خورشید Photon بیشتری میدیم .



10 - مقدار Radius ـه Photon رو به مقدار 2 یا 3 برابر بزرگتر میکینم و نور حجم بهتری میگیره و زمان رندر بیشتر ...
حدودا این فریم 23 ثانیه شد زمان رندرش ...

11 - کمی Exposure صحنه رو تنظیم میکنیم .

12 - قدم اخر برای نور پردازی تنظیم Kelvin و کنتراست رنگ هاست من ابی و سبز مایل به ابی و زرد رو بالانس میکنم .

تا این جا هیچ گونه پست پرویی انجام نشده و صحنه از خود منتال ری بیرون اومده :)

اینم انیمیشنش :


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

آخرین ویرایش: 6 سال, 6 ماه پیش ارسال توسط LinkinForEver.

پاسخ: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 5 ماه پیش #33386

  • yusofadibmanesh
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 16
  • دریافت تشكر: 5
توی یکی از آموزش های خرجی دقیقا این رو گفته بودکه باید موقع نورپردازی تری دی مکس ، هیچ شیدری نداشته باشیم...
آموزش فارسی After effects | آموزش فارسی vray 3.6 | آموزش فارسی 3ds max
www.3dmaxfarsi.ir
آخرین ویرایش: 6 سال, 5 ماه پیش ارسال توسط yusofadibmanesh.

پاسخ: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 5 ماه پیش #33387

  • mohammadtk
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 968
  • دریافت تشكر: 953
درود
بسیار عالی
همینطور ادامه بدید حتما استقبال میشه
موفق باشید
اگه نمیتونی به اندازه آرزوت تلاش کنی
به اندازه تلاشت آرزو کن
كاربران زیر تشكر كردند: MOSTAFA8

پاسخ: ترفند های پست پروداکشن و رندرینگ ( تمامی موتور ها ) 6 سال, 5 ماه پیش #34337

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4288
  • دریافت تشكر: 8467
ترفند پنجم - طراحی سیستم پیشرفته رفت و آمد شب و روز در ویری

سلام ، خیلی از کسانی که با Daylight مکس کار کرده باشند میدونند که با تغییر تایم ، شب روز هم تغییر میکنه اما این وسط نکات خیلی
ریزی هست که به شدت روی کار شما تاثیر خواهد گذاشت ، این نکات رو در اموزش دیگه ای فکر نکنم پیدا کنید چون اصولی نیست اما
من نتیجه خوبی گرفتم ، پس تصمیم گرفتم این ترفند رو با شما به اشتراک بگذارم ، این اموزش به صورت ویدیویی هست .

در این سیستم ما به تک تک جزییات روز و شب دقت میکنیم . تغییر اب و هوا ، رفتن نور در لایه ی اوزون و گرد و غبار هوا ، تاثیر نرمی
سایه ها و خود نور ، جزییات صحنه چگونه بیشتر تو چشم بیاد ، انعکاسات چگونه باشند .


تصویری از اموزش :







آین اموش قسمت اول این اموزش هست امیدوارم مفید باشه ...


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

آخرین ویرایش: 6 سال, 5 ماه پیش ارسال توسط LinkinForEver.
كاربران زیر تشكر كردند: vaezi, amir, roohianmax, saeedebrahimip, behzadi90, hemase, GHSM, MoeinCG, bahareh.s
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
زمان ایجاد صفحه: 0.45 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو