میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3ds-max-2015-extension-2-released
شنبه 29 آذر 1393
در
اخبار دنیای CG

انتشار بسته Extension 2 نرم افزار 3ds Max 2015

شنبه 29 آذر 1393
برای اولین بار تری دی مکس در طول سال تونست 2 نسخه از پکیج بروزرسانی Extension در خودش ببینه و اینطوری که بنظر میرسه Product Manager جدید این نرم افزار یعنی Eddie Perlberg با عزمی راسخ درحال ایجاد تحولات زیادی در این نرم افزار قدرتمنده و بخوبی میشه پیشرفت های چشمگیری رو در آینده ای نزدیک برای این نرم افزار متصور شد. هفته گذشته Perlberg در بلاگ سایت اتودسک خبر انتشار بزودی یک پکیج بروزرسانی برای کاربران اشتراکی (Subscription) نرم افزار 3ds Max 2015 رو داد که اون چیزی نبود جز Extension 2 نرم افزار تری دی مکس 2015 با چند ویژگی جدید که در ادامه با برخی از ویژگی های جدید این بسته آشنا میشیم. اما احتمالا همونطوری که شما هم بخاطر دارید اولین بسته یعنی Extension 1 در رویداد بزرگ SIGGRAPH 2014 رونمایی و منتشر شد و به گفته Perlberg اون یک شروعی بود و اینبار با بسته شماره 2 قراره ویژگی های بیشتری رو روی این نرم افزار ببینیم.
 
با توجه به اینکه امروزه این نرم افزار قدرتمند در بسیاری از زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیره پس طبیعیه که انتظارات در هر بروزرسانی زیاده و توسعه دهندگان این نرم افزار باید بتونن یک طیفی از تمامی کاربرانشون رو راضی نگه دارن، از همین رو در این بروزرسانی میتونیم اضافه شدن امکاناتی رو در بخش Skin و انیمیشن جهت تسریع این فرآیند و بهبود عملکرد ها، اضافه شدن چند ویژگی برای بخش معماری و البته توسعه هایی رو در Workflow نرم افزار مشاهده کنیم.
 
در ادامه خیلی کوتاه نگاهی به ویژگی های جدید این پکیج خواهیم داشت و ویدئوهای مربوط به هر بخش تقدیم حضورتون میشه.
 

New Template System

سیستم جدید قالب ها در این بروزرسانی شاید اولین ویژگی باشه که به چشم میخوره. با اضافه شدن این ویژگی شما میتونید بسادگی قالب های مورد نظر خودتون رو ایجاد کنید که این امر در جهت دسترسی آسان و البته بالابردن سرعت عمل شما در نرم افزار خواهد بود.
 
ویدئویی در این زمینه منتشر شده که پیشنهاد میکنم حتما اون رو تماشا کنید
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 16 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 16 مگابایت

Design Workspace

اضافه شدن بخشی با نام Design در این بروزرسانی هم خیلی جالب و قابل توجه خواهد بود. این ویژگی امکاناتی رو برای دسترسی آسان به ابزارهای مختلف تری دی مکس در اختیار شما قرار میده و یک workflow شبیه به نرم افزار Revit و Inventor رو فراهم میکنه. در یک نتیجه گیری کلی میشه گفت که این ویژگی میتونه بیشترین کاربرد رو برای فعالان عرصه معماری داشته باشه و البته ناگفته هم نماند که این قابلیت بر روی هر دو نسخه یعنی 3ds Max و 3ds Max Design افزوده شده.
 
خب همونطوری که انتظارش رو دارید ویدئویی در اینباره منتشر شده که ازتون دعوت میکنم اون رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 25 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 28 مگابایت

Easier Revit and SketchUp Imports

خب بدون تردید این ویژگی هم به بخش معماری اختصاص داره و اونهم یک امکان جدید جهت وارد کردن فایلهای نرم افزار Revit و SketchUp در نرم افزار 3ds Max هست که توسط اون میتونید بسادگی و خیلی سریع فایلهای این نرم افزارها رو داخل نرم افزار تری دی مکس Import کنید و افزایش سرعت 10 برابری از قابلیت های برجسته این ویژگی بحساب میاد.
 
درضمن تماشای ویدئویی که در این زمینه منتشر شده خالی از لطف نخواهد بود.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 41 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 14 مگابایت

Camera Sequencer

قابلیت ایجاد یک توالی در دوربین ها و انیمیت اونها یکی دیگه از ویژگی های جدید بسته Extension 2 نرم افزار 3ds Max 2015 بحساب میاد که میشه اون رو در بخش انیمیشن قرار داد. با امکاناتی که ابزار جدید Camera Sequencer در اختیارتون قرار میده شما میتونید یک کلیپ کامل از نماهای مختلف دوربین های در صحنه، کات زدن بین اونها، چیدن و در نهایت یک رکورد رو از انیمیشن خودتون تهیه کنید.
 
پیشنهاد میکنم که حتما ویدئویی که درباره این ویژگی منتشر شده رو تماشا کنید
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 33 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 11 مگابایت

Dual Quaternion Skinning

اما آخرین ویژگی که میشه در این بسته بهش اشاره کرد Dual Quaternion Skinning نام داره و همینطوری که از اسمش هم مشخصه مربوط میشه به فرآیند Skinning در نرم افزار 3ds Max و اضافه شدن قابلیتی که میتونه در اسکین یک نتیجه بهتر، نرم تر و حرفه ای تر رو برای شما به همراه بیاره. خب بنوعی این ویژگی رو هم میشه در بخش انیمیشن قرار داد که در ادامه میتونیم ویدئویی که ازش منتشر شده رو ببینیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 4 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 16 مگابایت

 
خب دوستان همونطوری که در ابتدا هم اشاره کردم این پکیج در اختیار اون دسته از کاربرانی که نرم افزار 3ds Max 2015 رو بصورت اشتراکی (Subscription) خریداری کردن قرار گرفته و خیلی دور از انتظار نیست که نسخه هایی از اون بزودی در نت منتشر بشه و این قول رو بهتون میدم که پس از Share شدنش حتما لینکهای دانلود اون رو در تالار گفتگو در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.
 
درباره اینکه قابلیت ها و ویژگی های اضافه شده با این بسته Extension بر روی 3ds Max 2015 خوب بوده یا نه و اظهار نظر درباره این موضوع رو به شما واگذار میکنم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 47 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید