میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3ds-max-2016-extension-2-released
چهارشنبه 11 آذر 1394
در
اخبار دنیای CG

معرفی Extension 2 برای 3ds Max 2016

چهارشنبه 11 آذر 1394
سلام به همگی عزیزان. امیدوارم که حالتون خوب باشه و سلامت باشید. خب با مقاله ی کوتاه، مختصر و مفیدی در مورد پک دوم Extension مکس 2016 در خدمتتون هستیم. اتودسک بالاخره این پکیج رو معرفی کرد که به نظر من شاید خیلی مثل پکیج قبلی پر سر صدا نبود اما خیلی به بخش تکنیکالی مکس کمک کرد، بریم به قابلیت های جدید بپردازیم ...
 

الف) گسترده شدن و تغییرات جدید در MCG

اولین چیزی که دیده میشه تغییرات جالبی در بخش Max Creation Graph ـه مکسه که از ورژن 2016 به مکس اضافه شد. این قابلیت ها عبارتند از پشتیبانی کامل از Spline ها و سیستم Knot بندی در مکس. شما برای کنترل اسپلاین ها نیاز به Editable اسپلاین داشتید و با اسکریپت هم کنترل به صورت macro در نمیومد و باید حتما از توابع Knot در اسکریپت و فرمول ها استفاده میکردید. حالا شما میتونید با سریع ترین روش با MCG اسپلاین و Shape های خودتون رو ایجاد و دفورم کنید. این یک قابلیت ارزشمند برای کار های Develop و همینطور مدلینگ های اسپلاین بیس محسوب میشه.
 
01-3ds-max-2016-ext2-mcg-spline
 
قابلیت بعدی اضافه شدن کنترلر های Bitmap به MCG و دادن قابلیت Data Parsing یا بهتره بگم فراخوانی مقادیر از روی عکس و تکستچره که شما دیگر نیازی با استفاده از vertex paint و vertex channel ها ندارید.
 
اما تغییرات MCG تنها به اینجا ختم نمیشه. در قابلیت های جدید هم رد پایی از MCG هست.
 

ب) پــــایه گذاری سیستم شبیه سازی و حجمی جدید

بالاخره بعد از مدت ها مثل اینکه اتودسک به فکر توسعه بخش Simulation های حجمی افتاده. از این پس شما میتونید به راحتی شبیه سازی های CSV و OpenVDB رو به مکس وارد کنید، اطلاعی از Export ندارم اما FumeFX هم خروجی OpenVDB رو اضافه کرده پس به راحتی میتونید از این قابلیت استفاده کنید.
 
02-3ds-max-2016-ext2-cfd
 
اما دو نکته :
  1. به نظر میاد مکس این قابلیت رو داره که این دیتا هارو به صورت ریل تایم در ویوپورت هم نشون بده. طبق توضیحات اتودسک شما میتونید شبیه سازی ها رو حتی به MCG هم وارد کنید و ازشون استفاده کنید.
  2. یک توضیح کوچیک در مورد Computational Fluid Dynamic بدم، شما شاید با نرم افزار X-Flow از شرکت Nextlimit اشنایی داشته باشید. این نرم افزار ها وظیفه ی شبیه سازی سیالات و انواع فشار ها رو در حالت مهندسی رو در اختیار شما میگذارن و شما میتونید انواع شبیه سازی ها مثل عبور هوا از زیر گذر و ... شبیه سازی کنید.

پ) Map جدید بر پایه ی Shape ها و ابزار های جدید TextPlus

قابلیت بعدی اضافه شدن یک map به مپ های اولیه مکسه که به شما اجازه میده TextPlus و Shape ها رو به تکسچر تبدیل کنید و اون رو به صورت ریل تایم استفاده کنید.
 
خیلی خوبه مگه نه ؟ شما میتونید هر Shape و Text رو به صورت وکتور تبدیل به مپ کنید و همونجا ریل تایم استفاده کنید.
 
03-3ds-max-2016-ext2-text-map
 
قسمت های خیلی خوبی هم به TextPlus اضافه شده مثل پاراگراف بندی دقیق تر، پیدا کردن سریع تر فونت ها و ...
 

ت) ابزار جدید برای بهبود تکسچرینگ و متریال

د) ارسال مستقیم آبجکت به voxelizer و Autodesk Print Studio

04-3ds-max-2016-ext2-send-to-print-studio
 
آخرین قابلیت، ارسال مستقیم آبجکت شما به نرم افزار Print Studio ـه که به راحتی میتونید با پرینتر سه بعدی آبجکتتون رو پرینت کنید. بیشترین استفاده این نرم افزار در voxelize کردن آبجکت شما و تبدیل فرم پیچیده به فرم قابل پرینته. این هم یک قابلیت خیلی خوب تکنیکال دیگه برای مکسه و افرادی که طراحی صنعتی کار میکنن واقعا میتونن استفاده خوبی بکنن.
 
در اخر شمارو دعوت میکنم به دیدن ویدیوی رسمی Extension 2 مکس 2016 :
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 3 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 10 مگابایت

 
به نظر میاد که اتودسک خیلی خوب افتاده روی قلطک و داره هم به مکس هم به مایا و کلی نرم افزار دیگه حسابی میرسه. شاید این اکستنشن مثل قبلی خیلی پر سر صدا نباشه اما همین ها هم خیلی خیلی خوبه و برای خیلی از فراد مفید واقع میشه. اما این رو بخاطر داشته باشیم که همین امکانات فعلی مکس هم ما هنوز خیلی راه داریم تا استفاده صحیحش رو یاد بگیریم ...
 
دو نکته قبل از اتمام مطلب :
  1. برای دانلود این اکستنشن میتونید به سایت اتودسک مراجعه و به صورت رایگان دانلود کنید اما قبل از هر چیز از نصب بودن sp1 و extension 1 روی مکس خودتون مطمئن بشید.
  2. در ویدیو اکستنشن 1 قابلیتی با عنوان time and offset به صورت مودیفایر بود اما در حالت عادی چنین گزینه ای وجود نداره، برای اضافه کردن این قابلیت کافیه به منوی Animation برید و از اونجا این قابلیت رو به آبجکتتون اضافه کنید.
 
امیدوارم از مطلب راضی بوده باشید.
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 47 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید