میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
character-genetaror-overview
دوشنبه 23 تیر 1393
در
مقالات

لذت ساخت کاراکتر در سایت اتودسک

دوشنبه 23 تیر 1393
با سلام خدمت شما دوستان عزیز. امروز با معرفی یکی از محصولات مبتنی بر وب شرکت اتودسک در زمینه ساخت کاراکتر، در خدمت شما هستیم. اسم این محصول Autodesk Character Generator نام داره و در ادامه به بررسی ویژگی های جالب این محصول می پردازیم. همانطور که اشاره کردیم Character Generator مبتنی بر وب هستش و اصلا Setup برای نصب وجود نداره و تمامی کارها با ساخت اکانت در سایت اتودسک صورت میگیره و در نهایت کاراکتر مورد نظر Export گرفته می شود.
 
توسط Character Generator می توان در یک بازه زمانی کوتاه و به سرعت، به ایجاد سفارشی کردن، ریگ کردن و آماده کردن برای Animate کاراکتر با Autodesk Character Generator بپردازیم. از ویژگی های این محصول جدید بودن، استفاده آسان و خدمات مبتنی بر وب است. توسط Character Generator کاربران کنترلی را بر روی بدن، صورت، لباس و موهای کاراکتر دارند و می توانند در انتها کاراکترها را برای نرم افزارهای محبوب انیمیشن سفارشی کنند که این نرم افزارها اعم از Maya، Maya LT، 3ds Max از شرکت اتودسک و همچنین نرم افزارهای گیم انجین مثل یونیتی و ... کاراکترهای تولید شده می توانند در سرگرمی، پروژه های دانش آموزی یا تجاری مانند بازی، معماری و همچنین پروژه های فیلم و تلویزیون استفاده شوند.
 

 
قابلیت های این محصول اعم از:

Blend Between two source characters

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
می توانید دوتا از کاراکترهای سورس را از کتابخانه کاراکترهای مرد، زن و فانتزی و شخصیت های جد را انتخاب کنید و آنها را با هم ترکیب نمائید و شخصیت مورد نظر و جدید خود را بسازید.
 

Fine-tune individual features with targeted blending

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
می توانید کاراکتر خود را بر اساس هر ویژگی بصورت جداگانه مناطق ترکیب از دو مدل جد را اصلاح نمائید. این اصلاحات مانند چانه، گونه، بازوها یا شکم و... است.
 

Skin, Eye and Hair Control

انتخاب تعدادی از پوست، چشم و استایل های مو و سفارشی کردن ظاهر کاراکتر خود از ویژگی های این نرم افزار است.
 

A range of customizable clothing and shoe styles

می توانید زیبایی کاراکتر خود را بوسیله انتخاب گزینه های لباس، کفش و... افزایش دهید. علاوه بر این، دستکاری کردن رنگ و تکسچر از آیتم های لباس های خاص، کمک به سفارشی کردن ظاهر کاراکتر خود می کند.
 

Use Artistic Styles to add flair to your character

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
استفاده از سبک های هنری از پیش تعیین شده برای اضافه کردن یک نگاه خاص و احساس به کاراکتر خود، از ویژگی های این قابلیت به شمار می رود.
 

Save your character 'DNA

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
می توانید بازگشت و اصلاح به کاراکترهای ذخیره شده برای تکمیل طراحی شخصیت در یک زمان بعدی یا برای ایجاد یک شخصیت جدید، داشته باشید.
 

Generate characters ready for animation

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
می توانید بدن های ریگ شده را انتخاب کنید تا به سرعت با کاراکترهای سفارشی شده سه بعدی به یک مرحله از انیمیشن انتقال داده شود. بدن ریگ شده موجود می تواند هر Keyframe یا motion-capture animation در یکی از نرم افزارهای سه بعدی دلخواه شما مورد استفاده قرار گیرد و با Autodesk HumanIK کاملا سازگار است.
 

Choose your Level of Detail LOD

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
اگر شما بخواهید برای تولید Lightweight یا Collision Mesh یا یک مدل High-Res اقدام کنید، Character Genetaror به شما اجازه انتخاب یک یا چند LOD برای کاراکترتان را می دهد.
 

Generate your character as a FBX or Maya File

معرفی نرم افزار Autodesk Character Generator
 
یکی از ویژگی برتر هر نرم افزار، پشتیبانی از فرمت های خروجی است تا بتوان در نرم افزارهای 3D فایل خروجی مورد نظر را Import کرد. هنگامی که طراحی کاراکتر شما به پایان رسید، شما می توانید کاراکتر مورد نظر را تولید کنید و برای Animate کردن آماده کرده و در قالب فرمت FBX یا Maya خروجی بگیرید.
 

 
نحوه استفاده از محصول Autodesk Character Generator :
ابتدا به این آدرس رفته در این قسمت باید یک اکانت جدید ساخته و پس از آن وارد بشوید. بر روی Create Account کلیک کنید و مشخصات را بدهید و در نهایت با زدن گزینه Sign In وارد محیط Character Generator شوید. بسیاری از ابزارهای این محصول رایگان است و بعضی از آنها هم پولی !!!

در ویدیوی زیر می توانید نمونه ای از کاراکتر خروجی گرفته شده از این محصول به نرم افزار Maya را مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 5 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 10 مگابایت

 
خب امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید. بنده این محصول را در صنعت Game مفید میدونم، چون میتونیم بصورت Low-Res به سرعت کاراکترهای خود را بسازیم و در مقالات قبلی به نرم افزار Maya LT اشاره کردیم که خود این نرم افزار با گیم انجین یونیتی در ارتباط است و این ارتباطات میتونه خروجی خوبی ارائه بده.
 
موفق و موید باشید
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 51 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید