میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cinema4d-r17-released
پنج‌شنبه 15 مرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

Cinema 4D R17 سریعتر و قدرتمندتر از گذشته

پنج‌شنبه 15 مرداد 1394
درود به دوستان عزیز. یک خبر خوب برای دوستاران نرم افزار محبوب Cinema 4D. شرکت آلمانی Maxon همیشه تو انتشار نسخه های جدید سینمافوردی طرفداران خودش رو شگفت زده کرده. همونطوری که احتمالا از عنوان خبر متوجه شدید، نرم افزار Cinema 4D نسخه R17 منتشر شده و جا داره ویژگی های جدید این ورژن رو باهم بررسی کنیم.
 
پیشرفت هایی که تو نسخه های قبل این نرم افزار بوجود اومد خیلی گسترده و اساسی بودند. به طور مثال اضافه شدن بخش حجاری یا به اصطلاح Sculpting، اضافه شدن محیط جدیدی برای ترکینگ صحنه ها و مچ مووینگ با عنوان 3D Motion Tracker، بازبینی های جدی و اساسی در بخش متریال و تکسچر دهی، اضافه شدن ابزارهای جدیدی تو بخش مدلینگ مثل دستورBevel Deformer، اضافه شدن تک بی نظیر Interaction Tag، سنسوری برای تشخیص حرکت موس در نمایشگر و...
 
جهشی فوق العاده برای یک نرم افزار سه بعدی در دو ورژن گذشته یعنی R15 و R16. حالا وقتشه بریم و یک نگاه کلی به این نسخه جدید بندازیم و ببینیم شرکت Maxon باز هم کاربران خودش رو شگفت زده کرده یا نه. سایت Maxon یکسری اطلاعات رو در مورد این نسخه منتشر کرده که باهم بررسی می کنیم.
 

محیط کاربری

نرم افزار Cinema 4D R17 محیط کاربری خودش رو خیلی راحت تر و ساده تر کرده. می دونید که یکی از روان ترین و زیباترین محیط های کاری رو همین نرم افزار داره و تو این نسخه محیط کاربری از قبل خیلی ساده تر و قابل ویرایش تر شده.
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
پنج قابلیتی که سایت Maxon برای ما منتشر کرده به شرح زیر است
 
1. Take System
Render Layers and Beyond: سیستمی جدید برای مدیریت رندر و صحنه و قابلیت های بیشتر. دوستان این بخش دست شما رو باز نگه میداره تا بتونید صحنه تون رو برای رندر های مختلف مدیریت کنید و تمام این امکانات فقط در یک فایل ذخیره میشه. می تویند از این قابلیت برای صحنه هایی که نیاز دارید رندرهای متعددی بگیرید، استفاده کنید. به طور مثال برای پلان زیر ما از سه سیستم نور پردازی و رندر در یک صحنه استفاده کردیم.
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
2. New Color Chooser
Your color in perfect harmony : تو این بخش خیلی بهتر می تونیم با رنگ ها کار کنیم و تو انتخاب رنگ ها هوشمندانه تر عمل کنیم.
 
3. Updated Content Libraries
Powerful resources and presets : دوستان کتابخانه سینمافوردی یکی از بهترین هاست مخصوصا برای بادگیری و تمرین. این بخش تو این ورژن بروز رسانی شده.
 
4. SketchUp Integration
Import SketchUp objects directly : تعامل بهتر با نرم افزار SketchUp
 
5. Houdini Engine Integration
Use Houdini assets within Cinema 4D : استفاده از قدرت هودینی تو نرم افزار سینمافوردی با تکنولوژی Houdini Engine. پلاگین Houdini Engine پلی بین هودینی و نرم افزار سینمافوردی ایجاد می کنه تا سینمافوردی بتونه از قدرت این نرم افزار استفاده کنه.
 

ابزارهای مدلینگ

انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
یکی از بخش های مهم هر 3D پکیجی بخش Modeling هست. نمیخوام بگم سینمافوردی تو این زمینه کم داره ولی این بخش خیلی جای پیشرفت داره . از این رو شرکت Maxon تو بخش Modeling نسخه R17 یکسری ابزار جدید به نرم افزار اضافه کرده که این ابزارهای شامل موارد زیر میشن.
 
New Spline Tools
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
به گفته شرکت سازنده ما تو این نسخه پکیج کاملی برای کار با SPLINE ها داریم. خیلی راحت تر می تونیم با نقاط و مماس ها و خطوط کار کنیم و قابلیت جدید اعمال دستور Boolean برای spline ها، که با این دستور جدید می تونیم spline ها رو از هم کم کنیم یا جمع کنیم یا حتی در هم ضرب کنیم. به اصطلاح می تونیم با دستور Boolean خطوط رو تحت تاثیر Intersect-Subtract-Union و... قرار بدیم. و تمام این قابلیت ها به علاوه سرعت بیشتر در اختیار شما قرار میگیره.
 

ابزار های بخش حجاری

انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
دوستان Sculpting یکی از بخش های جدید و فوق العاده ایست که تو نسخه R15 به سینمافوردی اضافه شد و تو نسخه R17 طبق گفته Maxon راحت تر و سریع تر از نسخه های قبل خودش شده. تغییراتی که تو این بخش بوجود اومده به این صورت هست.
 
Sculpting Enhancements
توی این نسخه نرم افزار Cinema 4D در بخش حجاری به ابزارهای هوشمندی مجهز شده که در ادامه نگاهی به اونها خواهیم داشت.
 
 
1. Sculpt to Pose Morph
به طور مثال می تونید ابزار PoseMorph رو تو این محیط و مدل های حجاری شده استفاده کرد. می تونید با این قابلیت بین مدل ها مورف کنید و دیگه نیاز نیست مدل ها رو به polygon تبدیل کرده و بعد از PoseMorph استفاده کنید. این ابزار سینمافوردی رو تو این بخش خیلی سریعتر می کنه. لازم به ذکره که مدل های حجاری شده تو نرم افزار سینمافوردی بسیار سبک هستند تا زمانی که به polygon تبدیل نشده باشند.
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
2. Edge Detection
یکی دیگه از قابلیت های این بخش اضافه کردن سیستم تشخیص لبه ها هست که به اصطلاح بهش Edge Detection گفته میشه. دوستان از اسم این بخش معلومه که به این صورت کار میکنه که وقتی از براش های مختلف استفاده می کنید سیستم لبه ها رو تشخیص میده و رفتار دیگری رو برای لبه ها در نظر میگیره. این بخش تو زمینه hard modeling کاربرد خیلی زیادی داره.
 

بهبود و سرعت در بخش رندرینگ

انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
دوستان سیستم متریال سینمافوردی بسیار سریع و راحت شما رو به نتیجه دلخواهتون میرسونه. تو این نسخه از نرم افزار بخش شیدرها شاهد تغییرات زیادی بوده که به رئال تر شدن خروجی کار خیلی کمک میکنه. قابلیت های اضافه شده در بخش Rendering نرم افزار Cinema 4D R17 به شرح زیر است.
 
1. The new Variation Shader
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
تو این نسخه ما می تونیم شیدرهایی رو بسازیم که کثیف تر و واقعی تر به نظر برسه. به طور مثال تصویر زیر نشون میده که در رندر سمت راست شیدرها همه با هم یکی نیستند و این به واقعی تر شدن کار خیلی کمک می کنه. یعنی با ایجاد یک متریال می تونیم این بی نظمی رو تو شیدر بوجود بیاریم.
 
2. Formula Shader
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
امکان ایجاد شیدر به وسیله فرمول های ریاضی بر اساس مختصات مدل، uv و زمان. دوستان این بخش باعث میشه بتونیم شیدرهای پیچیده تر رو تو زمان کمتری ایجاد می کنیم.
 
3. Material Override
دوستان بدون شک خیلی هاتون با متریال clay آشنا هستید. این یک متریال جالب و بیسیک برای یکسری از رندرهای خاص هست. به طور مثال وقتی میخواید نور پردازی یک پلان رو انجام بدید و از این متریال استفاده می کنید. سینمافوردی تو این ورژن این امکان رو برای ما فراهم کرده که بدون دست زدن به متریال ها بتونیم خیلی سریع متریال کل مدل ها رو عوض کنیم که متریال clay یکی از مثال هایی هست که شرکت Maxon زده ولی این قابلیت به اینجا ختم نمیشه و متریال های دیگر رو هم میتونید به همین صورت سریع به صحنتون اعمال کنید.
 

بهبود و سرعت در بخش انیمیشن

دوستان سینمافوردی تو دو بخش این محیط رو بهبود بخشیده.
 
1. Motion Tracking
Fix your track fast : تو بخش ترکینگ سینمافوردی گرافی رو از نقاط ردیابی شده به ما ارائه میده که ما می تونیم با نگاه به این گراف حرکت نقاط رو مورد بررسی قرار بدیم و نقاطی که بیش از حد معمول حرکت داشتند رو تشخیص بدیم و به اصلاحات بپردازیم. شعار این بخش بهترین نتیجه در کمترین زمان.
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
Un-distort your world : دوستان همونطور که میدونید استفاده از لنزهای مختلف باعث به وجود اومدن اعوجاج در تصاویر میشن که به اصطلاح بهشون distort میگن. این پدیده تو تمام دوربین ها وجود داره و بستگی به لنزی که استفاده می کنیم داره. به طور مثال اگر بخوایم با یک دوربین از منطقه بزرگی فیلم برداری کنیم که باید بیشترین محدوده رو تو کادر داشته باشیم باید از لنز های استفاده کنیم که فاصله کانونی کمتری داشته باشند و این یعنی لنزی قطور تر و در نتیجه تحریف و انحنای بیشتر در فیلم گرفته شده.
 
اکثر نرم افزارهای ترکینک مجهز به ابزاری هستند تا این انحنا رو اصلاح کنند و این ویژگی بعنوان یکی از بخش های مهم این نرم افزارها بحساب میاد. سینمافوردی تو این ورژن این بخش رو اضافه کرده و بازهم قدمی به سمت حرفه ای تر شدن برداشته.
 
انتشار نرم افزار Cinema 4D R17 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
2. Animation Workflow
همونطور که از عنوان معلومه، محیط کاربری برای دوستان انیماتور خیلی روانتر و قابل ویرایش تر شده. خیلی راحت میتونید با F-Curves و وزن ها کار کرد و این ورژن تو بخش انیمیشن باهوشتر هم شده و میتونه حرکات سریع و خارج از حرکت طبیعی رو تشخیص بده و اصلاح کنه.
 
تایم لاین جدید برای این بخش از دیگر بروزرسانی های بخش انیمیشن در این نسخه بحساب میاد.
 

 
در ادامه یک ویدئوی کامل از تمامی ویژگی های جدید Cinema 4D R17 تقدیم حضورتون میشه که امیدوارم از تماشای اون لذت ببرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 22 دقیقه و 44 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 179 مگابایت

 
دوستان به نظر شما Maxon تونسته نظر کاربرانش رو تو نسخه R17 جلب کنه ؟
 
اگر نگاه کلی به این نرم افزار داشته باشیم می شه گفت که شرکت Maxon این نرم افزار رو خیلی حساب شده بروز رسانی کرده. تو نسخه های R15 و R16 یکسری قابلیت های کلیدی رو اضافه کرد و نرم افزار CINEMA 4D رو به یکی از کاملترین 3D پکیج های موجود در بازار تبدیل کرد و الان وقتشه ابزارهای رو که اضافه کرده قویتر کنه و این کار رو به خوبی تو این نسخه انجام داده.
 
دوستان توجه داشته باشید با خرید این نرم افزار خیلی از نیاز های هنرمندان برطرف میشه و در کشورهایی که قانون کپی رایت رعایت میشه این نکته بسیار مهمیه.
 
 
امیدوارم با این مطلبی که تقدیمتون شد این نسخه رو بهتر درک کرده باشید.
 
بی صبرانه منتظر نظرات و انتقادهای شما دوستان هستم.
 
تا مقاله و آموزشی دیگر، بدرود ...
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 29 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید