میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cityengine-2015-released
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار CityEngine 2015 منتشر شد

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394
روز گذشته بازهم یک خبر جدید تونست بعنوان یکی از مهمترین خبرهای این هفته قرار بگیره. این خبر مربوط به یک نرم افزاریست با رویکردی کاملا خاص و البته بسیار محبوب و دوست داشتنی که طی چند سال اخیر بشدت تونسته مورد توجه فعالان این عرصه قرار بگیره. این خبر چیزی نبود جز انتشار رسمی نرم افزار CityEngine 2015 توسط کمپانی Esri که در ادامه بصورت کلی به این نرم افزار و همینطور به ویژگی های جدید نسخه 2015 اون میپردازیم. پس با ما همراه باشید.
 
فکر میکنم شما با این نرم افزار آشنایی خوبی داشته باشید. نرم افزاری که با کمک ویژگی های خاص خودش و پردازش های بسیار سنگین این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا از یک دیتای دو بعدی بتونید یک شهر سه بعدی کاملا هوشمند رو شبیه سازی و طراحی کنید. برای یک لحظه تصور کنید که چقدر روند کاری این نرم افزار میتونه رویایی بنظر برسه که شما با چند کلیک ساده بتونید یک شهر کامل با تمامی جزئیاتش رو بصورت 3D شبیه سازی کنید و از اون با فرمت های رایج مثل OBJ ،3DS و یا DXF خروجی بگیرید. بله این کاری هست که نرم افزار CityEngine میتونه انجام بده و بخاطر همین خاص بودنش هست که تونسته تا این اندازه مورد توجه هنرمندان این عرصه قرار بگیره.
 
انتشار نسخه 2015 نرم افزار CityEngine از طرف کمپانی Esri
 
شاید زمانی که کمپانی Esri ساخت این نرم افزار رو در دستور کار خودش قرار داده بود هیچوقت فکرش رو نمیکرد که CityEngine بتونه در پایپلاین اصلی هنرمندان این عرصه قرار بگیره تا جایی که انتشار هر نسخه ای از این نرم افزار بعنوان یکی از اخبار اصلی دنیای CG بحساب بیاد. دوستان اجازه بدید که صحبت درباره خود نرم افزار CityEngine رو کوتاه کنم چرا که قصد ندارم توی این مطلب خبری به معرفی این نرم افزار بپردازم. شاید در یک فرصت مناسب بتونیم یک نگاه دقیق تری به نرم افزار CityEngine داشته باشیم.
 

ویژگی های جدید CityEngine 2015

انتشار نسخه 2015 نرم افزار CityEngine از طرف کمپانی Esri
 
اما روز گذشته کمپانی Esri نسخه 2015 نرم افزار CityEngine رو با چند ویژگی جدید منتشر کرد. ویژگی های نظیر افزایش سرعت نرم افزار تا جایی که حتی از اون بعنوان سرعت چند برابری نسبت به نسخه های قبلی نیز یاد میکردن، همینطور افزوده شدن ویژگی پشتیبانی از Real-Time Shadows و یا همون سایه های ریل تایم و البته ویژگی جدیدی با عنوان Procedural Handles که امکان Rescale کردن مدلها رو بصورت مستقیم در داخل ویوپرت نرم افزار میسر میکنه.
 
03-cityengine
 
شاید در یک نگاه کلی این ویژگی های خیلی کم، معمولی و عجیب به نظر برسه اما با کمی دقت بیشتر بخوبی میتونیم سیاست های کمپانی Esri درباره نرم افزار CityEngine رو متوجه بشیم. در هر release notes این نرم افزار با توجه به بخش های Enhancements و همینطور Fixes بخوبی میشه این موضوع رو درک کرد که کمپانی Esri در هر نسخه با عدم افزودن ویژگی های جدید غیر ضروری بر روی نرم افزار CityEngine، توسعه بخش های اصلی و البته برطرف کردن باگ های موجود قصد داره تا کاری کنه که این نرم افزار بتونه بخوبی ماموریت اصلی خودش یعنی ایجاد شهر های سه بعدی (3D City Generation) رو به سرانجام برسونه. نمیدونم نظر شما چیه ولی به نظر من این سیاست برای نرم افزاری مثل CityEngine کاملا منطقی و درسته.
 
در انتهای این مطلب خبری ازتون دعوت میکنم که ویدئوی زیر رو تماشا کنید. البته این ویدئو ارتباط مستقیمی با ویژگی های جدید CityEngine 2015 نداره ولی تماشای اون خالی از لطف هم نیست.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 15 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 17 مگابایت

 
و دوستان امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید. بازهم این قول رو بهتون میدم که در روزهای آینده با مطالب ویژه ای در خدمت شما خواهیم بود. همچنان پیشنهاد میکنم که با ما همراه باشید.
 
درضمن بی صبرانه منتظر نظرات و دیدگاههای شما در رابطه با این نرم افزار هستم. حتما نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 54 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید