میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
creating-demo-reel
جمعه 12 شهریور 1395
در
مقالات

چگونه برای خود یک Demo Reel بسازیم ؟

جمعه 12 شهریور 1395
درود به همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی وبسایت
 
امروز یه مقاله ای رو میخوام تقدیم حضورتون کنم که میشه گفت از خیلی وقت پیش درحال جمع آوری اطلاعات و آماده سازی محتوای اون بودم. مطلبی که توی این مقطع برای خیلی از هنرمندان عرصه CG خصوص بخش انیمیشن سازی و VFX از اهمیت ویژه و فوق العاده مهمی برخورداره و اونم چیزی نیست جز ساخت یک Demo Reel که در دنیای حرفه ای CG هنوز بعنوان یکی از آیتم های اصلی یک آرتیست به حساب میاد.
 
پیش از اینکه مطلب اصلی رو شروع کنیم لازم میدونم به چند موضوع اشاره کنم. اول اینکه وقتی صحبت از چگونگی ساخت یک دموریل میشه ممکنه این دید بوجود بیاد که ما قراره درخصوص مبحث فنی ساخت اون صحبت کنیم. خیر ... درواقع محور اصلی صحبت های ما درخصوص ساخت Demo Reel در این مطلب به محتوای اون خلاصه میشه و قرار هست نکات مهمی که برای محتوای یک دموریل مورد نیاز هست تا بهشون توجه بشه رو مورد بحث و بررسی قرار بدیم.
 
01
 
نکته بعدی اینکه این مقاله گردآوری هست از مقالات تخصصی مختلفی از کمپانی های همچون Pixar ، Digital Tutors و البته تجربیات خوب آلن مکی و مقالاتی از وبسایت های premiumbeat ، bloopanimation و ... که در همین ابتدا وظیفه خودم میدونستم منابع رو خدمت شما معرفی کنم. حالا اگه موافق باشید مبحث اصلی رو باهم شروع کنیم.
 

Demo Reel چیست ؟

02
 
خب اصلی ترین و ابتدایی ترین سوالی که ممکنه در همین ابتدای راه برامون پیش بیاد اینه که اساسا این دموریل چیه و به چه محتوایی میشه گفت Demo Reel و چطور میشه این واژه رو تعریف کرد ؟
 
پیدا کردن معنی فارسی برای واژه Demo Reel شاید کمی سخت باشه. گوگل برای این کلمه واژه (حلقه نسخه ی نمایشی) رو درنظر گرفته. اما اگه بخوایم دقیقتر نگاه کنیم میشه گفت Demo Reel ها و Show Reel ها درواقع یک ویترینی هستن، مجموعه ای تشکیل شده از قطعات کوچک ویدئوهایی که قرار هست معرف مهارت ها و تخصص های یک آرتیست، کمپانی و یا استودیو باشه و یا حتی میتونه در قالب یک Showreel ویژگی ها و قابلیت های یک ابزاری رو به نمایش بگذاره.
 
03
 
با تحقیقاتی که داشتم تعریف درستی از تفاوت های بین Showreel و Demo Reel وجود نداره. خیلی ها معتقدن که هردو یکی هستن و تفاوتی در محتوا وجود نداره اما چیزی که ما میتونیم در ظاهر ماجرا ببینیم و بر اساس اون قضاوت کنیم اینه که عموما به ویدئوی حلقه کارهای شخصی یک آرتیست Demo Reel میگن ... از طرف دیگه سازندگان نرم افزارها و یا استودیوها وقتی حلقه ای از مجموعه آثار خودشون رو منتشر میکنن اون ویدئو بیشتر با عنوان Showreel عرضه میشه. البته بازهم تاکید میکنم که تعریف های متفاوتی از این 2 واژه هست و بر اساس تحقیقاتی که داشتم به نتیجه کامل و قطعی نرسیدم.
 
اما استفاده اصلی یک Demo Reel چیه ؟ خب طبعا سوال مهمی که بعد از آشنایی کلی با دموریل بوجود میاد اینه که این حلقه نمایشی دقیقا چه کاربردهایی رو میتونه برای یه آرتیست داشته باشه ؟ بصورت خلاصه و در یک جمله کوتاه میتونم بگم که امروزه آیتمی بنام Demo Reel بعنوان یکی از آیتم های اصلی رزومه یک آرتیست بحساب میاد. این حلقه نمایشی بیانگر کامل تخصص ها و مهارت های شما خواهد بود و تقریبا میتونم بگم کمپانی و یا استودیویی رو نمیشانسم که بدون Demo Reel بتونه یک آرتیست رو استخدام کنه !
 
04
 
شاید در بسیاری از حرفه ها صرفا داشتن یک رزومه خوب و نام برجسته کفایت کنه ... اما در حوزه کاری انیمیشن سازی و ویژوال افکت بدون تردید Demo Reel حرف اول و آخر رو میزنه و همین ویدئوی چند دقیقه ای میتونه آینده شغلی و حرفه ای یک آرتیست رو مشخص کنه. پس Demo Reel رو دست کم نگیرید و تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
 

مدت زمان استاندارد یک Demo Reel چقدر است ؟

05
 
مهمترین مساله در یک Demo Reel که بدون استثنا در تمامی مطالب بعنوان اولین موضوع بهش اشاره شده مربوط میشه به مدت زمان اون که مدت زمان یک ویدئوی دموریل استاندارد چقدره ... یک ویدئوی Demo Reel استاندارد میتونه مدت زمانی حدود 2 دقیقه رو داشته باشه.
 
06
 
خب میدونید برای حداقل نمیشه زمان مشخصی رو اعلام کرد. یعنی دموریل شما میتونه حداقل مثلا مدت زمانی حدود 20 تا 30 ثانیه رو هم داشته باشه اما موضوع حداکثر خیلی خیلی مهمه و حتما دقت داشته باشید زمانی که در بالا اعلام شد حدود 2 دقیقه یه زمان استاندارد برای یک دموریل بحساب میاد. اما پیکسار عنوان میکنه که یک Demo Reel میتونه به حداکثر تا 4 دقیقه هم برسه. دوستان تاکید میکنم که این 4 دقیقه دیگه حداکثر زمان برای دموریل بحساب میاد و درصورتی که نمونه آثار شما خیلی زیاده، خیلی خیلی دقت کنید که دموریل شما دیگه از 4 دقیقه بیشتر نشه (حتی 1 ثانیه) چراکه طولانی شدن جدای از خارج کردن ویدئوی شما از حالت استاندارد، باعث میشه دموریل شما کسل کننده بشه و جذابیت های خودش رو از دست میده.
 
پس این بخش رو جمع بندی میکنم که مدت زمان استاندارد و ایده آل برای یک ویدئوی Demo Reel حدود 2 دقیقه است.
 

فقط و فقط شامل کارهای برجسته

07
 
درخصوص محتوا لازم میدونم به نکته خیلی مهمی اشاره کنم. دوستان دقت کنید که Demo Reel شما صرفا شامل کارهای برجسته باشه. بشدت تاکید میکنم که از قراردادن نمونه آثار معمولی در Demo Reel خودتون جدا خودداری کنید. حتی آثار متوسط رو هم در این حلقه مهم قرار ندید و این رو همیشه در یاد داشته باشید دموریل معرف نهایت تخصص ها و مهارت های شماست و اجاره ندید که آثار متوسط و یا پایین (که بعضا اونها رو بصورت تمرینی ساختید) ارزش کار و تخصص شما رو زیر سوال ببره و شما رو بعنوان یک آرتیست متوسط معرفی کنه.
 
یک جمله معروفی رو در خصوص همین موضوع داریم که میگه یک Demo Reel کوتاه شاید حدود 20 تا 30 ثانیه ای اما با محتوای حرفه ای و برجسته خیلی خیلی خیلی ارزشش بیشتر از یک Demo Reel بلند 4 دقیقه ای با مجموعه ای از کارهای متوسطه ... !
 
08
 
دوستان حتما دقت کنید که Demo Reel جایی برای آزمون و خطا نیست ! این محتوای ویدئویی که بعنوان دموریل با نام خودتون میسازید و منتشر میکنید برای همیشه در فضای مجازی باقی خواهد موند و بعنوان کارنامه ای برای شما و تخصص شما بحساب میاد. پس توی محتوایی که برای این حلقه نمایشی انتخاب میکنید خیلی خیلی وسواس به خرج بدید و دقت کنید.
 

کارهای فوق برجسته در ابتدا ...

09
 
خب در بالا گفتیم که حتما دقت کنید این آلبوم و یا همون حلقه نمایشی باید شامل کارهای برجسته شما باشه. اما بدون شک در بین همین کارهای برجسته هم میشه بعضی ها رو در رده های بالاتر و بعضی ها رو در رده های پایینتری قرار داد. یعنی شما میتونید آثار برجسته خودتون رو بر اساس رتبه هایی دسته بندی کنید.
 
حالا دقت کنید در ویدئویی که بعنوان Demo Reel برای خودتون میسازید حتما بهترین آثار و یا همون کارهای فوق برجسته خودتون رو در ابتدای ویدئوی دموریل قرار بدید. شاید خنده دار باشه، یه ضرب المثل قدیمی داریم که میگه بهترین ها رو برای آخر نگه دار :) اما این حرف توی Demo Reel صدق نمیکنه و کاملا برعکسه ... شما باید بهترین ها رو در همون ابتدای ویدئو خرج کنید تا مخاطب از همون ثانیه های اول جذب کار شما بشه.
 
پیکسار در این خصوص حرف جالبی رو میزنه. این استودیو میگه اغلب Technical Director های ما وقتی میخوان ویدئوهای Demo Reel رو تماشا کنن، فقط حدود 1 دقیقه اول ویدئو رو تماشا میکنن و اگه محتوای قابل توجهی در کار نباشه ازش عبور میکنن. خب فکر میکنم با این حساب اهمیت این مساله همینجا روشن میشه و چقدر حیفه که شما بهترین کارهای خودتون رو اشتباها در انتهای ویدئو قرار بدید ... جایی که شاید بسیاری از TD ها اساسا دیگه بهش توجهی نمیکنن.
 
10
 
البته به این نکته هم اشاره داشته باشم که بعضی ها معتقدند که آخرین قطعه Demo Reel هم باید تاثیرگذار باشه. گفته میشه آخرین قطعه دموریل درست قبل از نمایش تیتراژ میتونه یک تصویرسازی همیشگی رو از سطح کاری شما در ذهن مخاطب حک کنه و بهتره که آخرین قطعه این پازل هم یه کار خیلی برجسته باشه.
 
دوستان این بخش رو هم جمع بندی میکنم ... حتما حتما دقت کنید که بهترین، برجسته ترین و تاثیرگذارترین نمونه کارها و آثار خودتون رو حتما حتما در ابتدای ویدئوی Demo Reel قرار بدید و از دفن اونها در انتهای ویدئو جدا خودداری کنید !
 

فقط کارهای خودتون !!!

11
 
خب این بخش کمی حساس و مهمه. درخصوص عنوانی که برای این بخش انتخاب شده ... یعنی قرارگرفتن کارهایی که متعلق به شما نیست و بعضا ممکنه در ویدئوی Demo Reel شما دیده بشن ... باید بگم که این موضوع میتونه به 2 قسمت تعریف بشه. سهوی و عمدی
 
خب اگه قرار گیری آثار شخص / شرکت / استودیو دیگری در دموریل شما عمدی باشه که دیگه جای بحث نداره و نیازی نیست تا دربارش صحبت کنیم ... برای اینکار ناپسند واژه ای وجود داره که لازم نمیدونم در این مطلب اون رو بیان کنم !
 
اما گاهی ممکنه این موضوع سهوی پیش بیاد و درنهایت باعث سوتفاهم بشه. چطور ؟ بعنوان مثال ممکنه شما در ویدئوی Demo Reel خودتون صحنه ای از یک انیمیشن رو قرار بدید ... شما در اون صحنه همکاری خیلی جزئی و مختصری رو داشتید اما قرار گیری همین سکانس این باور و دید رو در ذهن بیننده بوجود میاره که خالق این اثر شما هستید. درصورتی که اینطور نیست.
 
خیلی دقت کنید ... برای کاری در جایی استخدام نشید که شما اون کار رو انجام ندادید و در اون زمینه سررشته ای ندارید !
(حتما متوجه منظور من میشید)
 
برای جلوگیری از اینگونه سوتفاهم ها خیلی بهتره که اولویت آثار موجود در Demo Reel خودتون رو بر اساس مالکیت بر اونها قرار بدید. چقدر خوبه که یک ویدئوی Demo Reel برگرفته از کارهایی باشه که تمامی اونها بصورت صد در صد ساخته شده توسط خود شما هستن. ولی به هرحال ممکنه شما در آثار بزرگ که عموما بصورت گروهی ساخته میشن همکاری داشته باشید و بصورت کلی منعی برای قرار دادن سکانس هایی از اینگونه آثار وجود نداره. اما تا اونجایی که امکان داره سعی کنید از بروز هرگونه سوتفاهم جلوگیری کنید.
 

سبک Demo Reel تعیین کننده شغل آینده شماست

12
 
این موضوع خیلی بدیهی و واضحه. شاید امروز در دنیای حرفه ای CG دیگه نیازی به گفتن نداشته باشه که وقتی آرتیستی یک رسته رو برای خودش انتخاب میکنه، طبعا تمامی فعالیت ها و نمونه کارهایی که از خودش به جای میگذاره در راستای همون راهی هست که داره پیش میره. بعنوان مثال Demo Reel یک انیماتور برگرفته از مجموعه ای خواهد بود از انواع انیمیشن ها و ... که معرف تخصص اون فرد به حساب میاد.
 
اما در کشور خودمون از اونجایی که اکثر فعالان سبک و رسته فعالیتشون بصورت Generalist هست و این باعث میشه در هر بخشی تخصصی رو (کم یا زیاد) داشته باشن. اگه شما Demo Reel خودتون رو بر اساس یک رسته مشخص پیش نبرید و محتوای اون شامل مجموعه ای از انواع نمونه کارها در رسته های مختلف باشه، شما با اینکار درواقع مخاطلب خودتون رو برای انتخاب گیج میکنید.
 
پس اگه شما یک generalist هستید، حتما به یکی از رسته های این عرصه بیشتر تمایل دارید و دقت کنید که سبک و شکل Demo Reel شما مشخص کننده علاقه شماست تا بتونید شغل و پیشنهاد کاری مناسب در رسته ای که بهش تمایل دارید بدست بیارید. بعنوان مثال اگه شما به انیمیشن سازی علاقمند هستید سعی کنید در ویدئوی Demo Reel خودتون آثار برجسته خودتون در این رسته رو بیشتر قرار بدید تا سبک ویدئوی شما بیشتر شکل و شمایل دموریل یک انیماتور رو پیدا کنه. در این صورت شک نکنید که شغل و فعالیت کاری آینده شما در همون رسته خواهد بود.
 

تیتراژ در Demo Reel ... باید ها و نباید ها

13
 
میدونید موضوع تیتراژ در بسیار از ویدئوهای دموریل داخلی تبدیل شده به یک مشکل بزرگ ... البته من نمیخوام وجودش رو بصورت کامل منع کنم، اتفاقا وجود یک تیتراژ در ویدئوی Demo Reel یکی از آیتم های اصلی بحساب میاد، اما قوانین خاص خودش رو داره و به هیچ عنوان نباید باعث بشه کل ویدئوی شما سبک آماتوری بگیره و وجه کار رو خراب کنه.
 
ببینید تیتراژ یا Intro یا هرچیزی که اسمش رو بگذاریم میتونه در ابتدا و انتهای ویدئوی Demo Reel قرار بگیره و بصورت مشخص میتونه 2 محتوای اصلی رو به نمایش بگذاره. این دو محتوا شامل نام شما و اطلاعات تماس ... میتونم اینطور بگم که به نظر شخصی خودم خیلی بهتره در تیتراژ ابتدایی ویدئو که مدتش هم نباید بیشتر از 3 یا 4 ثانیه باشه، نام شما نمایش داده بشه که معرف خالق آثاریست که مخاطب قراره در ادامه ببینه و در انتهای ویدئو هم حتما باید اطلاعات تماس شما شامل ایمیل، وبسایت / وبلاگ و پروفایل شما در یکی از شبکه های اجتماعی درج بشه.
 
14
 
دوستان حتما دقت داشته باشید که یک ویدئوی Demo Reel بدون اطلاعات تماس سازنده کاملا بی مصرف بحساب میاد و هیچگونه توجهی از طرف شرکت ها و استودیوها به اینگونه ویدئوها نمیشه.
 
یعنی به زبان ساده تر، همونقدری که یک تیتراژ غیر استاندارد میتونه به یک ویدئوی Demo Reel صدمه بزنه، نبودش هم باعث میشه اون دموریل بکلی از اعتبار ساقط بشه.
 

جایگاه موزیک در Demo Reel

15
 
از نظر استودیوی پیکسار موزیک در Demo Reel یک مساله کاملا بی ربطه اصلا اهمیتی رو نداره. پیکسار میگه تمامی ویدئوهای Demo Reel ارسالی رو بی صدا تماشا میکنن و اساسا هیچ توجهی به صدا و موزیک ویدئو ندارن. خب پس در همین ابتدای راه بخوبی میتونم حس کنیم که این عنصر در Demo Reel جایگاه چندان ویژه و برجسته ای رو نداره ... اما به هرحال باید روی ویدئوی دموریل موزیکی هم گذاشته بشه ... پس میشه کمی هم بهش پرداخت.
 
اول به یکسری نباید ها درخصوص موزیک در Demo Reel اشاره میکنم که خیلی مهم هستن.
 
موزیک حتما بی کلام ! پیش از هرچیز دقت داشته باشید که موزیک انتخابی شما باید بی کلام باشه. بعضا دیده شده بعضی از دوستان توی Demo Reel های خودشون از موزیک با کلام استفاده میکنن که اصلا مناسب نیست ! به هیچ عنوان از موزیک با کلام (به هر زبانی) در ویدئوی Demo Reel خودتون استفاده نکنید، چون این موضوع کمترین صدمه ای که به کار شما میزنه اینه که حواس مخاطب رو از محتوای اصلی که آثار شما باشن، پرت میکنه.
 
از موزیک های تند و آزار دهنده استفاده نکنید ! دیگه نیازی به گفتن نداره که موزیک های خاص با ژانرهایی که شما خودتون بیشتر باهاشون آشنایی دارید، (که خیلی تند و زننده هستن) بدون شک باعث رنجش و آزار بیننده میشه و تمام کار شما رو تحت تاثیر همین موضوع قرار میده.
 
16
 
ولوم موزیک رو پایین نگه دارید ! دوستان مساله انتخاب موزیک یک موضوع بشدت سلیقه ای هست. ممکنه شما از یک موزیک خوشتون بیاد ولی صدها نفر دیگه ازش متنفر باشن ... از اونجایی که اساسا موضوع موزیک در Demo Reel اصلا موضوعیت نداره و حاشیه ای هست، پس سعی کنید تا اونجایی که میشه اونو پایین و کمرنگ نگه دارید تا یک آیتم نه چندان مهم باعث تخریب اصل محتوا نشه.
 
کپی رایت موزیک ها رو جدی بگیرید ! حتما برای قانونی بودن آثارتون و جلوگیری از حذف در شبکه های ویدئویی (در ادامه دربارشون صحبت میشه) موضوع کپی رایت موزیک ها رو خیلی خیلی جدی بگیرید و حتما از موزیک های Free استفاده کنید. اگر شما در ویدئوی Demo Reel خودتون از موزیکی استفاده کنید که تجاری هست و اجاره نشر اون رو ندارید، شک نکنید که ویدئوی شما به سرعت از شبکه های ویدئویی معتبر (مثل یوتیوب، Vimeo و ...) حذف خواهد شد و از طرف دیگه برخی از کمپانی ها و استودیوهای بزرگ حساسیت های زیادی نسبت به این موضوعات دارن که حتما لازم شما هم توجه داشته باشید.
 

کیفیت ویدئوی Demo Reel

17
 
امروزه موضوع کیفیت ویدئو در دنیای CG از جایگاه و اهمیت خیلی خاصی برخورداره. ما توی وبسایت بارها و بارها سر موضوع کیفیت و حجم ویدئوها با دوستان صحبت کردیم. وقتی صحبت و بحث کیفیت ویدئو در عرصه فعالیت ما میشه بدون کوچکترین تردیدی موضوع کیفیت با اختلاف بسیار زیاد اهمیت بسیار بالاتری رو نسبت به موضوع حجم پیدا میکنه.
 
درخصوص ویدئوهای Demo Reel هم این موضوع مستثنی نیست. به زبان ساده شما باید ویدئوی Demo Reel خودتون رو با کیفیت هرچه بهتر ارائه کنید. اما این مساله بصورت مستقیم به کیفیت و خروجی نمونه کارها و درواقع به فوتیج های شما بستگی داره. بصورت عمومی من کیفیت مناسب برای ویدئوی Demo Reel رو 1080p میدونم اما اگر شما خروجی کارهای خودتون رو با کیفیت 720p رندر کردید چاره ای ندارید جز اینکه ویدئوی دموریل خودتون رو نیز بر پایه 720p ببندید.
 
پس بصورت کلی میتونم بگم که کیفیت خروجی ایده آل برای یک ویدئوی دموریل 1080p هست. و درصورتی که بخاطر فوتیج های خودتون محدودیت دارید میتونید حداقل کیفیت ویدئوی Demo Reel خودتون رو 720p درنظر بگیرید.
 

Demo Reel خود را بصورت گسترده منتشر کنید و به اشتراک بگذارید

18
 
و بعنوان آخرین بخش میرسیم به موضوع انتشار و اشتراک گذاری Demo Reel که شاید بشه گفت به اندازه ساخت و پیروی از قوانین ساختش مهمه. یکی از مهمترین نکاتی که درخصوص دموریل همیشه بهش اشاره میشه اینه که شما باید اونو بصورت گسترده منتشرش کنید. توی اکثر شبکه های ویدئویی که بصورت مشخص میتونم به YouTube و Vimeo اشاره کنم. دو شبکه ای که اکثر اشتراک گذاری های ویدئویی در حوزه CG در اونها شکل میگیره. اما پس از اون نوبت به شبکه های اجتماعی میرسه. دوستان به هیچ عنوان Social ها رو دست کم نگیرید و سعی کنید تا اونجایی که میتونید ویدئوی Demo Reel خودتون رو در این شبکه ها به اشتراک بگذارید. مرحله بعدی نوبت به انجمن های فعال میرسه که حتما برای دریافت بازخورد از کارهای خودتون اشتراک گذاری دموریل رو در انجمن های فعال این عرصه مدنظر داشته باشید.
 
19
 
این خیلی مهمه که دسترسی به ویدئوی Demo Reel شما به سادگی امکانپذیر باشه و ویدئوی شما همیشه و همه جا به سادگی در دسترس باشه. ویدئوی خودتون رو در فضای بزرگ اینترنت مخفی نکنید ! ممکنه شما یک وبسایت و یا وبلاگ شخصی داشته باشید، دقت داشته باشید که انتشار ویدئوی Demo Reel خودتون رو صرفا به اون وبسایت خلاصه نکنید. فضای وب بسیار گسترده است و محتواهای ویدئویی بسادگی در اون گم میشن.
 
درصورتی که شما بصورت کامل ویدئوی دموریل خودتون رو در فضای وب با نام خودتون منتشر کرده باشید دیگه امکان کپی برداری و سواستفاده از محتوای ویدئوی شما هم به صفر میرسه. پس از اون میتونید از ویدئوی Demo Reel خودتون برای استخدام در یک شرکت / استودیو نیز استفاده کنید.
 
20
 
همیشه در دسترس باشید ! پس از ساخت و انتشار ویدئوی Demo Reel توجه داشته باشید که میبایست همیشه در دسترس باشید. اطلاعات تماسی که در ویدئوی خودتون قرار دادید راه ارتباطی بسیاری از شرکت ها و کمپانی هایی خواهد بود که به دنبال آرتیست هستن. حتی یک روز تاخیر میتونه یک فرصت شغلی رویایی رو از شما بگیره ... همیشه در دسترس باشید ...
 

 
مطلب رو بیشتر از این طولانی نمیکنم ... سعی کردم تا اونجایی که در توانم بود درخصوص این موضوع مهم نکاتی رو مطرح کنم. امیدوارم که براتون مفید بوده باشه ... میدونید دوستان این مساله Demo Reel در دنیای CG اینقدر از جایگاه مهم و حساسی برخوردار هست که حالا حالا ها میشه دربارش نوشت ... میشه نمونه دموریل های مختلفی رو برای بحث و بررسی باهم مرور کنیم ... اما فعلا توی این مطلب کافیه ... اگه فرصت بشه در آینده بازهم به این مبحث میپردازیم.
 
آرزوی قلبی ما موفقیت شماست ... امیدوارم روزی برسه که بتونیم شاهد موفقیت های ارزشمند تک تک شما آرتیست ها و هنرمندان ایرانی باشیم ...
 
اگه نظری و صحبتی درخصوص این مطلب داشتید خوشحالم میشم تا اونو در بخش نظرات برام بنویسید ... حضور شما همیشه برای ما ارزشمند بوده.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 72 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید