میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
element-3d-v2-revealed
چهارشنبه 16 مهر 1393
در
اخبار دنیای CG

انتشار Element 3D 2.0 و تحول دوباره افترافکتز !

چهارشنبه 16 مهر 1393
Videocopilot شوکی دوباره به دنیای افترافکتز وارد کرد. کمپانی Videocopilot و در راس آن Andrew Kramer بار دیگر لرزه ای بر اندام توسعه دهندگان و کاربران افترافکتز انداخت و نشان داد که می تواند هر گونه محدودیتی که روی آن دست بگذارد را از پیش روی بردارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی امکانات و قابلیت های جدید Element 3D 2.0 بپردازیم.
 
ورژن 1 تا 1.6 E3D یکی از آرزوهای همیشگی کاربران افترافکتز بود و سیستمی فوق العاده برای وارد کردن و نمایش و استفاده از فایل های سه بعدی داخل افترافکتز است و خواهد بود. با وجود تمام خاصیت های فوق العاده E3D این پلاگین بعضی از قابلیت ها را نیز کم داشت و گاهی کاربران را برای داشتن امکانات نزدیک تر به نرم افزار های سه بعدی به فکر وا میداشت. همین درخواست ها و احساس نیاز ها Andrew Kramer را بر آن داشت تا تحولی عظیم در element 3D 2.0 اضافه کند و آن را به ابزاری فوق العاده تر و بسیار قدرتمند تر تبدیل سازد. در ادامه به بررسی بیشتر قابلیت های جدید Element 3D می پردازیم.
 

1. سرعت

مروری بر ویژگی های جدید Element 3D نسخه 2.0
 
E3D ورژن 2 با شعار سرعت فوق العاده بالا تولید شده و الحق که سرعتی در خور توجه را چه در پروسه ی رندرینگ چه در زمان پیش نمایش برای کاربر فراهم می نماید.  به گفته ی خود Andrew Kramer موتور رندر گیری و محاسبات پلاگین به طور کامل بازنویسی و اصلاح شده و سرعت خارق العاده ای را به کاربر ارائه می دهد. یکی از مثال های Andrew Kramer برای روشن شدن این موضوع باز کردن یک فایل در ورژن قبلی ( ورژن 1.6 ) و ورژن 2 است که در کمال نا باوری زمان رندر را به نصف کاهش میدهد و این نشان دهنده ی تغییرات عظیمی در موتور رندر گیری E3D است.
 
Andrew Kramer در ادامه می افزاید E3D همچنان با قدرت از کارت گرافیک های Nvidia و ATI پشتیبانی می کند و کاربران را به ارتقا کارت گرافیک های خود برای قدرت و سرعت هر چه بیشتر دعوت کرد.
 

2. محیط کاربری

مروری بر ویژگی های جدید Element 3D نسخه 2.0
 
تغییرات بسیاری در محیط کاربری E3D 2.0 ایجاد شده است و بسیاری از دسترسی ها به ابزارهای مورد نیاز و پر استفاده را آسان تر کرده است. این تغییرات گسترده نشان دهنده ی توجه خاص این کمپانی به نیاز کاربران و همراهی شدید آن با نیاز ها و قدم برداشتن در راه رفع آنهاست.
 

3. متریال ها

مروری بر ویژگی های جدید Element 3D نسخه 2.0
 
امکان فوق العاده دیگر در E3D بخش Physical Material است که شما دقیقا بر طبق متد نرم افزارهای سه بعدی می توانید متریال های خود را بدون کوچکترین خطایی بسازید .
"Physical Material به شما اجازه ساخت متریال های غیر طبیعی را نمیدهد" این جمله از Andrew Kramer در باره ی physical material، خود نشان دهنده ی کارایی خاص و قابل توجه این بخش است و اشاره به این دارد که این بخش، قدرت بسیار بالایی در ساخت متریال های طبیعی به شما می دهد. اما بخش Standard material نیز هنوز به قدرت خود باقیست و شما می توانید با استفاده از پارامترهای گذشته ساخت متریال به کار خود ادامه دهید. اضافه شدن قابلیت هایی مثل Glossiness و Subsurface Scattering از امکانات قابل توجه در بخش متریال Element 3D 2 است.
 

4. انعکاس ها و سایه های واقعی

مروری بر ویژگی های جدید Element 3D نسخه 2.0
 
یکی از امکانات مورد توجه در رندر گرفتن از آبجکتهای سه بعدی خاصیت سایه و انعکاس در رندر می باشد که از پارامترهایی است که بیشترین جلب توجه و زیبایی در محصول را می نماید. اضافه شدن Raytraced shadow و Mirror Surface در E3D خاصیت ایجاد سایه های واقعی بر طبق منبع نور با کنترل بسیار فوق العاده و خاصیت ایجاد رفلکشن با استفاده از Mirror Surface از فوق العاده ترین امکانات اضافه شده در E3D 2 می باشد، که توصیه میکنم در ویدیوی زیر توضیحات بیشتری از آن را مشاهده فرمایید.
 

5. امکانات دیگر

مروری بر ویژگی های جدید Element 3D نسخه 2.0
 
برداشتن محدودیت تعداد Group ها و تعداد آبجکت های مورد کنترل با استفاده از متد رندر Unified، امکان ریگینگ و کنترل بیشتر آبجکت ها با AUX Animation ، امکان وارد کرد فایل های mtl به همراه فایل های obj از جمله امکانات دیگری هستند که به همراه Element 3D 2.0 عرضه شده اند و برای شگفت زده شدن بیشتر، شما را به دیدن ویدیوی منتشر شده از E3D با بیان زیبای Andrew Kramer دعوت می نمایم.
 
مشخصات
مدت زمان : 25 دقیقه و 3 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 74 مگابایت
 
نظر شما در رابطه با قابلیت های جدید و آینده این پلاگین چیست ؟
 
نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 48 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید