میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
extension-for-autodesk-3ds-max-2014-new-features
دوشنبه 28 مرداد 1392
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از بسته Extension برای نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014

دوشنبه 28 مرداد 1392
سلام
 
کمپانی Autodesk هفته گذشته از بسته Extension این دوره محصولات خودش یعنی Autodesk 2014 رونمایی کرد و در این مطلب میخوایم نگاهی بندازیم به ویژگی های جدیدی که پس از نصب بسته Extension روی 3ds Max 2014 اضافه میشه .
این پکیج با افزودن 3 ویژگی برای نرم افزار تری دی مکس 2014 منتشر شده . اولی Point Cloud نام داره؛ ابزاری برای مدلسازی نماهای وسیع توسط رفرنس های واقعی . دومی هم Python Scripting نام داره؛ پشتیبانی از زبان پایتون در اسکریپت نویسی تری دی مکس؛ این قابلیت چیزی بود که کاربران 3ds Max خیلی وقته که منتظرش بودن و حالا با افزوده شدن Python میشه گفت انقلابی در این نرم افزار بوجود اومد . سومی هم Stereo Camera نام گرفته؛ ابزاری برای خلق تصاویر Stereoscopic که البته قبلا این ابزار در بخش Autodesk Exchange ارائه میشد و از این پس کاربران میتونن این ابزار رو بصورت رایگان در تری دی مکس خودشون داشته باشن .
 

 
Point Cloud
 
نگاهی به قابلیت های جدید Extension برای نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014
 
اولین ویژگی یعنی Point Cloud ابزاری است که میشه اون رو در دسته مدلسازی قرار داد . شما بوسیله این ابزار میتونید محیط های وسیع رو با رفرنس هایی از دنیای واقعی مدلسازی کنید . همچنین این ابزار از فرمت های rcs و rcp نیز پشتیبانی میکنه . این دو فرمت مربوط میشن به دو نرم افزار جدید اتودسک به نامهای ReCap Studio و ReCap Photo که شاید اگه در آینده فرصتی بود درباره این دو نرم افزار هم صحبت خواهیم کرد .
اما اگه دوست دارید بیشتر درباره ابزار Point Cloud بدونید پیشنهاد میکنم ویدئو زیر رو حتما ببینید :
 

 
Python Scripting
 
نگاهی به قابلیت های جدید Extension برای نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014
 
پشتیبانی از زبان پایتون به نظر من مهمترین ویژگی این بسته Extension ـه . البته قبل از سیگراف 2013 صحبتهایی (غیر موثق) مبنی بر پشتیبانی از زبان Python در 3ds Max 2015 میشد ولی ارائه اون در بسته Extension 2014 واقعا یک سورپرایز بود . از این پس کاربران میتونن در MAXScript از زبان Python نیز استفاده کنن و قطعا این ویژگی تحول بزرگی رو برای Developer های این نرم افزار بوجود میاره .
 

 
Stereo Camera
 
نگاهی به قابلیت های جدید Extension برای نرم افزار Autodesk 3ds Max 2014
 
سومین ویژگی هم Stereo Camera است که به کمک این ابزار میتونید به سادگی تصاویر Stereoscopic رو در محیط 3ds Max 2014 خلق کنید. همونطوری که در بالا هم بهش اشاره شد Stereo Camera قبلا در بخش Autodesk Exchange ارائه میشد که حالا کابران 3ds Max 2014 با نصب پکیج Extension میتونن از این ابزار بصورت رایگان در تری دی مکس استفاده کنن .
اگه دوست دارید درباره Stereo Camera بیشتر بدونید، پیشنهاد میکنم که ویدئو زیر رو ببینید :
 

 
به گفته اتودسک این پکیج یعنی Extension for Autodesk 3ds Max 2014 قراره بعد از 30 سپتامبر 2013 ( برابر با 8 مهرماه 1392 ) منتشر بشه . البته احتمالا میدونید که بسته های Extension که برای محصولات اتودسک ارائه میشه مثل HotFix ها و Service Pack ها برای دانلود عموم نیست و فقط دارندگان لایسنس قانونی امکان دانلود پکیج رو دارن که البته نگران نباشید چون بعد از انتشار لینکهای دانلودش توی نت منتشر میشه و میتونید به راحتی دانلود و استفاده کنید .
 
امیدوارم که در اطلاع رسانی اینگونه خبرها که به نظرم خیلی هم مهم هستن، خوب عمل کرده باشیم
 
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع (www.Mostafa3D.com) کپی نکنید !
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 57 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید