میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
houdini-14-sneak-peek
جمعه 14 آذر 1393
در
اخبار دنیای CG

هودینی 14 ، نگاهی جدید به بحث شبیه سازی

جمعه 14 آذر 1393
درود خدمت تمام دوستان عزیز مخصوصا دوستانی که با نرم افزار قدرتمند هودینی کار میکنند. بچه ها اولین ویدئوی Sneak Peek هودینی ورژن 14 منتشر شد. کم کم داریم به انتشار نسخه 14 این نرم افزار نزدیک میشیم و تمام بچه های هودینی کار خیلی هیجان دارند که بدونند شرکت سازنده این نرم افزار یعنی SideFX چه قابلیت های جدیدی رو به این نرم افزار اضافه کرده. اولین ویدئو منتشر شده که به تعدادی از قابلیت های جدید این نرم افزار میپردازه رو با هم ببینیم و بعد در مورد تک تک قابلیت ها صحبت کنیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 32 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 38 مگابایت

 
Position-Based Dynamic : موتور شبیه سازی جدیدی به هودینی اضافه شده به اسم Position-Based solver
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Sand : خب دوستان همون طور که میدونید هودینی تو ورژن 13 محیط pops رو وارد dops کرد و به بیان ساده تر هودینی 13 دنیای پارتیکل رو وارد دنیای داینامیک کرد و جالبه بدونید که با این کار سرعت شبیه سازی خیلی خیلی هم سریع تر از ورژن های قبل شد. و اما در ورژن 14 این نرم افزار شبیه سازی شن و ماسه رو به محیط داینامیکی خودش وارد کرده. شبیه سازی شن و ماسه یه بخش شبیه سازی داره و یک بخش شیدر و در هودینی ورژن 14 ما هر دو رو به راحتی خواهیم داشت و این ادامه راه هودینی ورژن 13 هست که با ترکیب دنیای داینامیک و پارتیکل حاصل شده . بچه ها حس میکنم این قابلیت برای فیلم edge of tomorrow توسعه داده شد که پشت صحنه اش تو سایت قرار گرفت.
 
Wires : هودینی ورژن 14 تو بخش شبیه سازی توسعه های خوبی رو داشته و یکی از این بخش ها بخش wire هست. حس میکنم کنترلرهای بهتری برای این بخش تهیه شده. البته توسعه های دیگری هم باید باشه که در این فیلم کوتاه زیاد مشخص نیست.
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Soft Bodies : هودینی همیشه به این بخش نگاه ویژه ای داشته و در ورژن 14 هم شاهد بهبود عملکرد و افزایش دقت و سرعت شبیه سازی ها هستیم.
 
Beads : شبیه سازی آبجکت های که حالت دانه ای یا مثل دانه های تسبیح یا هر چیزه مشابه ای که روی هم قرار گرفته اند.
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Cloth : یکی از بخش هایی که خیلی ها امیدوار بودن اصلاح بشه همین بخش شبیه سازی پارچه و لباس بود. در کلیپی که منتشر شده، دقت شبیه سازی ها بیشتر شده و امیدواریم سرعت شبیه سازی هم افزایش پیدا کرده باشه
 

 
UX : خب یکی از بخش های دوست داشتنی و قدرتمند نرم افزار هودینی محیط کاربری یا UI اون هست که در ورژن 14 به این بخش هم واقعا اهمیت دادن.
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Projects : فرایند ساخت پروژه در نرم افزار هودینی دقیق تر و بهتر شده و نظم بهتری نسبت به ورژن های قبلی داشته.
 
New Animation Editor : بخش جدیدی اضافه شده برای کنترل بهتر انیمیشن و key frame ها در هودینی ورژن 14. بچه ها قبلا ما chops رو داشتیم که محیط متفاوتی بود و یکی از قدرتهای هودینی به حساب میومد تو کنترل انیمیشن ولی این محیط جدید مخصوصا برای این بخش ساخته شده و کار ر برای کاربران رو خیلی خیلی راحت تر کرده.
 
Animation Layer : این بخش هم مثل بخش قبل توسعه داده شده برای کنترل بهتر انیمیشن و حرکت ها و امکان لایه بندی و مدریت لایه ها.
 
Custom Python Panels : بچه ها این بخش هم فکر میکنم برای بخش انیمیشن توسعه داده شده باشه. طراحی پنل های بر پایه زبان پایتون.
 
سه بخش خیلی عالی به هودینی اضافه شده که قدرت هودینی رو تو بخش انیمیشن از قبل بیشتر و بیشتر میکنه. آفرین به sidefx
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Selection Workflow : خب تو بخش مدلینگ هم امکانات ای اضافه شده که برای مثال می تونیم به امکان رنگ بندی انتخاب ها در مدلینگ اشاره کرد. تو ورژن های قبلی این کار انجام میشد و لی تو ورژن 14 خیلی بهتر و زیباتر این کار انجام میشه. البته باید دید دیگه چه قسمت های در زمینه مدلینگ و کنترل ابزارها به هودینی اضافه شده.
 
Group Selection : همونطور که از اسمش پیداست امکان دسترسی به گروه های مختلف یه آبجکت که خیلی خیلی میتونه کمک کنه به سریع تر و راحت تر انجام شدن خیلی از کارها مثل متریال دهی و ...
 
Webkit Support : بچه ها این سیستم تو ورژن های قبلی هودینی بوده و کارش اینه که به صورت انلاین یکسری ابزارها رو برای کاربران فراهم میگه تو ورزن 14 ظاهرا این بخش برای موتور رندر مانترا هم راه اندازی شده.
 
Mantra User Guide : مانترا موتور رندر نرم افزار هودینی هست که برای اون تو این ورژن دفترچه راهنما گذاشتند و این فوق العاده است. Help هودینی برای یادگیری خیلی خیلی کاربرد داره و این محیط برای موتور رندر این نرم افزار هم پیاده سازی شده.
 
Grooming Tools : دوستان اگر دقت کرده باشید یه بخش به مجموع ابزارهای هودینی اضافه شده به اسم Grooming Tools
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Artist Controllable : خب این ابزارها وظیفه نظافت یا منظم کردن hair رو داره. جالبه بدونید بر اساس تکنولوژی VBD شرکت DreamWorks هستند.
 

 
Crowd Tools : یه قابلیت نسبتا جدید برای هودینی 14 که واقعا میتونه خیلی مفید باشه. شبیه سازی جمعیت ولی با حفظ تمام خصوصیت ها.
 
انتشار ویدئوی Sneak Peek نرم افزار Houdini 14 و بررسی ویژگی های جدید این نسخه
 
Finite State Machine : محدود کردن حرکت ها و رفتارها
 
Packed Agents : قابلیت pack کردن تمام پارامترها و آبجکت ها
 
Interacts with bullet sand fluids : تعامل خوب شبیه ساز جمعیت با انجین bullet ، شبیه سازی سیالات و شن و ماسه.
 

 
تو هر ورژن نرم افزار هودینی کمپانی سازنده یکسری ابزارهای رو توسعه میده و در کنار اون سعی میکنه ابزارهای موجود رو هم بهبود ببخشه و تو هودینی ورژن 14 هم همین انتظار رو میرفت و همین طور هم شد. در کل ساختار هودینی به صورتی هست که تا چندین سال آینده نیاز های کاربران خودش رو برطرف می کنه ولی اینم بگم که هر وقت نیاز بوده شرکت SideFX تغییرات بنیادین ای تو نرم افزارش داده، تو هودینی ورژن 12 ما تغییر موتور شبیه سازی pyro رو داشتیم که از بیس دوباره طراحی شد و در هودینی 13 ما ادغام بخش پارتیکل با داینامیک رو داشتیم ولی تو ورژن 14 جهش های کوچیک و متوسطی رو داشتیم مخصوصا تو بخش شبیه سازی های داینامیکی و جمعیت. تازه این تمام امکانات اضافه شده به این نرم افزار نیست و به طور حتم کارکردن با هودینی 14 خیلی لذت بخشتر و سریعتر خواهد بود همین طور با امکانات بیشتر.
 
بچه ها تاریخ انتشار برای ژانویه 2015 هست. یعنی چیزی نزدیک به یک ماه دیگه یا زود تر
 
هر سوالی در مورد این نرم افزار داشتید هم اینجا و هم در تالار گفتگو میتونید مطرح کنید ...
 
تا مقاله و مطلب بعدی بدرود
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 52 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید