میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
houdini-15-sneak-peek
سه‌شنبه 20 مرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

اولین نگاه به Houdini 15

سه‌شنبه 20 مرداد 1394
خب دوستان حتما میدونید که رویداد بزرگ SIGGRAPH 2015 درحال برگزاری است و امروز که سومین روز از شروع برگزاری این رویداد رو داریم پشت سر میگذاریم، باید منتظر بازگشایی بخش نمایشگاه و خبرهای تازه در این زمینه باشیم. خب البته خبرهای ریز و درشت زیادی هم در این چند روز اخیر منتشر شده. یکی از اونها انتشار اولین ویدئوی Sneak Peek از طرف SideFX برای نرم افزار Houdini 15 بود که در این مطلب قصد داریم نگاهی به این ویدئو داشته باشیم. طبعا بزودی شاهد انتشار نسخه 15 نرم افزار هودینی هم خواهیم بود.
 
ویژگی های جدید و توسعه ها مهم این نسخه از نرم افزار هودینی بر اساس اون چیزی که در این ویدئو دیده میشه شامل 4 بخش Animate، Render، Model و VFX هست. در بخش مدلسازی ابزارهای جدید برای تسریع و ساده تر کردن فرایند مدلسازی در این ورژن جدید هودینی دیده میشه. از طرف دیگه میشه به ابزار جدید ریتوپولوژی اشاره داشت که این نرم افزار هم از این پس میتونه از یک ابزار ویژه در این زمینه برخوردار بشه.
 
اما در بخش رندرینگ از متریال های جدید گرفته تا ابزار Shader FX 2 و همینطور پشتیبانی از RenderMan 20 بعنوان مهمترین توسعه های این نسخه بحساب میاد. در بخش انیمیت هم ابزارهای جدید برای فرآیندهای ریگ، اسکین و انیمیشن دیده میشه. در نهایت بخش VFX که بعنوان یکی از اصلی ترین بخش های این نرم افزار بحساب میاد، تونسته توسعه های مختلفی رو توی این نسخه در خودش ببینه. این توسعه ها شامل Crowd Ragdolls در شبیه سازی ها و شرایط مختلف، Distributed Simulation و همینطور Melt Object جهت شبیه سازی ذوب شدن اجسام هستند.
 
در اینجا ازتون دعوت میکنم که این ویدئوی جالب Sneak Peek از هودینی 15 رو با دقت مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان: 3 دقیقه و 11 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 54 مگابایت

 
البته احتمالا همونطوری که در انتهای ویدئو هم توجه کردید باید منتظر ویژگی ها و قابلیت های بیشتری باشیم. این انتظار خیلی طولانی نخواهد بود و در ماه October این نسخه از طرف SideFX منتشر خواهد شد.
 
حتما دیدگاه و نظرتون رو برای بنویسید و با ما به اشتراک بگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 31 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید