میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
houdini13-released
جمعه 10 آبان 1392
در
اخبار دنیای CG

هودینی 13 منتشر شد

جمعه 10 آبان 1392
دیروز (31 اکتبر) کمپانی Side Effects نسخه جدید نرم افزار محبوب خودش یعنی Houdini 13 رو منتشر کرد و در این مطلب میخوایم نگاهی اجمالی داشته باشیم به برخی قابلیت‌های جدید و کلیدی این نسخه و همینطور در ادامه ویدئوی منتشر شده از طرف Side Effects که مروریست بر ویژگی های جدید و اصلی این نسخه در اختیارتون قرار خواهد گرفت .
این نسخه دستخوش تحولات زیادی شده و تغییراتی در نسخه 13 نرم افزار هودینی صورت گرفته مثل سیستم ذره ای جدید، ادغام سیستم ذره ای با سیستم داینامیک نرم افزار، تغییرات در بخش نورپردازی و رندرینگ، پشتیبانی کامل از فرمت های جدید مثل OpenVDB ،OpenEXR 2 و OpenSubdiv، اضافه شدن بخش Solid Objects و Finite Element جهت پردازش و شبیه سازی آبجکت های نرم (Soft Body FX)، توسعه بخش شبیه سازی سیالات و...
 

 
Particles
 
انتشار نسخه 13 نرم افزار Houdini و نگاهی اجمالی به ویژگی های جدید
 
چندی پیش در مطلب (هودینی 13 در راه است) خبر انتشار بزودی هودینی 13 رو داده بودیم و در همون مطلب هم اشاره شد که قراره یکسری تغییرات اساسی در سیستم ذره این نرم افزار بوجود بیاد و حالا به گفته Side Effects بخش ذرات و یا همون پارتیکل ها دستخوش تحولات زیادی شده و از اون به عنوان New Particle Workflow نام برده میشه . اکنون سیستم ذره ای هودینی با سیستم داینامیک نرم افزار کاملا یکپارچه شده و همینطور اضافه شدن بخش VEX-based در سیستم ذره ای باعث افزایش سرعت 10 برابری در این نسخه شده که خیلی میتونه در سرعت پروسه کار شما تاثیر گذار باشه .
 

 
Bullet Solver
 
انتشار نسخه 13 نرم افزار Houdini و نگاهی اجمالی به ویژگی های جدید
 
بخش فیزیک نرم افزار یا همون Bullet solver نیز تغییرات و پیشرفت هایی رو داشته که حالا هنرمندان میتونن صحنه های وسیعی رو با سرعت بیشتر توسط این ابزار شبیه سازی کنن . همچنین پروسه شبیه سازی در Bullet solver جدید خیلی دقیق‌تر انجام خواهد شد که ویدئو منتشر شده به این قسمت هم توجه داشته و نمونه جالبی رو باهاش شبیه سازی کرده .
 

 
FLIP Fluids - Ocean FX
 
انتشار نسخه 13 نرم افزار Houdini و نگاهی اجمالی به ویژگی های جدید
 
در قسمت شبیه سازی سیالات نیز شاهد تغییرات و پیشرفتهایی در این نسخه هستیم . در دو بخش FLIP Fluid و Ocean FX ابزارهای جدیدی اضافه شده که به هنرمندان برای ساخت یک شبیه سازی حرفه ای و واقع گرایانه بسیار کمک میکنه . همچنین قسمت Fluid Surfacer نیز بسیار سریعتر از نسخه های قبلی شده که در ویدئو زیر بخوبی تفاوت سرعت نشون داده میشه .
 

 
پیشنهاد میکنم که حتما ویدئو رو تماشا کنید :
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 6 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 72 مگابایت

 
Open Standardانتشار نسخه 13 نرم افزار Houdini و نگاهی اجمالی به ویژگی های جدیدs
 
همچنین پشتیبانی از فرمت های جدید در هودینی 13 از دیگر ویژگی های منحصر به فرد اونه که این فرمت ها شامل :
فرمت OpenEXR 2 در Mantra که امکان Deep Compositing در نرم افزار نیوک رو برای کاربران خودش امکان‌پذیر میکنه
فرمت OpenSubdiv از طرف پیکسار برای Subdivision های مدل در Viewport و یکپارچگی با Mantra در نرم افزار هودینی 13
و همینطور فرمتهای Alembic و OpenVDB از دیگر فرمتهایی هستن که در این نسخه روی نرم افزار اضافه شدن تا کاربران بتونن به راحتی از فرمتهای رایج و استاندارد این صنعت در نرم افزار هودینی 13 استفاده کنن.

 
البته ویژگی های ریز و درشت زیاد دیگری هم وجود داره که با مراجعه به این لینک در سایت سازنده میتونید درباره اونها مطالعه کنید
 
همونطوری که میدونید من کاربر هودینی نیستم و اگه در مطلب بالا مشکلی وجود داره و یا اینکه چیزی رو از قلم انداختم، خوشحال میشم اگه بهم بگید تا اصلاحش کنم. درضمن من نمیتونم از طرف خودم درباره این نسخه اظهار نظر کنم ولی همون دیشب پس از انتشار، خبرش روی اکثر وبسایتهای CG رفت و از بازخوردها مشخص بود که کاربران این نسخه بسیار راضی بودن و به نظر میرسه که هودینی در این نسخه یک پیشرفت خیلی خوبی رو داشته .
 
امیدوارم که این مطلب مورد توجهتون قرار گرفته باشه
 
منتظر حضور گرم و همیشگی شما هم هستیم ...
 
مطالب سایت رو بدون ذکر کامل منبع کپی نکنید !
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 38 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید