میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
important-events-in-siggraph2013
یکشنبه 6 مرداد 1392
در
اخبار دنیای CG

نگاهی به مهمترین رویدادهای SIGGRAPH 2013

یکشنبه 6 مرداد 1392
سلام دوستان
 
سیگراف 2013 هم دو روز پیش به کار خودش پایان داد و در این مطلب قصد داریم یه نگاهی بندازیم به آخرین تحولات و رویدادهای این دوره و در انتها هم گالری تصاویری داریم از 2013 SIGGRAPH که تقدیم شما عزیزان میشه .
در این دوره بیش از 17000 نفر متشکل از هنرمندان ، دانشجویان ، دانش آموزان ، محققان و برنامه نویسان در SIGGRAPH 2013 واقع در مرکز همایشهای آناهایم حضور پیدا کردند .
 
اول نگاهی میندازیم به کمپانی های بزرگ و دست آورد هایی که به نمایش گذاشته شد
 

 
عدم حضور Autodesk در نمایشگاه !
 
یکی از نکات قابل توجه این دوره عدم حضور کمپانی Autodesk در نمایشگاه SIGGRAPH 2013 بود . امسال برای اولین بار در بیش از یک دهه، شرکت Autodesk غرفه ای رو در نمایشگاه SIGGRAPH رزرو نکرد ! شاید خیلی ها انتظار داشتن امسال اتودسک از محصول جدید خودش ( شبیه ساز مایعات Naiad ) که سال پیش امتیاز اون رو خریداری کرده بود رونمایی کنه ولی این اتفاق نیوفتاد . البته در گوشه و کنار صحبتهایی در اینباره شد ولی بصورت رسمی خیر ! ولی اگه نیمه پر لیوان رو نگاه کنیم این عدم حضور اتودسک باعث شد که بقیه کمپانی ها بتونن یه خودی نشون بدن و دست آوردهای خودشون رو که تعدادشون هم کم نبود به نمایش بگذارن .
 

 
NewTek
 
کمپانی NewTek با دو دست آورد به استقبال SIGGRAPH 2013 رفت . اولی رونمایی از نسخه جدید نرم افزار خودش یعنی LightWave 11.6 و دومی هم یک سورپرایز بود !
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
چندی پیش NewTek از LightWave نسخه 11.6 رونمایی کرد و در سایتش هم درباره قابلیتهای جدید این نسخه توضیحاتی ارائه داد و این انتظار میرفت که در سیگراف هم این نسخه به نمایش گذاشته بشه ولی رونمایی از NevronMotion یک خبر جدید و درواقع یک سورپرایز بود .
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
NevronMotion یک پلاگینه که برای نرم افزار LightWave طراحی شده و کارش موشن کپچره اونم بصورت ریل تایم ( Real Time Motion Capture ) و ویژگی برجسته این پلاگین پشتیبانی از دوربینهای Kinect ـه .
 
برای اینکه بیشتر با این ابزار آشنا بشید پیشنهاد میکنم به صفحه این پلاگین در سایت سازنده مراجعه کنید

 
Maxon
 
کمپانی Maxon هم دست خالی نبود . خبری رو در اینباره منتشر کردیم (یادتونه ؟)
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
انتشار نسخه R15 نرم افزار Cinema 4D مهمترین بخش غرفه Maxon بود . برای اینکه بیشتر با Cinema 4DR15 آشنا بشید به لینک زیر مراجعه کنید :

 
Side Effects
 
کمپانی Side Effects هم با هودینی انجین (Houdini Engine) وارد SIGGRAPH 2013 شد
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
حدود 10 روز قبل از بازگشایی SIGGRAPH 2013 کمپانی Side Effects از ابزار جدیدی رونمایی کرد به نام Houdini Engine که اگه بخوایم بصورت ساده تعریفش کنیم میشه گفت هودینی انجین یک پل ارتباطی است میان هودینی و بقیه نرم افزارهای سه بعدی . در حال حاضر پلاگینهای Houdini Engine برای نرم افزارهای Maya و Unity3D آماده شده ولی مطمئن باشید که به همین دوتا نرم افزار ختم نمیشه و بزودی شاهد گسترش این ابزار خواهیم بود .
 

 
Chaos Group
 
کمپانی Chaos Group هم با نسخه 3 موتور رندر V-Ray به استقبال SIGGRAPH 2013 اومد
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
همونطوری که قبلا هم در خبرهای سایت گفته شد Chaos Group با رونمایی از V-Ray 3 به SIGGRAPH 2013 اومد و برجسته ترین ویژگیهای این نسخه از موتور رندر وی ری رو به نمایش گذاشت . در مطلب قبل درباره برخی ویژگیهای این نسخه صحبت کردیم که اگه مطلب رو نخوندید پیشنهاد میکنم به لینک زیر مراجعه کنید :

 
Pixar Animation Studio
 
غرفه Pixar Animation Studio به یکی از شلوغ ترین غرفه های SIGGRAPH 2013 تبدیل شد
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
حضور استدیو پیکسار در سیگراف امسال که مصادف هم شده بود با تولد 25 سالگی RenderMan تونست به یکی از پربازدیدترین غرفه های این نمایشگاه تبدیل بشه .
پیکسار امسال یه کار خیلی جالبی کرد بود و اونم اهدا یک قوری متحرک به بازدیدکنندگان بود . همونطوری که میدونید هدف انتخاب قوری درواقع اشاره ای به همون مدل ساخته شده در سال 1975 توسط Martin Newell و یه جورایی تبدیل شده به یک نمادی از مدلهای گرافیک سه بعدی .
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
البته تعداد زیادی از این قوری ها در بین بازدیدکنندگان پخش شد و هزینه هایی رو برای پیکسار به همراه داشت که البته گفته میشه اینکار رو به جای پخش هرگونه تیکت ، تراکت ، پوستر و بروشور انجام دادن (ایده خیلی قشنگی بود . اینطور نیست ؟)
 

 
Pixologic
 
کمپانی Pixologic با نرم افزار محبوب خودش یعنی ZBrush 4R6 تونست به یکی از پربازدیدترین غرفه های این دوره SIGGRAPH تبدیل بشه
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
اگه اخبار سایت رو دنبال کرده باشید میدونید که چند روز پیش زیبراش نسخه R6 هم منتشر شد و رونمایی از اون در سیگراف 2013 با استقبال خوبی روبرو شد . خب طبیعی هم هست چرا که کلا زیبراش نرم افزار محبوبیه و مورد توجه خیلی از هنرمندان این عرصه است . اگه مطلب خبر انتشار ZBrush 4R6 رو نخوندید حتما به لینک زیر مراجعه کنید :

 
خبرهای ریز و درشت هنوز خیلی زیاده ولی دیگه فرصتی برای توضیح تک تک اونا ندارم و مطلب هم تا اینجا خیلی طولانی شد .
 
و در انتها هم گالری تصاویر SIGGRAPH 2013 رو براتون قرار دادم که امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره
 

 
 

 
خب این دوره SIGGRAPH هم تموم شد
 
بررسی آخرین رویدادها و گالری تصاویر SIGGRAPH 2013
 
پوشش خبری وبسایت Mostafa3D در این زمینه چطور بود ؟ خوب بود یا نه ؟
اگه کمی و کاستی وجود داشت به بزرگی خودتون ببخشید . حتما سعی میکنم در دوره های بعدی بهتر عمل کنم .
چند وقته که تمامی مطالب سایت بخاطر همین رویداد حالت خبری داشتن و حالا که تموم شده به روند عادی برمیگردیم، مثل معرفی ابزار ، آموزشها و... البته اینکه گفتم به این معنی نیست که کلا خبرها رو بیخیال میشم . نه خبر های جدید دنیای CG بخش جدا نشدنی وبسایت ماست . به احتمال خیلی زیاد دیگه مطلبی درباره SIGGRAPH 2013 نخواهیم داشت و مطالب بعدی درباره این رویداد در SIGGRAPH Asia 2013 در تاریخ 19 تا 22 نوامبر ( 28 آبان تا 1 آذر ماه ) خواهد بود .
 
البته همونطوری هم که میدونید نظرات و گفتگوهای شما بزرگترین دلگرمی برای ادامه اینگونه فعالیت هاست
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 47 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید