میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
lumenrt-2015-released
چهارشنبه 14 آبان 1393
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار LumenRT 2015 منتشر شد

چهارشنبه 14 آبان 1393
چند روز پیش کمپانی e-on Software نسخه جدید نرم افزار ریل تایم خودش یعنی LumenRT 2015 رو منتشر کرد که در این نسخه از نرم افزار چند ویژگی جدید مثل امکان ایجاد مناظر طبیعی، ساخت سطوح زمین و ... که بصورت brush-based در غالب ابزار جدیدی با نام DIVE فراهم شده. در ادامه با این امکانات بیشتر آشنا خواهید شد.
 
اما قبل از اینکه مطلب خبری رو ادامه بدم، شاید بد نباشه یه نگاه کوتاهی به این نرم افزار داشته باشیم. راستش از چند وقت پیش خیلی دوست داشتم در یک مطلب مجزا به معرفی کامل و جامع این نرم افزار بپردازم ولی متاسفانه زمان به من این اجازه رو نداد و حالا که نسخه 2015 این نرم افزار منتشر شده، شاید بهانه خوبی باشه تا بطور خیلی خلاصه و کوتاه هم که شده مروری داشته باشیم به این نرم افزار و برخی از ویژگی های LumenRT رو باهم بررسی کنیم و ببینیم که این نرم افزار در چه زمینه ای میتونه مورد استفاده قرار بگیره.
 
نرم افزار LumenRT بعنوان یک ابزار Real-Time Visualization بیشترین کاربرد رو برای هنرمندان عرصه معماری داره و این امکان رو به طراحان میده تا بتونن یک تجربه ای متفاوت از طراحی و ساخت فضاهای مختلف با مناظر و عناصر طبیعی داشته باشن و البته همه اینها بصورت ریل تایم صورت میگیره که باعث شده این نرم افزار جایگاه ویژه ای رو در این عرصه پیدا کنه.
 
انتشار نرم افزار LumenRT 2015 از طرف کمپانی e-on Software
 
در یک بیان ساده تر میشه گفت که LumenRT به معماران و طراحان این امکان رو میده تا بتونن توسط این نرم افزار یک ارائه بصری واقعگرایانه از کار خودشون رو داشته باشن و حتی امکان ایجاد انیمیشن در این نرم افزار نیز میسر شده. رندرینگ بصورت ریل تایم با قابلیت هایی مثل GI، موشن بلر و همینطور depth of field از دیگر ویژگی های برجسته نرم افزار LumenRT محسوب میشه. همچنین امکان وارد کردن دیتاهای مختلف از طرف اکثر نرم افزارهای سه بعدی سازی روز دنیا مثل Vue ، Modo ، Cinema 4D ، Maya ، 3ds Max و همینطور Autocad نیز در این نرم افزار فراهم شده.
 
انتشار نرم افزار LumenRT 2015 از طرف کمپانی e-on Software
 
اما در نسخه جدید این نرم افزار یعنی LumenRT 2015 شاهد اضافه شدن ویژگی های جدیدی در اون هستیم که باعث شده این نرم افزار بیش از پیش مورد توجه فعالان این عرصه قرار بگیره. ویژگی های جدیدی مثل Dynamic Immersive Visualization Engine که به اختصار با نام DIVE شناخته میشه و امکانات مختلفی رو برای ترکیب نرم افزارهای مختلف این شرکت در جهت ساخت مناظر طبیعی در اختیار کاربران قرار میده. ابزارهای این بخش که بیشتر بصورت brush-based هستن و حاصل اونها میتونه برای sculpting terrain و یا painting vegetation باشه. به زبان ساده تر اینکه توی نسخه جدید این نرم افزار در ساخت مناظر طبیعی شما امکاناتی مثل یک گیم انجین رو در اختیار خواهید داشت.
 
بهتره که صحبت بیش از این طولانی نشه چراکه این صرفا یک مطلب خبریه و ازتون دعوت کنم ویدئویی که از طرف کمپانی e-on Software برای معرفی ویژگی های جدید LumenRT 2015 منتشر شده رو حتما تماشا کنید. مطمئن باشید که تماشای این ویدئو خالی از لطف نخواهد بود.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 54 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت

 
میدونم که تعداد بسیار زیادی از دوستان فعال این سایت در زمینه معماری فعالیت های گسترده و حرفه ای رو دارن و میشه گفت خیلی وقته که مطلبی بصورت مستقیم به این بخش اختصاص داده نشده بود. ولی مطمئن باشید اگه فرصت داشته باشیم حتما در آینده به معرفی نرم افزارهایی مثل همین LumenRT که در عرصه معماری در دنیا جایگاه ویژه ای رو دارن بیشتر میپردازیم و با مطالب و آموزشهای متنوعی در این زمینه در خدمت شما خواهیم بود.
 
با آرزوی موفقیت روز افزون برای تک تک شما عزیزان
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 64 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید