میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
marmoset-toolbag-207-new-features
سه‌شنبه 26 خرداد 1394
در
مقالات

نگاهی به ویژگی های جدید Marmoset Toolbag 2.07

سه‌شنبه 26 خرداد 1394
در هفته گذشته خبرهای مختلفی از دنیای CG به گوش میرسید اما یکسری از این اتفاقات بخاطر ویژگی های خاصی که داشتن از اهمیت ویژه ای برخوردار بودن. یکی از همین موضوعات اختصاص داره به نرم افزار محبوب Marmoset Toolbag که چند روز پیش نسخه 2.07 اون توسط سازنده ارئه شد که ویژگی های جدیدش خیلی خیلی جذاب و قابل توجه بود.
 
این نرم افزار از همون ابتدای راه بخوبی تونست خودش رو در پایپلاین اصلی هنرمندان بزرگ این عرصه قرار بده و به سرعت بعنوان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای رندرینگ ریل تایم شناخته شد. بدون تردید Marmoset Toolbag این موفقیت رو مدیون توسعه های بسیار خوبی هست که سازندگانش بر روی این نرم افزار انجام دادن. امسال هم نام Marmoset Toolbag در کنفرانس بزرگ GDC 2015 بسیار خوش درخشید و این گروه با حضور پررنگ بازهم تونستن گام بلندی رو برای آینده این نرم افزار بردارن.
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار Marmoset Toolbag نسخه 2.07
 
اگه یادتون باشه حدود 2 سال پیش در مطلب (رندرینگ سریع با جعبه ابزار Marmoset Toolbag) این نرم افزار برای اولینبار در سایت معرفی شد. چندی بعد نسخه 2 معرفی و رونمایی شد که بازهم در مطلب (ویژگی های جدید Marmoset Toolbag 2) مروری به ویژگی های جدید این نسخه داشتیم. حالا پس از گذشت یک مدت زمان نسبتا طولانی دوباره خبر انتشار یک نسخه جدید از این نرم افزار به گوش می رسه. اینبار باید نگاهی داشته باشیم به Marmoset Toolbag 2.07 که هفته گذشته بصورت رسمی منتشر شد و در همین ابتدا یه خبر خوب رو هم بدم و اونم اینکه لینک دانلود این نسخه در اینترنت منتشر شده و در انتهای مطلب تقدیمتون خواهد شد. اما قبل از دانلود لازمه تا یک نگاه دقیق به ویژگی های جدید این نسخه داشته باشیم و پس از اون با آگاهی کامل میتونیم برای دانلودش اقدام کنیم. پس پیشنهاد میکنم که با ما همراه باشید ...
 

Marmoset Viewer، انقلابی در اشتراک گذاری آثار

بررسی ویژگی های جدید نرم افزار Marmoset Toolbag نسخه 2.07
 
خب حتما برای شما هم نام Marmoset Viewer سوالاتی رو بوجود آورده. خب نام این ابزار و یا بهتر بگم این تکنولوژی برای اولینبار در همین GDC 2015 گفته شد. این تکنولوژی که بر پایه WebGL ساخته شده، امکان اشتراک گذاری دیتاهای سه بعدی با کیفیت Marmoset در صفحات Web رو برای شما فراهم میکنه.
 
بگذارید ساده تر توضیح بدم. تا حالا به این فکر کردید که آیا راه حلی وجود داره که شما بتونید نمونه کارها و آثار خودتون رو بعنوان یک دیتایی فراتر از یک تصویر و یا یک ویدئو در فضای مجازی به اشتراک بگذارید ؟ و یا اینکه آیا تاکنون براتون پیش اومده که کارفرما دائما از پروژه توی ابعاد های مختلفی رندرهای متفاوتی رو بخواد فقط برای اینکه بتونه حجم مدل رو بخوبی درک کنه ؟ آیا به این فکر کردید که روشی وجود داره تا شما بتونید به شکل سه بعدی و کاملا پویا آثار رو برای یک پرزنت حرفه ای در اینترنت منتشر کنید ؟
 
اگه جواب سوالات بالا بله هست قبل از هرچیز پیشنهاد میکنم فایل Marmoset Viewer زیر رو Play کنید و این مدل سه بعدی رو با دقت ببینید. اگر لذت بردید و براتون جالب بود در ادامه مطلب هم با ما باشید.
 
 
خب فکر میکنم بعد از دیدن این محتوای پویا و زیبا بخوبی تونسته باشید با کاربرد و رویکرد اصلی Marmoset Viewer آشنا بشید. البته اگه یادتون باشه نرم افزار KeyShot نیز با ویژگی بنام VR سعی کرده یه چنین پرزنتی رو از آثار رندر شده با نرم افزارش ارائه کنه اما بدون تردید این Marmoset Viewer چیز دیگریست. پس از انتشار نسخه 2.07 نرم افزار Marmoset Toolbag میتونیم شاهد افزوده شدن این تکنولوژی بر روی این نرم افزار باشیم. پس در نتیجه یکی از اصلی ترین ویژگی های جدید Marmoset Toolbag 2.07 همین تکنولوژی نام داره.
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار Marmoset Toolbag نسخه 2.07
 
فقط به این نکته هم اشاره ای داشته باشم که این Viewer بصورت کامل با دستگاههایی نظیر تبلت ها و گوشی های همراه نیز ارتباط برقرار میکنه و امکان استفاده از تمامی ویژگی های اون بر روی این دستگاهها نیز میسر هست. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میکنم که ویدئوی زیر رو حتما ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 44 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 13 مگابایت

پشتیبانی از Material IDs و قابلیت های بیشتر ...

بررسی ویژگی های جدید نرم افزار Marmoset Toolbag نسخه 2.07
 
اما جدای از بحث Marmoset Viewer که در بالا به اون پرداختیم، نرم افزار Marmoset Toolbag 2.07 شامل چند ویژگی جدید و کلیدی دیگری هم میشه که شاید یکی از مهمترین اونها امکان پشتیبانی از Material IDs باشه. درصورتی که شما برای Mesh خودتون Material ID درنظر گرفته باشید، پس از Import کردن مدل بصورت خودکار sub-objects ساخته خواهد شد که برای هریک امکان تعریف یک متریال مجزا وجود داره.
 
بررسی ویژگی های جدید نرم افزار Marmoset Toolbag نسخه 2.07
 
اما ویژگی های جدید این نسخه به همینجا ختم نمیشه و میشه به افزوده شدن tonemapper در بخش پست افکت، افزوده شدن tooltip برای درک بهتره هریک از گزینه ها در محیط کاربری نرم افزار، پشتیبانی از Substance 5 و کلی ویژگی ریز و درشت دیگه اشاره داشت که من بیش از این صحبت رو ادامه نمیدم و ازتون دعوت میکنم ویدئوی کاملی که سازندگان Marmoset Toolbag برای معرفی ویژگی های جدید نسخه 2.07 ارائه کردن رو حتما تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 12 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 23 مگابایت

 
اما همونطوری که در ابتدای مطلب هم قولش رو داده بودم حالا نوبت به دانلود خود نرم افزار میرسه و اگه با فعالیت های سایت آشنا باشید حتما میدونید وقتی لینک دانلود نرم افزار و یا پلاگینی در بخش دانلود قرار میگیره، همیشه سعی میشه که در تمام مدت در اون بخش جدیدترین نسخه این ابزار در اختیار شما قرار بگیره و لینک های دانلود در اونجا دائما درحال بروزرسانی هستن. پس شما با مراجعه به بخش دانلود و نرم افزار Marmoset Toolbag همیشه میتونید جهت دانلود جدیدترین نسخه این نرم افزار اقدام کنید.
 
 
دوستان فقط میتونیم خیلی کلی بگم که در رابطه با این نرم افزار قراره در آینده ای نزدیک اتفاقات جالبی توی سایت بیوفته که پیشنهاد میکنم حتما پیگیر جدیدترین موضوعات در تالار گفتگوی سایت نیز باشید.
 
درضمن دوستان این رو میدونید که بدون حضور شما فعالیت های این سایت بی معنی میشه و خیلی زود قدرت خودش رو از دست خواهد داد. پس اگر احساس میکنید این فضا جایگاه خوبی در حوزه CG کشور هست، حتما با حضور گرمتون در تداوم فعالیت هاش سهیم باشید.
 
حتما دیدگاه و تجربه خودتون از این نرم افزار رو برای ما بنوبسید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 44 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید