میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maxwell-render-32-released
سه‌شنبه 10 شهریور 1394
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر Maxwell 3.2 منتشر شد

سه‌شنبه 10 شهریور 1394
روز گذشته کمپانی NextLimit بازهم نشون داد که قصد داره این هفته هم اسمش سرتیتر مهمترین خبرهای این هفته قرار بگیره. پس از ارائه ویدئوی Reel 2015 از موتور رندر Maxwell حالا نوبت به خودش این انجین رسید تا از نسخه جدید اون یعنی مکسول 3.2 رونمایی بشه و با نگاهی به ویژگی های جدید اون میشه بخوبی متوجه این موضوع شد که NextLimit برنامه های زیادی برای این موتور رندر داره. اگه موافق باشید در ادامه نگاه کوتاهی به ویژگی های جدید Maxwell 3.2 داشته باشیم. پس باما همراه باشید.
 

سرعت بیشتر در SSS

خب در اولین ویژگی این نسخه از موتور رندر مکسول افزایش سرعت در شیدر Subsurface Scattering هست که مشخصه نسبت به نسخه های پیشین یعنی 3.1 این توسعه خیلی گسترده و قابل توجه بوده. از اونجایی که حتما شما هم با شیوه خاص رندر مکسول آشنا هستید، صحبت از چندبرابر شدن سرعت شاید کمی سخت باشه اما اگه به تصاویر پایین توجه کنید متوجه میشید که تفاوت این بخش در 12 مرحله sampling بین این دو نسخه تا چه اندازه ای هست.
 
01-maxwell-render-32-subsurface-scattering
 

Nested Dielectrics

اما ویژگی جدیدی که با نام Nested Dielectrics شناخته میشه اختصاص داره به رندرینگ مایعات و اگه بخوام دقیقتر بگم مربوط میشه به شکست نور و نویز هایی که بعنوان مثال در داخل یک ظرف آب وجود داره. برای درک بهتر این ویژگی به تصاویر زیر توجه کنید.
 
02-maxwell-render-32-dielectrics
 
این ویژگی جدید Nested Dielectrics با کمک یک پارامتر جدید در متریال با عنوان Nested Priority صورت میگیره. خب میدونید از اونجایی که نرم افزار RealFlow هم یکی از محصولات همین کمپانیست، طبیعیه که در توسعه ها و بروزرسانی هایی که هربار در یکی از این نرم افزارها بوجود میاد، بشه ردپایی از بهبود عملکرد برای دیگر نرم افزارهای این کمپانی رو هم دید.
 

توسعه های جدید برای تکنولوژی Virtual Reality

دیگه کلمه VR برای دوستان و فعالان در این زمینه خیلی نا آشنا و غریبه نیست. خصوصا در دنیای موتورهای رنرینگ امروزه بسیار واژه Virtual Reality و بوجود آمد ویژگی های جدیدی برای این تکنولوژی در انجین ها رو میشنویم. خب Maxwell 3.2 هم از این موضوع مستثنی نبوده و در این بخش میشه ویژگی های جدیدی همچون افزوده شدن چند لنز جدید اشاره داشت.
 
03-maxwell-render-32-virtual-reality
 
شاید اگه در آینده فرصتی باشه بصورت دقیق و کامل به بررسی تکنولوژی های Virtual Reality و Augmented Reality بپردازیم.
 

خروجی با فرمت PSD

04-maxwell-render-32-psd
 
حتما با فرمت PSD که مخصوص نرم افزار Photoshop هست، آشنایید ؟ حالا در Maxwell 3.2 شما میتونید از رندر خودتون با این فرمت با عمق رنگی 8، 16 و یا 32 بیتی خروجی بگیرید. خب ویژگی خاص این فرمت امکان ذخیره سازی لایه های مختلف هست که در Maxwell 3.2 شما میتونید pass های مختلف رندر خودتون رو بصورت لایه باز با فرمت PSD ذخیره کنید.
 

Procedural Emitters

05-maxwell-render-32-procedural-emitters
 
اما در این ویژگی بازهم ردپای یک متریال جدید به چشم میخوره. این متریال میتونه بصورت مشخص برای آبجکت های non-triangular مورد استفاده قرار بگیره. آبجکت هایی مثل Hair، Fur، particle و... که امکان ساطع کردن نور با کمک این ویژگی میسر شده.
 

توسعه Maxwell Scatter و دیگر ...

06-maxwell-render-32-maxwell-scatter
 
بخش Scatter انجین Maxwell در نسخه 3.2 دستخوش تحولاتی شده که این توسعه ها رو میشه در بخش هایی مثل افزوده شدن گزینه های remove overlapped و uniform scaling دسته بندی کرد. این گزینه ها برای کنترل بهتر شما بر روی آبجکت هایی هست که قصد دارید اونها رو با کمک Maxwell Scatter منتشر کنید.
 
07-maxwell-render-32-pass
 
افزوده شدن کانال جدید Reflectance، امکان جداسازی و ترکیب کانال های مختلف مثل Reflection و Refraction و همینطور توسعه بخش Multilight editor از مهمترین ویژگی های جدید Maxwell Render 3.2 بحساب میان. همچنین لازمه که این نکته رو هم اضافه کنم که NextLimit ویدئویی برای توصیف توسعه های صورت گرفته بر روی بخش Multilight editor ارائه کرده که تماشای اون هم خالی از لطف نیست.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 7 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 5 مگابایت

 
درحال حاضر بسیاری از موتورهای رندرینگ در مقطع حساسی قرار دارن و سعی میکنن تا اونجایی که ممکنه با توسعه و افزودن ویژگی های جدید به انجین های خودشون، کاربران این موتورها رو افزایش بدن. اگه یادتون باشه چندی پیش هم chaosgroup از V-Ray 3.2 برای 3ds Max و همینطور V-Ray 3.1 برای مایا رونمایی کرده و خب کمپانی NextLimit هم داره سعی میکنه در این ماراتون سخت حرفی برای گفتن داشته باشه. البته نباید قدرت انجینی مثل maxwell رو دست کم گرفت. تا کنون کارهای بزرگی با این موتور انجام شده و اتفاقا در مطلب قبل نگاهی به ویدئوی Reel 2015 اون داشتیم که مجموعه ای بود از برجسته ترین آثار کار شده با Maxwell که اگه ندیدید پیشنهاد میکنم که حتما سری به مطلب (ویدئوی Maxwell Render 2015 Reel) هم بزنید.
 
این نکته رو هم اضافه کنم که درحال حاضر نسخه بتای Maxwell 3.2 منتشر شده که خب پس از بررسی باگ ها و مشکلات احتمالی، نسخه نهایی در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.
 
امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه. اگه تجربه کار با این موتور و یا نظری دارید، حتما اونو در بخش نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 30 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید