میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-3d-hololens-demo
یکشنبه 28 تیر 1394
در
اخبار دنیای CG

وقتی تکنولوژی تخیلات را به واقعیت تبدیل می کند !

یکشنبه 28 تیر 1394
حتما شما هم اخبار و موضوعات مختلفی که در رابطه با ویندوز جدید یعنی Windows 10 منتشر میشه رو دنبال میکنید. خب حتما چیزهای زیادی تاکنون دربارش شنیدید و قطعا یکی از اونها تکنولوژی HoloLens مایکروسافته. اما این مسیر جالب تکنولوژی HoloLens زمانی برای ما جالب میشه که به ایستگاه نرم افزار Maya میرسه. کمپانی مایکروسافت اخیرا یک پرزنت جالبی در این زمینه داشته و ویدئویی رو منتشر کرده که اگه دوست دارید بیشتر بدونید پیشنهاد میکنم در ادامه با ما همراه باشید.
 

 
نمیدونم شما چقدر اهل خیال پردازی هستید اما یه سوال، تا حالا شده با خودتون فکر کنید که در آینده تکنولوژی در این حوزه قراره به کجا برسه ؟ آیا راه حل هایی برای طراحی و حلق محتوای 3D به جز محدود شدن به یک موس، کیبورد و مانیتور ابداع خواهد شد ؟ شده تا حالا توی تخیل خودتون یک شکل سه بعدی رو نه در قاب مانیتور بلکه در دنیای واقعی مدلسازی کنید ؟
 
نگاهی به تکنولوژی HoloLens مایکروسافت برای Maya
 
خب شاید اول این تصورات و کمی رویایی بنظر برسن اما وقتی این موضوع به سمت واقعیت رفت که تکنولوژی های جدیدی پا به این عرصه گذاشتن. تکنولوژی هایی مثل واقعیت افزوده (Augmented Reality) و واقعیت مجازی (Virtual Reality) که حالا میتونن جایگاه ویژه ای رو در زندگی ما داشته باشن. تکنولوژی Microsoft HoloLens الان بعنوان یکی از مهمترین خبرهای عرصه تکنولوژی بحساب میاد. شاید بد نباشه اگه ابتدا نگاهی به ویدئوی معرفی Microsoft HoloLens داشته باشیم. بشدت پیشنهاد میکنم که این ویدئو رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 12 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 25 مگابایت

 
شاید هر سال وقتی بسادگی از کنار Technical Papers های سیگراف عبور میکردم اصلا حواسمون به این موضوع نبود که چند تا از این Paper ها به موضوع AR و VR ارتباط دارن و چرا فقط این تکنولوژی ها توسط کمپانی Microsoft توسعه داده میشن ؟ اما حالا وقتی به این ایستگاه رسیدیم شاید بهتر بتونیم با جنس واقعیت افزوده و این کمپانی آشنا بشیم.
 
کمپانی مایکروسافت با تکنولوژی جدید خودش یعنی HoloLens داره پا به یک عرصه بینهایت میگذاره. در این مقطع نوبت به نرم افزارهای سه بعدی سازی رسیده که نرم افزار مایا اولین همکاری بین مایکروسافت و اتودسک در این زمینه بحساب میاد. حاصل این همکاری در پشت لنزهای HoloLens قرار داره و مایکروسافت در یک پرزنت فوق العاده اون رو به نمایش میگذاره.
 
میدونم که شما هم بشدت مشتاق دیدن این ویدئو هستید. پس بیایید با یک بازنگری و با یک نگاه جدید به دنیای خلق آثار سه بعدی نگاه کنیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 26 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 72 مگابایت

 
شگفت انگیزه ! اینطور نیست ؟
 
فکر میکنم این ویدئو بازهم ما رو میبره به سراغ همون سوال قدیمی که واقعا این عرصه داره به کجا میره ؟!
 
امیدوارم که از تماشای ویدئو لذت برده باشید و بشدت مشتاقم نظر شما رو در اینباره بدونم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 48 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید